După catastrofa din Liban, care a avut la origine explozia a peste 2.700 de tone de nitrat de amoniu, un deputat USR i-a cerut premierului Ludovid Orban să trimită controale la toate depozitele de nitrați.
„I-am cerut azi premierului Ludovic Orban să activeze Corpul de Control al Prim-Ministrului și instituțiile abilitate ale statului pentru a desfășura de urgență verificări și controale ce țin de modul de producție, depozitare, manipulare și transport ale (sic!) azotatului de amoniu, dar și alți nitrați”, scrie deputatul USR Tudor Pop pe pagina sa de Facebook.
Deputatul invocă istoricul „lung și nefericit de tragedii generate de modul în care mediul politic și instituțiile statului au eșuat în a-și îndeplini atribuțiile” și spune că „tragedia în desfășurare din Beirut, Liban, alături de cauzele probabile ce au condus la producerea teribilului accident, reprezintă un semnal de alarmă pentru toată lumea.”
El dă exemplul fostului combinat chimic Amonil Slobozia, din județul Ialomița, actualul ChemGas Holding, care are o „istorie tumultuoasă”, în prezent fiind proprietatea unui offshore din Insulele Belize, parte din grupul InterAgro care aparține lui Ioan Niculae.
Pop se referă la aparatura învechită și la lipsa investițiilor și aduce în sprijinul celor susținute nu doar informațiile generale de pe Wikipedia ci presa locală, care a scris despre un incendiu care a avut la combinat chiar loc în luna mai a acestui an și care nu a fost raportat. Jurnaliștii de la publicația Independent care citează angajați și chiar pe liderul de sindicat scriu despre „bomba cu ceas” pe care ar reprezenta-o acest combinat, mai spune deputatul.
„De aceea, cred că este imperios necesar ca instituțiile abilitate ale statului, de la ISU la Garda de Mediu, de la Corpul de Control al Premierului până la Instituția Prefectului să verifice cu mare atenție ce se întâmplă în domeniul producție, depozitare, manipulare și transport ale azotatului de amoniu, dar și alți nitrați”, spune Pop.
Capitala Libanului a fost devastată marți de două explozii uriașe care au distrus centrul Beirutului și a ucis peste o sută de persoane, alte câteva zeci fiind încă printre dărâmături, rănind câteva mii, în ceea ce guvernul a numit a fi un dezastru.
Cu spitalele pline, și ele afectate de deflagrație, și altele prinse sub dărâmături este așteptat ca bilanțul victimelor să crească.
Explozia a fost provocată de depozitarea neconformă a 2.750 de tone de nitrat de amoniu.
Nitratul de amoniu este un îngrăşământ chimic şi, totodată, o componentă a explozibililor.
„Explozia de la Mihăileşti” a fost unul dintre cele mai mari dezastre produse pe şoselele din România, când un camion cu azot a explodat pe 24 mai 2004 pe drumul European 85, la Mihăileşti, în judeţul Buzău, deflagraţia soldându-se cu 18 morţi şi 13 răniţi.
Într-o zi ploioasă de luni, la ora 5.50, a avut loc o explozie puternică în comuna Mihăileşti, pe drumul european E85, la 32 de kilometri de Buzău, după ce un camion încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu s-a răsturnat pe marginea drumului.
Până la sosirea echipajelor, camionul a luat foc şi, în timp ce pompierii şi poliţia interveneau, s-a produs explozia, în urma combinării azotatului cu motorina scursă din rezervor. Zeci de imobile din Mihăileşti au fost afectate, pe o rază de peste un kilometru.
În explozie au murit și doi jurnaliști, primii care au ajuns la fața locului: Ionuț Barbu și Elena Popescu.
Sursa: europalibera.org
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro