Dupa ce au venit in anii '90 sa faca bani de pe urma privatizarilor incepute de statul roman, marile companii de consultanta si-au diversificat permanent serviciile, pe masura ce economia locala a inceput sa primeasca capital strain. „In perioada romantica, pana in anul 2000, ne-am axat pe doua mari directii de business: a companiilor multinationale si a afacerilor cu guvernul”, isi aminteste George Mucibabici, presedintele Deloitte Romania.
Numeroasele fuziuni si preluari, introducerea practicilor greenfield si transformarile fiscale de adaptare la legislatia Uniunii Europene fac din tara noastra o piata efervescenta si atractiva pentru companiile de consultanta. Domeniile de viitor pentru aceste companii sunt consultanta pentru fonduri europene, mediu si restructurari de companii.
Mihai Svasta, presedintele consiliului director AMCOR, estimeaza valoarea pietei romanesti de consultanta din anul 2007 la circa 300 milioane de euro. Consultantii fac cele mai bune profituri din fuziuni si achizitii. Pe acest segment, firmele de consultanta au ca si concurenti bancile de investitii si companiile specializate in investment banking. Doru Lionachescu, partener principal al Capital Parners- companie care a intermediat recent tranzactia dintre CB Richard Ellis si Eurisko, anuntata in premiera de BusinessWeek Romania- estimeaza un un volum de activitate de peste un miliard de euro.
BusinessWeek Romania prezinta in numarul din acesta saptamana o analiza detaliata a pietei locale de consultanta, cu declaratii din partea reprezentantilor celor patru mari jucatori (Deloitte, Ernst & Young, KPMG, PricewaterhouseCoopers) referitoare la proiectiile pentru viitor, castigurile acumulate si oportunitatile de crestere.
Cititi in numarul de acesta saptamana BusinessWeek Romania:
Avantaj Ford?
Ce se intampla cu conditiile impuse Ford de statul român dupa decizia Comisiei Europene?
Invazia avocatilor straini continua
Dupa mai bine de doi ani de tatonare a pietei, White & Case anunta deschiderea biroului de la Bucuresti
Dividende sau actiuni gratuite?
Ajunse la vremea bilanturilor, companiile trebuie sa decida ce este mai bine pentru actionari
Liceenii, solutia pentru criza din constructii?
Un numar tot mai mare de companii “vaneaza” forta de munca inca din liceu pentru a acoperi golurile lasate de emigrarea masiva din ultimii cinci ani
Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat în 1995 cu doua divizii de publicaţii: Business Publishing (ce cuprinde săptămânalul în limba engleză Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania – licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook şi revista de publicitate Campaign) şi Lifestyle Publishing (Stuff – licenţa revistei internaţionale de tehnologie Stuff Magazine)
Pe langa acestea, Business Media Group este organizatorul unora dintre cele mai importante evenimente B2B din Romania, prin Divizia de Evenimente: Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy, Ad’Or.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro