Responsabilizarea statului roman pentru depasirea crizei brand-ului turistic de tara al Romaniei trebuie sa devina o prioritate a societatii civile romanesti

iulie 11, 2008

La incheierea conferintei sustinute de prestigiosul expert in domeniul dezvoltarii turismului din Franta (CCIR, 9 iulie 2008), Dl Joseph TOMATIS, care ne viziteaza tara in calitatea sa de membru al International Society for Hospitality Consulting si de Presedinte-Director General al grupului DETENTE Consultants - Paris, principala concluzie a dezbaterilor pe marginea materialelor prezentate de acesta, a fost ca numai si numai Statul are obligatia si latitudinea sa sprijine creerea unei identitati forte ca destinatie turistica de top pentru o tara sau o regiune. Altfel spus, redresarea unui brand turistic in criza, cum este acela actual al Romaniei, depinde, desigur, mai ales de acoperirea in continut palpabil, consistent ca oferta, a identitatii prezentate promotional. Or, daca acel stat, in mod direct, sau prin intermediul comunitatilor locale se derobeaza explicit sau in mod voalat fata de responsabilitatile care ii revin in domeniu, este evident ca orice actiune conjugata si coerenta in domeniu nu va fi cu putinta de lansat, mai ales pe fondul lispei unei culturi a parteneriatului si a transferului de valoare adaugata dinspre experienta tarilor membre mai avansate in domeniu.

In acelasi timp insa, avand in vedere fragilitatea oricarui brand si a ciclului de viata fluctuant al oricarei destinatii turistice, pe baza sugestiilor si recomandarilor oaspetelui francez, in urma discutiilor la care au participat majoritatea reprezentantilor asociatiilor profesionale si mediului patronal din turism, am sintetizat urmatoarele sase recomandari imperative ce vor fi directionate catre autoritatile guvernamentale de resort :

- necesitatea realizarii unei noi strategii unitare si coerente de dezvoltare globala a turismului;

- refacerea pe baza unei ample consultari publice, studii de piata si exertize calificate la nivel mondial a unui brand unitar al Romaniei ca destinatie turistica;

- identificarea unui program de fidelizare si motivare realista a personalului, in special al tinerilor doritori sa se afirme in acest domeniu;

- utilizarea si imbunatatirea cadrului legal actual al parteneriatului public-privat pentru incurajarea investitiilor imobiliare in/pentru scopuri turistice;

- concentrarea investitiilor co-finantate din fonduri UE catre proiecte recreative si de agrement majore, gen parcuri regionale;

- formularea unor politici constructive in vederea promovarii turismului cultural inclusiv in contextul dezvoltarii rurale pe baze europene si a eco-turismului la standarde de exigente cat mai ridicate.

De asemenea, la finele reuniunii, participantii prezenti au fost invitati sa se alature initiativei asociatiei studentesti VIP Romania si propunerii Platformei "EU-RO Clearing Funds" in vederea formarii unei retele de promovare a realizarii unui nou brand de tara turistica pentru Romania, care sa reflecte cu adevarat capacitatile, vocatia si nevoile de marketing ale tarii ca destinatie de top pentru turistii, vizitatorii si rezidentii straini.

In contextul aceleiasi conferinte si a dejunului de lucru care a avut loc, atat Atasatul Misiunii Economice si Comerciale a Frantei in Romania, Dl Sabin DRAGOMAN, cat si delegatia franceza au reliefat faptul ca, in cadrul parteneriatului strategic Franta-Romania, cat si cu prilejul actualei Presedintii UE detinuta de guvernul de la Paris, exista o intreaga disponibilitate de asistenta tehnica si sprijin oferite autoritatilor si operatorilor turistici ai Romaniei, in special in cadrul implementarii Programului Operational Regional co-finantat de UE. Reamintim ca la dezbateri au participat aproxim 80 dde persoane, iar printre invitati s-au numarat: deputatul independent Dan MOCANESCU, avocatul Ilie CIMPOIERU din partea Societatii Vasile Deleanu Avocati si presedintele executiv al Casei Europei, Sever AVRAM. Moderatorii discutiilor au fost: realizatorul Radio France Internationale, Dragos GHITULETE si producatorul Radio Romania Actualitati, Denise THEODORU.

Coordonarea evenimentului a fost girata de Fundatia EUROLINK-Casa Europei, iar partenerii evenimentului au fost: Grupul LAFARGE Romania, Societatea DELEANU Vasile-Avocati, membra a Warwick Legal Network si Agentia de PR si Lobby "Phaeton Gala". Sponsori tehnici: Hotel Stil-Bucuresti si Agentia de Turism "Paralela 45". Partenerii Media ai evenimentului au fost: Radio France Internationale, Business Standard, Money Express, Trustul "Bursa", Grupul Tribuna Economica - Economie si Administratie Locala, Euroconsultanta; In Your Pocket, PRWave.ro, SmartBank.ro, SmartFinancial.ro, Stirievenimente.ro.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro