Profit pentru Volkswagen in primul trimestru

aprilie 23, 2009

In primul trimestru al anului comercial curent 2009, Volkswagen a obtinut profit operational si a reusit o majorare a volumului lichiditatilor. Rezultatul operational s-a cifrat la 312 (1.311) milioane euro. Vanzarea sectorului de autovehicule comerciale din Brazilia a contribuit la acest rezultat cu aproximativ 600 de milioane euro. Volumul de lichiditati nete ale sectorului de automobile al concernului s-a majorat, in comparatie cu finalul anului 2008, la 10,7 (8,0) miliarde euro. Deteriorarea dramatica a conditiilor cadru la nivel mondial produce efecte si asupra concernului Volkswagen, a declarat miercuri presedintele consiliului de administratie prof. dr. Martin Winterkorn. In primele trei luni, vanzarile concernului au inregistrat o scadere cu aproximativ 16 de procente, productia a fost redusa cu aproximativ un sfert, ceea ce a contribuit la o restrangere semnificativa a stocurilor. In special in perioadele dificile se constata punctele forte ale concernului care include mai multe marci: prin gama noastra noua si ecologica de modele am reusit sa ne extindem cota de piata la nivel mondial si beneficiem de o baza financiara solida, a subliniat Winterkorn. Scopul pentru anul comercial 2009 este in continuare acela de a inregistra rezultate mai bune in comparatie cu piata de ansamblu si de a obtine cote de piata suplimentare.

Cu ocazia unei comunicari ad-hoc, Volkswagen a publicat astazi indicatorii pentru primul trimestru.
Raport intermediar pentru perioada ianuarie - martie 2009:
- Criza financiara si economica mondiala afecteaza semnificativ si activitatea concernului Volkswagen
- In perioada cuprinsa intre ianuarie si martie 2009, concernul Volkswagen a obtinut un rezultat operational in valoare de 312 (1.311) milioane euro
- Vanzarea sectorului de productie a autovehiculelor comerciale din Brazilia a contribuit cu aproximativ 600 milioane euro la rezultatul operational

- Cu 52 (1.366) milioane euro, rezultatul anterior impozitarii este mult mai scazut

- Veniturile din vanzari ale concernului de 24,0 miliarde euro reprezinta o scadere cu 11,2 procente in raport cu valoarea inregistrata in anul precedent (fara Scania cu 17,1 procente sub rezultatul din anul precedent)

- Cota investitiilor materiale al sectorului de automobile al concernului este de 5,5 (3,9) procente
- Flux monetar net pozitiv pentru sectorul de automobile al concernului cifrat la 2.553 (867) milioane euro
- Volumul de lichiditati nete ale sectorului de automobile ale concernului de 10,7 miliarde euro a inregistrat o crestere in raport cu finalul anului 2008 (8,0)
- Ofensiva de lansare a modelelor continuata cu succes in conditii dificile:
- Livrari catre clientii din intreaga lume de 1,4 milioane autovehicule, reprezentand o scadere cu 10,7 procente in raport cu valoarea inregistrata pe parcursul anului precedent
- Piata mondiala a autoturismelor in scadere cu 20,7 procente in raport cu anul precedent
- Cotele de piata ale concernului s-au extins in regiuni importante la nivel mondial

- Volumul livrarilor in Germania, China, Brazilia, Rusia si Polonia au inregistrat o crestere in raport cu ultimul trimestru al anului trecut
- Cu ocazia premierei sale mondiale, noul Polo a entuziasmat atat jurnalistii de specialitate, cat si clientii
- Lansarea modelelor Audi A4 allroad quattro, Audi A5 Cabrio si Audi TT RS. SEAT a patruns in clasa B cu noul model Exeo
- Prin modelul Yeti, koda a prezentat pentru prima data un SUV
- Gama de produse a concernului Volkswagen include in prezent peste 130 de modele care emit mai putin de 140 g/km CO2

Perspective
Cu cele noua marci si gama de modele inovatoare, concernul Volkswagen este pregatit foarte bine pentru viitor. Si in anul 2009, marcile individuale vor lansa numeroase modele noi si cu consum redus de carburant care vor extinde gama de produse a concernului si vor acoperi noi segmente de piata. Din acest motiv consideram ca efectele scaderilor pietei se vor reflecta si in activitatea concernului Volkswagen, dar, in comparatie cu piata mondiala, rezultatele vor fi mai bune, iar criza va conduce la obtinerea de cote suplimentare de piata.

Ca urmare a reducerii volumului de vanzari, pentru anul 2009 se va inregistra o scadere a veniturilor din vanzari ale concernului. Cresterea costurilor de refinantare si deteriorarea conditiilor in statele in care concernul isi desfasoara activitatea vor produce de asemenea efective negative asupra rezultatului. Volkswagen va compensa aceasta evolutie in special prin disciplina consecventa in domeniul cheltuielilor si al investitiilor, precum si prin optimizarea permanenta a proceselor sale. Relevanta ecologica si profitabilitatea proiectelor noastre de realizare a autovehiculelor reprezinta elemente centrale ale strategiei 18 plus".

Gradul ridicat de volatilitate a evolutiei pietei nu permite formularea de prognoze certe cu privire la evolutia ulterioara a anului comercial 2009. Ca urmare a volumul foarte slab de activitate in primele trei luni ale anului 2009 consideram in continuare ca nu poate fi atins nivelul rezultatului din anii precedenti.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro