Pana in anul 2011, vanzarile anuale de tamplarie termoizolanta se vor tripla si ar putea depasi nivelul de trei miliarde de euro. Aceasta este concluzia unui studiu de ultima ora realizat de departamentul de analize de piata al revistei Fereastra pe un grup de 229 de producatori de tamplarie ce activeaza pe piata romaneasca.
In prezent, piata tamplariei termoizolante din Romania se afla intr-o etapa sustinuta de crestere. In acest domeniu exista circa 6.000 de companii, din care mai mult de 3.000 de firme declara productia de ferestre ca fiind principalul obiect de activitate. Potrivit estimarii specialistilor, volumul cifrei de afaceri din bransa depaseste un miliard de euro pe an, preconizandu-se o triplare a acestei valori in urmatorii 3-4 ani. In 2007 s-a evidentiat o crestere de aproximativ 30% a activitatii firmelor din industria de profil, nivel confirmat si prin declaratiile managerilor societatilor din bransa.
La doua ferestre din PVC livrate corespunde una din aluminiu!
In prezent, se constata ca beneficiarii din Romania opteaza, in principal, pentru achizitia de ferestre/usi din PVC (circa 60%), peste 30% prefera aluminiul, diferenta fiind reprezentata de cei care achizitioneaza ansambluri din lemn stratificat sau materiale compozite. Din punct de vedere al sistemelor din PVC utilizate la executie, se remarca faptul ca profilele tricamerale au fost mai putin folosite in comparatie cu cele pentacamerale, fata de situatia din 2006, cand gradul de intrebuintare a sistemelor cu 3 camere a fost de 45% si 30% la cele cu 5 camere.
Pe segmentul tamplariei din aluminiu s-a consemnat - si in 2007 - o tendinta ascendenta. Situatia pozitiva s-a datorat continuarii ritmului sustinut de investitii in constructia de imobile de birouri si spatii comerciale, lucrari in cadrul carora sistemele metalice detin o pondere de peste 95%. Desi majoritatea proiectelor de reabilitare termica a locuintelor au fost concepute si realizate cu ferestre din PVC, companiile specializate in executia de tamplarie din aluminiu au reusit - in mare masura - sa modifice raportul utilizarii celor doua materiale (acesta este, in prezent, de 2 la 1 in favoarea PVC-ului).
La ansamblurile din lemn, desi in Romania nu sunt disponibile studii de piata relevante, cota de utilizare a acestor sortimente este plasata de specialisti in intervalul 3,5% - 10% din total. Daca se ia in calcul, pentru anul 2007, o valoare totala a livrarilor de tamplarie termoizolanta situata la un miliard de euro, rezulta ca vanzarile de ferestre din lemn stratificat au insumat cel mult 100 de milioane de euro.
Fiecare bucurestean a cheltuit in medie aproape 300 de lei pentru tamplarie
Reabilitarea termica a imobilelor multietajate (blocuri de locuinte) reprezinta una dintre premisele favorabile expansiunii sustinute a vanzarilor de tamplarie in perioada urmatoare. Orientarea beneficiarilor spre achizitia unor ansambluri de calitate poate fi explicata si datorita faptului ca ferestrele sunt bunuri de folosinta indelungata, cu o durata medie de exploatare de 40 de ani.
Considerati a fi "ceasornicarii constructiilor", specialistii firmelor de tamplarie termoizolanta aloca anual fonduri importante in vederea efectuarii de investitii pentru dezvoltare, majorarea capacitatii de fabricatie si executia de produse performante. Potrivit analizei realizate de revista Fereastra, structura actuala a vanzarilor de tamplarie pe zone geografice coincide cu distributia puterii de cumparare a locuitorilor, ceea ce inseamna ca avantajele achizitiei/instalarii de ferestre/usi sunt constientizate bine de populatie. Se remarca faptul ca, anul trecut, un bucurestean a investit pentru achizitia de tamplarie moderna aproape 300 RON (246 lei + TVA), respectiv de 2,5 ori mai mult decat o persoana ce traieste in zona de sud a Romaniei. Cu o medie de 143 lei/locuitor alocati pentru procurarea de ferestre, locuitorii din zona Moldovei au depasit cu 25% valoarea lucrarilor executate de cei din sudul tarii (108 lei/locuitor).
Viitorul ferestrelor romanesti se discuta la Crowne Plaza
In cadrul complexului Crowne Plaza - Bucuresti, se desfasoara Conferinta Internationala pentru Sisteme de Tamplarie si Fatade EURO-Fereastra 2008, editia a II-a. Manifestarea reuneste reprezentantii celor mai importante companii autohtone, specializate in productia/comercializarea de tamplarie termoizolanta din PVC, aluminiu si lemn stratificat.
Cifra totala de afaceri a firmelor participante insumeaza peste 500 de milioane de euro, respectiv aproape jumatate din volumul pietei.
Evenimentul este organizat de revista Fereastra, in colaborare cu institutul IFT Rosenheim - Germania (partener tehnic) si organizatiile profesionale din bransa de ferestre (PPTT - Patronatul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta si PGFF - Patronatul Producatorilor si Montatorilor de Geamuri, Ferestre si Fatade).
Simpozioanele sunt sustinute in trei sesiuni distincte, iar conferinta abordeaza teme cu un grad ridicat de complexitate tehnica, scopul declarat fiind cel al furnizarii informatiilor de actualitate cu privire la noile exigente legislative si la produsele inovatoare disponibile pe plan international. Dintre cele mai interesante subiecte dezbatute cu acest prilej, se disting: analiza si perspectivele pietei comunitare de tamplarie; eficienta energetica a imobilelor moderne, marcajul european de conformitate (CE) si controlul productiei in fabrica; optimizarea termoizolarii ferestrelor din lemn; modificari ale standardului european de fatade cortina; fabricatia modelelor cu sticla lipita - de la prototip la productie de serie; materiale siliconice pentru executia de pereti cortina etc.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro