Unul din doi romani doreste sa isi cumpere o masina pana in 2010

mai 22, 2008

In urma unui studiu realizat de GE Money in cinci tari europene - Cehia, Germania, Polonia, Romania si Ungaria - a reiesit ca peste jumatate din romani intentioneaza sa achizitioneze o masina in urmatorii 2 ani - comparativ cu doar 30% dintre maghiari si 33% dintre nemti, 37% din polonezi si 39% cehi.

Portretul-robot al viitorului posesor auto din Romania ar fi: barbat tanar, necasatorit cu venit peste medie.

Romanii vor masini noi
Tot jumatate din romani declara ca, daca ar achizitiona o masina, ar cumpara doar una noua, nefolosita. 39% din romani si 41% dintre maghiari si-ar cumpara o marca straina de masina, la polul opus aflandu-se nemtii, cu doar 6%.

Cat sunt dispusi romanii sa plateasca pentru o masina? Peste 56% dintre cei care vor sa isi cumpere o masina noua ar plati pentru ea in jur de 8400 euro. Situatia este cu totul alta in celelalte tari analizate: cehii si polonezii ar plati in jur de 7000 euro pe o masina la mana a doua, iar nemtii pana la 13400 EUR tot pentru o masina second hand (SH).

In toate cele 5 tari analizate, magazinele din reteaua de dealeri (atat de masini noi cat si SH) reprezinta locul din care respondentii sustin ca intentioneaza sa isi achizitioneze masina (34% romani, 54% maghiari, 58% nemti, 36% cehi). Pentru 30% dintre romani si maghiari a doua optiune, la mica distanta de dealerii de masini, este sa importe o masina din strainatate.

Principalele cinci criterii pe care romanii le iau in considerare in momentul in care isi achizitioneaza o masina sunt: conditiile tehnice (foarte importante in proportie de 78%), consumul de combustibil (63%), vechimea (57%), abia apoi pretul (52%) si in final dotarea masinii (48%).

"Dorinta si deschiderea romanilor de a investi intr-o masina sunt absolut normale pe o piata in plina dezvoltare cum este cea romaneasca. Estimam ca cererea va continua sa creasca si in urmatorii ani, doar ca, pe masura ce piata se va stabiliza si va intra in etapa de maturizare - in aproximativ doi ani - se va observa o o dezvoltare a pietei auto second hand, urmand aceeasi directie prezenta in restul tarilor incluse in acest studiu", a declarat Felicia Relenschi, CEO Motoractive Leasing, companie ce face parte din GE Money.

In toate cele 5 tari, principala sursa de finantare pentru cumpararea masinii o reprezinta propriile economii. Dupa acestea, urmatoarea optiune a romanilor este finantarea printr-un imprumut de nevoi personale, ori un imprumut auto de la o banca (36%).
39% dintre romani, cel mai mare procent din tarile analizate, considera ca e avantajos sa cumperi o masina in leasing. Un procent important de 21% iau in considerare si leasingul auto contractat direct de la un dealer auto.

Romanii sunt cei mai cheltuitori

55% dintre romani se arata deschisi fata de finantarea prin orice institutie financiara. Dintre cei care nu refuza achizitionarea unei masini cu ajutorul unei institutii financiare, romanii sunt dispusi sa plateasca cea mai mare rata lunara, respectiv 350 euro, comparativ cu doar 260 euro in cazul Germaniei ori 230 euro in Polonia. Maghiarii vor sa plateasca cel mai putin, 110 euro pe luna, dar asta pentru ca sunt si cei care opteaza pentru cea mai mare perioada de rambursare, de circa 5 ani. 32% dintre romani sunt dispusi sa ramburseze suma contractata prin leasing in 4-5 ani. Restul tarilor opteaza pentru rambursare in 4 ani, iar Germania doar in 3 ani.

"Faptul ca peste jumatate din romani sunt deschisi sa isi finanteze achizitia noii masini printr-o institutie de credit si ca 39% considera leasing-ul o solutie de finantare avantajoasa sunt semne de evolutie a pietei. Compania noastra, parte din GE Money, incearca in mod constant sa ofere produse financiare competitive care sa raspunda cererii tot mai mari si mai diversificate a clientilor nostri, si sa contribuie la consolidarea increderii romanilor in leasing - una dintre cele mai flexibile solutii de finantare", a adaugat Felicia Relenschi.

Atat pentru romani, cat si pentru nemti, principalele criterii de selectie a unei finantari, credit sau imprumut auto, sunt: dimensiunea ratelor lunare, posibilitatea de plata in avans - cu sau fara penalitati - si suma pe care o vor plati in plus fata de costul masinii.

Aproape jumatate din romani, maghiari si polonezi sunt dispusi sa astepte aproximativ 1 zi pentru a contracta un imprumut pentru masina, in timp ce nemtii si cehii se asteapta sa primeasca banii in cel mult o ora.

33% dintre romani cheltuie intre 51 si 100 euro pentru masina in fiecare luna, 53% dintre romani petrecand mai bine de 2 ore cu intretinerea lunara a masinii, fata de nemti, care aloca mai putin de o ora acestei activitati.

Romanii nu isi pot inchipui viata fara masina

Din studiu reiese ca 42% dintre romani si 43% din nemti nu isi pot inchipui viata fara masina.
In majoritatea tarilor analizate masina este mijlocul de transport cel mai comod, dar in Polonia este considerat si cel mai rapid (41% dintre respondentii polonezi fata de 36% romani si 37% nemti).
Pentru majoritatea tarilor analizate principala utilitate a masinii este deplasarea la si de la birou in timp ce pentru 29% dintre romani masina este parte din jobul lor. De altfel, 21% dintre romani declara ca posibilitatea de a folosi masina companiei este cel mai important criteriu, in afara de salariu, in luarea deciziei de a se angaja sau nu undeva.
In Romania una din trei familii nu are masina, iar romanii au cel mai des in garaje masini marca Dacia.

25% dintre romani considera ca albul este cea mai sigura culoare de masina, spre deosebire de ceilalti, care pun pe primul loc culoarea rosie.

Studiul, realizat de compania de cercetare de piata TNA AISA la initiativa GE Money, a fost efectuat in perioada ianuarie-februarie 2008 pe esantioane reprezentative (aproximativ 600 respondenti din fiecare tara) din cinci tari din Europa: Cehia, Germania, Ungaria, Polonia si Romania. Persoanele intervievate apartin exclusiv mediului urban, au varste cuprinse intre 18 si 60 de ani si sunt adulti care iau decizii sau participa in procesul de luare a deciziei in ceea ce priveste achizitia masinii.
Acest studiu este al doilea dintr-o serie de cercetari pe care GE Money intentioneaza sa le realizeze in Europa. Prima cercetare a avut ca tematica conditiile de locuit in Europa Centrala si de Est.

"Cercetarea de piata in, general, este un instrument foarte util, printre altele si pentru ca ne ajuta sa ne cunoastem mai bine actualii si potentialii clienti si, pe de alta parte, pentru ca ne ofera o perspectiva de ansamblu asupra pietei din Europa Centrala si de Est, in care GE Money este un investitor important. Doua motive puternice pentru care vom continua sa realizam astfel de studii si in viitor", a spus Alina Agurida, Marketing Manager GE Money.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro