Bursa de publicitate online funcționează începând cu data de 11 mai și în regim de plata cost per click (CPC), tranzacționând spatiile media a peste 70 de siteuri web. Licitațiile încep de la 5 cenți per click. În acest fel, prima bursa de publicitate online din România permite derularea de campanii publicitare online în doua regimuri de plată, funcție de obiectivele vizate: plata la click (CPC), fără o garantare a numărului de afișări consumate sau plata la mia de afișări (impresii; CPM) fără o garantare a numărului de clickuri obținut.
„Având în vedere tendința de a eficientiza investițiile în publicitatea online, am dezvoltat modalitatea de plata la click pentru advertiserii care cumpăra spatii media online prin intermediul bursei”, a declarat Valentin Oeru, director executiv în cadrul TradeAds. În luna aprilie au fost disponibile la tranzacționare peste 500 de milioane de afișări. „Bursa ofera în prezent acces la o audienta de peste 4,11 milioane de utilizatori unici, cifra ce este în creștere permanent, având solicitări de aderare din partea mai multor siteuri, iar altele fiind recent adăugate” a adăugat Valentin Oeru.
Principiul bursei de publicitate online se bazează pe Generalized Second-Price Auction, mecanismul de licitare permițând astfel stabilirea prețului în funcție de cerere și ofertă. Acest mecanism permite, mai ales în situația inventory disponibil foarte mare, eficientizarea campaniilor pentru advertiseri, dar și conversia în bani a unor spatii media ce altfel nu pot fi monetizate.
Prețul mediu în regim CPM pentru luna aprilie 2009 a fost de 0,64 euro fata de o plaja de rate-card al siteurilor înscrise în bursa de 10 - 18 euro. „Pregătim pentru perioada următoare o serie de indicatori ai bursei de publicitate online care să permită urmărirea unor tendințe în ceea ce privește piața. Ne dorim ca ceea ce se întâmpla în cadrul bursei de publicitate sa reflecte și să se reflecte în tranzacțiile de spatii media online, fie ca acestea sunt sau nu tranzacționate în cadrul TradeAds”, a declarat Ionel Naftănăilă, director adjunct în cadrul bursei de publicitate online. Dacă în 2007 și 2008 asistam la o inflație media și la creșteri anuale de 30-50% la rate-cardului siteurilor de afaceri, vom avea acum posibilitatea a a vedea care este prețul la care se încheie tranzacțiile, cifrele medii din luna aprilie fiind mult sub rate-cardurile afișate în piață, a completat Năftănăilă.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro