Multi dintre noi asteptam ziua fatala cand calculatorul cedeaza si abia apoi suportam consecintele.
Totusi, exista o modalitate de a evita aparitia unor probleme comune sau a unor erori minore, inainte ca acestea sa duca la defectiuni majore sau chiar la pierderea de date. Exista multe optiuni pentru intretinerea, protejarea si supravegherea calculatorului nostru. Dar de ce am plati pentru asta? Cata incredere aveti, de fapt, in tehnologie?
Un test bun ar fi acela de a scoate din priza calculatorul sau de a-l deconecta de la reteaua de internet si sa vedeti ce impact are acest lucru asupra dvs. Noi nu va sugeram chiar sa faceti acest pas, dar majoritatea dintre noi subestimeaza impactul unei defectiuni tehnice. Apoi, au nevoie ca tehnicianul sa apara numaidecat si sa rezolve totul cat mai repede cu putinta. Iata cateva intrebari care va va ajuta sa va apreciati nevoia unei mentenante proactive a calculatorului:
1.In urma unui incendiu pierdeti toate bunurile, inclusiv calculatorul. Cat de ingrijorati sunteti din cauza documentelor importante (de ex. informatii despre clienti, registre contabile sau pozele digitale de familie ce nu se mai pot inlocui)?
A. Deloc ingrijorat. Aceste documente sunt salvate cu regularitate si pastrate offsite, iar procesul de restaurare a fost testat cu succes saptamana trecuta. In cel mai rau caz, veti avea nevoie de o zi sau doua pentru a reintroduce informatiile.
B. Usor ingrijorat. Cineva din firma este responsabil pentru schimbarea casetei, CD-ului sau a USB-ului pentru back-up si sa le ia acasa….dar, nu sunteti sigur ca acest lucru chiar se intampla sau cand a fost ultima oara testat.
C. Complet panicat. Fie nu aveati un sistem de back-up pentru date, fie casetele, CD-urile sau USB-ul au fost depozitate intr-un dulap de langa calculator, care a fost ars si el in incendiu.
2.O defectiune de hard care presupune lipsa calculatorului aproape 3 zile pentru reparatii. Aceasta va insemna:
A. Productivitate scazuta pentru unii angajati, dar aveti si alte calculatoare si toate datele sunt pe serverul principal. Sau, angajatii tineri vor trebui sa gaseasca o alternativa de distractie pe internet.
B. Revenirea la sistemul de facturare pe hartie si bazarea pe faxuri. Atunci cand problema va fi rezolvata, va fi nevoie de reintroducerea datelor in calculator.
C. Stagnarea totala a afacerii. In acel calculator era toata baza de clienti si alte programe importante, sau era singurul calculator pe care il aveati in firma. Sau, va trebui sa gasiti un alt calculator pe care sa va terminati lucrarea de diploma care trebuie predata peste 2 zile ( presupunand ca nu aveti o copie a documentului Word pe care ati lucrat).
3.Internetul nu va functioneaza si nu stiti cand se va rezolva problema. Impactul asupra dvs. Este:
A.Minim. Nu utilizati internetul prea mult oricum.
B.Moderat. Va trebui sa gasiti alternative pentru acest lucru (sa mergeti chiar dvs. la banca sau sa contactati telefonic clientii). Majoritatea treburilor pe care le faceti prin internet pot fi facute si in alta modalitate sau pot suferi amanare pentru un timp (lasandu-va un numar de sarcini nerezolvate).
C.Mare. Acest lucru ar insemna ca serverul de site nu functioneaza si ca angajatii nu pot accesa e-mailul. Va confruntati cu pierderi de comenzi si clienti morocanosi deoarece afacerea dvs. nu functioneaza fara internet.
Interpretarea raspunsurilor:
Majoritatea A: Ati putea sa faceti fata unor probleme tehnice, dar totusi ati putea beneficia de avantajele prevenirii acestora.
Majoritatea B: Exista anumite domenii care v-ar putea ajuta la reducerea impactului unor probleme tehnice.
Majoritatea C: Afacerea dvs. este prea importanta, nu va riscati crezand ca nu veti avea probleme cu calculatorul.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro