Turbosuflanta are scopul de a îmbunătăți eficiența motorului

februarie 8, 2022

Turbina auto denumită și turbo sau turbosuflantă este un sistem de supraalimentare dezvoltat în principal în industria aeronautică și care a fost transferat automobilului în anii 1960. Puterea pe care o generează un motor depinde de cantitatea de oxigen pe care este capabil să o amestece cu combustibilul, deci cu cât mai mult aer, cu atât mai multă putere. Pentru a face acest lucru, motoarele cu aspirație naturală aspiră aer și îl introduc în chiulase, dar motoarele turbo comprimă aerul pentru a injecta o cantitate mai mare de aer în chiulase și a obține astfel un amestec mai bogat.

Turbosuflanta este o componentă mecanică prezentă în majoritatea vehiculelor diesel de pe piață și a câștigat o mare popularitate în ultimii ani în motoarele pe benzină datorită reducerii dimensiunilor. Este vorba de două turbine atașate la același arbore. Una dintre ele se rotește datorită contactului cu gazele de eșapament care ies fierbinți din motor și cu multă presiune. La întoarcere, acestea asigură deplasarea prin ax către cealaltă turbină, care aspiră aerul care intră în motor, generând o presiune mai mare și comprimând cantitatea de aer care intră în chiulase. Prin creșterea presiunii aerului de admisie, se crește energia gazelor de evacuare, deoarece este un sistem de feedback. Pentru a preveni creșterea necontrolată a presiunii, este instalată o supapă de siguranță care eliberează o parte din presiune în exterior. Un altul este, de asemenea, instalat în galeria de admisie pentru a scădea presiunea galeriei.

Conform principiilor fizicii, dacă aerul este comprimat, acesta câștigă temperatură. Cu cât temperatura este mai mare, cu atât avem o densitate mai mică de oxigen și ar putea fi cauzate autodetonații înainte de amestecarea cu combustibilul. De aceea este necesara racirea aerului printr-un radiator sau intercooler. Intercooler-ul este un simplu schimbător de căldură: aerul cald intră și trece printr-un circuit care îl răcește și îl returnează. Foarte asemănător cu radiatorul auto de răcire.

99% dintre vehiculele turbo de astăzi sunt fie turbo cu geometrie fixă, fie turbo cu geometrie variabilă, iar cele mai frecvente defecțiuni care apar la turbosuflante sunt slăbirea arborelui și obstrucția palelor.

 

Cauti Gazduire Web? Alege Speedhost.ro

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro