Vizita premierului Ludovic Orban la Fabrica Ford din Craiova

Galerie foto Galerie foto Declarații de presă susținute de premierul Ludovic Orban după vizitarea Uzinii Ford Craiova [Check against delivery] *** Ludovic Orban: Bună ziua! Vizitez prima oară Uzina Ford. Am vizitat secția de montaj, care m-a impresionat atat prin inzestrările extrem de moderne, prin gandirea fiecărei operaţiuni, cat şi prin faptul că este intr-o continuă imbunătățire, intr-o permanentă perfecționare, care duce la creșterea calității, la scăderea costurilor și chiar la, să spun, o manevrare mai ușoară din punct de vedere al angajaților in realizarea diferitelor operațiuni pe care trebuie să le realizeze. Practic, compania Ford a investit din 2008 pană astăzi un miliard și jumătate de euro in Romania, construind o fabrică foarte modernă, o fabrică care are o contribuție majoră la dezvoltarea economică a zonei și a Romaniei, care este pe locul doi ca exporturi intre companii și care, iată că, prin ultimul produs, chiar are proiecte extrem de ambițioase. Am remarcat obiectivul de a crește spectaculos producția ca număr de unități cu aproximativ 100.000, dacă am reținut, ceea ce inseamnă un obiectiv extrem de ambițios. De asemenea, am ințeles că există un interes mare pentru a stimula investiții in Romania, in industria pe orizontală, in furnizarea de componente de piese de subansamble pe care o au in intenție gazdele noastre. Sigur că tot ce putem face pentru a incuraja o astfel de dezvoltare care este, pe de o parte in beneficiul companiei, dar și in beneficiul dezvoltării economice a Romaniei, vom incuraja astfel de investiții. De asemenea, am purtat discuții pe mai multe teme. Sigur, pe primul loc e imbunătățirea infrastructurii de transport. Aici am discutat despre mai multe proiecte, de drumul expres Craiova-Pitești, de tronsonul de autostradă Pitești-Sibiu care inchide Coridorul IV paneuropean. De asemenea, impreună cu europarlamentarul Marian Jean Marinescu, am avut o discuție legată și de posibila finanțare pe programul Connecting Europe Facility a legăturii pe autostradă intre Craiova și Lugoj, care să facă legătura cu Coridorul IV paneuropean. De asemenea, am discutat și de posibila efectuare a lucrărilor de asigurare a navigabilităţii Dunării, astfel incat să putem să creăm o variantă suplimentară, o posibilitate suplimentară de transport; sigur că am discutat și de proiectele de modernizare a infrastructurii de cale ferată. Nu in ultimul rand, legat de partea – să spun de transport – care nu ține numai de partea de transport și ţine și de alte instituții, am discutat despre simplificarea procedurilor și reducerea timpului de așteptare la trecerea graniței, astfel incat să se consume mai puțin timp, iar costurile să fie mai mici. Am reținut studii comparative care arată foarte clar că din cauza acestor factori – o infrastructură de transport care nu e suficient dezvoltată, dificultățile și timpul mare consumat in trecerea frontierei, in indeplinirea tuturor formalităților, practic, e o creștere de cost in comparație cu posibilitățile de transport din alte fabrici, semnificativă, care in mod evident trebuie redusă pentru a crește competitivitatea Ford, a fabricii din Romania. Sigur că am discutat de chestiunile legate de noua orientare in politica europeană, de Pactul verde și de posibilele consecințe. Aici, in mod clar, pentru a putea crea un stimulent in inceperea producției de mașini electrice, cu siguranță trebuie să existe un parteneriat foarte serios intre industrie, intre producător și autoritățile guvernamentale, pentru că fundamentală pentru această posibilă introducere in fabricație a unor automobile electrice sau hibride este determinată de mai mulți factori: in primul rand, de dezvoltarea unei infrastructuri de incărcare, de stații de incărcare electrică; or aici avem posibilitatea de a utiliza fonduri europene pentru a putea dezvolta această rețea, care să permită cu adevărat utilizarea mașinilor electrice, să creeze un stimulent și o incurajare pentru o eventuală trecere la producția de mașini electrice. Sigur că am discutat probleme legate de forța de muncă, de faptul că in Craiova, unde rata șomajului este foarte mică, este un adevărat efort de recrutare și de pregătire a forței de muncă pentru a putea susține volumul de producție extrem de ambițios, care este in vizorul conducerii Ford și orice fel de susținere din partea autorităților in dezvoltarea sistemului dual, in imbunătățirea legislației care să asigure parteneriatul intre companie și instituțiile de invățămant in cadrul sistemului dual, de asemenea orice imbunătățire, inclusiv a infrastructurii de transport, nu neapărat de tip autostradă, dar și a infrastructurii de transport județeană este benefică, pentru că o mare parte din forța de muncă vine la lucru din alte localități și poate fi incurajată să facă acest efort de o infrastructură de transport bună. Mă opresc aici. In mesajul clar pe care l-am dat către conducerea Ford, guvernul pe care il conduc este un partener foarte serios care recunoaște efortul extrem de mare făcut de Ford in investițiile pe care le-a realizat. Guvernul este intr-un dialog permanent, gata să asculte toate nevoile și toate doleanțele și să realizăm un parteneriat care se ducă la decizii benefice atat pentru Romania, cat și pentru dezvoltarea companiei. Vă mulțumesc!