Asociatia Distribuitorilor si Service-urilor Autorizate Mercedes-Benz evalueaza consecintele modificarilor aduse Legii nr. 571/2003 prin Ordonanta de Urgenta Print

aprilie 9, 2009

ADSA-MB avertizeaza cu privire la consecintele pe termen mediu si lung ale hotararii pe care Guvernul Romaniei urmeaza sa o ia.
Masurile propuse de Executivul Romaniei prezinta un grad ridicat de risc pentru activitatea ADSA-MB

ADSA-MB, Asociatia Distribuitorilor si Service-urilor Autorizate Mercedes-Benz din Romania, isi exprima ingrijorarea cu privire la efectele negative pe termen mediu si lung ale modificarilor aduse Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal prin Ordonanta de Urgenta cu privire la rectificare bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar fiscale. Astfel, productia si distributia de autovehicule si piese de schimb si activitatea de mentenanta si service auto sunt principalele domenii din cadrul industriei, care vor intampina dificultati majore in cazul in care noile masuri in domeniul politicii fiscale vor fi implementate.
ADSA-MB, in conditiile in care piata in interiorul careia isi desfasoara activitatea este deja supusa unor presiuni semnificative, realizeaza o evaluare reala a principalelor consecinte care vor afecta activitatea companiilor din cadrul asociatiei.
Capitolul II din Ordonanta de Urgenta prevede modificari ale legii nr. 571/2003, cu privire la nedeductibilitatea TVA-ului la achizitiile de autoturisme, deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service ul in limita a 30% din cheltuieli si nedeductibilitatea integrala a cheltuielilor cu intretinerea masinilor de companie, genereaza consecinte greu de ameliorat, pe termen mediu si lung, care vor afecta buna desfasurarea a activitatii companiilor din domeniul auto.
Masurile Executivului pot favoriza o dezvoltare fara precedent a unitatilor de service neautorizate, si prin urmare a practicilor de concurenta neloiala fata de companiile din ADSA-MB. Mai mult, aprecierea semnificativa a acestui gen de activitati va conduce la o diminuare a activitatii de service si intretinere autovehicule desfasurata de companiile din asociatie, in defavoarea clientilor nostri. Concurenta neloiala, diminuarea calitatii serviciilor, falimentul unor companii din domeniul auto ca

urmare a unor masuri iresponsabile sunt doar cateva dintre efectele economice pe termen mediu si lung pe care le prevad membrii asociatiei. Insa efectul care deja se resimte si va deveni si mai acut din punct de vedere social va fi cresterea numarului de someri din aceasta industrie.
ADSA-MB reprezinta o retea de 11 centre autorizate de vanzari si service Mercedes-Benz, cu un numar de 602 de angajati implicati in activitatile de zi cu zi ale companiilor. Odata cu aplicarea acestor masuri cu privire la politica fiscala exista riscul crescut ca un numar semnificativ de angajati sa ramana fara loc de munca datorita cererii din ce in ce mai scazute de servicii, cu care ne vom confrunta.
Intr-un moment extrem de delicat din punct de vedere economic cum este acesta pe care il traverseaza tara noastra, intr-o industrie auto greu incercata inca de anul trecut din cauza recesiunii, astfel de masuri guvernamentale nu fac decat sa puna un streang in plus la gatul unor afaceri care pana nu demult le puteam considera rentabile. Suntem extrem de ingrijorati de urmarile pe care le vor avea de suportat angajatii nostri si implicit familiile acestora. apreciaza domnul Mircea CIRT, presedintele asociatiei ADSA-MB.
In acest context, asociatia ADSA-MB solicita un demers coerent de sprijinire a industriei auto din Romania, bazat pe masuri legislative capabile sa ofere un cadru potrivit dezvoltarii acestui sector, in conditiile in care dinamica economiei presupune schimbari bruste, greu de prevazut.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro