Victorie dubla pentru noul model A4 Avant

iulie 23, 2008

Limuzina A4 a reusit sa treaca cu succes numeroase teste comparative. Noul model A4 Avant nu face decat sa continue aceasta traditie. In urma a doua teste comparative, acesta a iesit invingator in defavoarea automobilului Clasa C - T Model de la Mercedes, si a modelului BMW Seria 3 Touring.

Audi, Mercedes si BMW considera ca modelele premium sunt autovehicule care ofera satisfactie la volan, confort si spatiu generos. Publicatiile Auto motor und sport (editia din 11/08) si Autobild (Editia din 19/08) au incercat sa afle care dintre cei trei producatori de autovehicule are cea mai buna oferta. Cele doua reviste au comparat autovehiculele pe benzina, cu patru cilindri: modelul A4 Avant 1.8 TFSI (160 CP), BMW 320i Touring (170 CP) si Mercedes C 180 T (156 CP).
Motorul care a reusit sa convinga ambele reviste a fost TFSI.
Rezistenta, flexibilitatea si o functionare constanta sunt caracteristicile sale principale. "Motorul 1.8 Turbo-FSI, atat de laudat, reuseste sa depaseasca pana si modelul Avant. Motorul cu patru cilindri are o functionare uniforma si lina si nu pierde din putere nici chiar la turatii scazute" (Autobild). Modelul Mercedes Clasa C cu turbocompresor poate concura cu Audi in ceea ce priveste functionarea uniforma, nu insa in ceea ce priveste turatia si acceleratia. Desi dispune de o capacitate mai buna datorita celor 10 CP suplimentari, modelul BMW ar trebui sa se incline in fata noului A4 Avant, intrucat se apropie de performantele motorului Audi prin turatii crescute si datorita cutiei de viteze. Esentiale pentru acest criteriu sunt valorile cuplului celor 3 candidati: modelul A4 atinge deja cuplul maxim de 250 Nm la 1.500 rpm, Mercedes atinge 230 Nm la 2.500 rpm, iar BMW abia atinge 210 Nm la 4.250 rpm.
Confort la volan
Evaluarea gradului de confort la volan nu a adus niciun fel de surprize. Modelul A4 Avant este lider de piata in categoria autovehiculelor de clasa medie. "Asta inseamna compromisul: desi are o structura sportiva, prezinta fiabilitate. In ciuda unei manevrari precise, se pastreaza minutiozitatea in rulare si abordare a directiei" (Autobild). Ceilalti doi concurenti au pierdut la capitolul fiabilitate, in mod special in conditii de trafic intens.
Cele doua reviste au apelat la modalitati total diferite pentru a testa consumul. Modelul BMW Seria 3 alimentat cu benzina Super Plus s-a caracterizat printr-un consum cu maxim jumatate de litru sub cel al modelului Audi si s-a abatut cel mai mult de la valorile ECE. Autovehiculele Clasa C au avut cel mai mare consum. Modelul A4 Avant a prezentat cea mai redusa abatere de la valorile ECE.

Caroseria

Chiar daca autovehiculele din clasa medie nu sunt utilizate ca "autovehicule comerciale", capacitatea portbagajului si flexibilitatea constituie totusi un motiv important in achizitionarea unui astfel de model. Din acest punct de vedere toate cele trei modele inainteaza aceeasi oferta, deci nu se poate vorbi de un conducator clar. Totusi, cel mai mare spatiu de depozitare este oferit de Audi. Acesta este rezultatul ambelor teste care au clasificat noul model A4 Avant drept castigator in aceasta grupa de autovehicule.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro