THE RED POINT: asteptari optimiste pentru 2009

august 4, 2009

În ciuda dificultăţilor financiare care au afectat inclusiv sectorul IT, compania The Red Point, lider pe piaţa soluţiilor software de management pentru mediul unversitar, estimează să obţină în 2009 rezultate financiare cel puţin egale cu cele de anul trecut, adică o cifră de afaceri de aproximativ 12.000.000 RON.

Aşteptările optimiste ale companiei sunt confirmate de rezultatele financiare înregistrate la sfârşitul semestrului I al acestui an. The Red Point a reuşit până la jumătatea acestui an să-şi menţină cifra de afaceri la un nivel aproximativ similar cu cel din 2008, înregistrând 4.712.516 RON la sfârşitul semestrului I, astfel îndeplinindu-se 90% din cifra de afaceri comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

“Menţinerea cifrei de afaceri la un nivel aproape similar cu cel din 2008 s-a bazat preponderent pe agilitatea companiei în adaptarea rapidă a strategiei la schimbările din piaţă, fapt ce coincide cu demararea procesului de restructurare şi eficientizare a afacerii începând cu sfârşitul anului trecut, reorientându-ne modul în care înţelegem business-ul şi în care acţionăm în condiţii de criză. Reorganizarea afacerii se înscrie în strategia noastră de orientare către calitate şi satisfacerea nevoilor clienţilor. Din acest motiv, am implementat o serie de noi strategii de creştere şi adaptare a portofoliului de produse, pentru a veni în întâmpinarea necesităţilor clienţilor cu produsele de cea mai bună calitate,” declară Alexandru Uglea, Director General The Red Point.

Strategiile solide adaptate noilor parametri din piaţă au avut o contribuţie semnificativă în îmbunătăţirea aspectelor financiare şi operaţionale ale The Red Point printr-un management eficient al afacerii, fapt dovedit şi de rezultatele financiare obţinute. The Red Point a reuşit să recupereze în cel de-al doilea trimestru pierderea din primul trimestru al acestui an, astfel încât, după primele şaşe luni, rezultatul net a fost pozitiv. În ciuda efectelor crizei financiare ce s-au făcut resimţite la începutul anului, compania s-a redresat considerabil în trimestrul al doilea, când a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 58% (3.837.642 RON) faţă de aceeaşi perioadă din 2008 (2.423.351 RON). 76% din veniturile obţinute în această perioadă provin din vânzarea soluţiei Academis, prima soluţie software integrată, dedicată asistării şi optimizării managementului instituţiilor de învăţământ superior.

“Profitul înregistrat a fost cu 4% mai mult faţă de aceeaşi perioada a anului trecut, trendul este ascendent deoarece am facut eforturi foarte mari să raţionalizăm cheltuielile. Cel mai mare business unit din cadrul companiei, dedicat verticalei Educaţie şi aflat sub conducerea lui Marius Isac, a avut o creştere de 330% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut,” a declarat Răzvan Andurnache, Financial Controller în cadrul The Red Point.

The Red Point are strategii clare şi foarte bine definite pe termen lung, ce au în vedere diversificarea portofoliului de produse, oferirea de servicii de cea mai bună calitate şi creşterea cotei de piaţă, în paralel cu îmbunătăţirea relaţiilor cu partenerii săi de business. Performanţa companiei în prima jumatate a anului s-a datorat atât urmării fireşti a invesţiilor făcute de The Red Point în 2008 şi care generează valoare adaugată mai mare, cât şi atragerii de noi clienţi şi extinderii contractelor cu clienţii existenti.

În timp ce anul precedent s-a caracterizat prin investiţii considerabile, mai ales prin oferirea de soluţii competitive şi adaptate cerinţelor pieţei, prin dezvoltarea competenţelor angajaţilor, cât şi prin abordarea unui segment nou de piaţă – sectorul public prin soluţia Magnon-Business Process Management, începutul anului 2009 coincide cu demararea a două proiecte de implementare Academis cu universităţi de prestigiu: Universitatea de Vest din Timişoara si Universitatea de Vest “Vasile Goldiş” din Arad. Anul 2009 este marcat şi de consolidarea parteneriatelor cu două dintre companiile de top din domeniu, Microsoft şi Oracle. Ambele parteneriate vizează extinderea aplicabilităţii soluţiei Academis, oferită de The Red Point în scopul optimizării managementului universitar.

Pentru restul anului 2009, compania îşi va continua evoluţia, bazându-se pe o echipă de profesionişti talentaţi şi dedicaţi să îşi îndeplinească obiectivele cât mai optim şi eficient. Veniturile companiei vor avea un trend ascendent şi în trimestrul al treilea, obiectivul fiind o menţinere a cifrei de afaceri pentru anul acesta la nivel similar cu cea din 2008. De asemenea, compania vizează un profit cel puţin egal cu cel de anul trecut.

“În urmatoarea perioadă, eforturile de dezvoltare ale afacerii se vor concentra pe consolidarea poziţiei în sectorul higher education şi implicarea companiei în proiectele finanţate de Uniunea Europeana, în special în zona educaţie şi sector public. Suntem implicaţi într-o serie de proiecte ambiţioase pe două programe de finanţare (Programul Operaţional Regional Dezvoltarea Resurselor Umane - POS DRU- şi Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice - POS CCE) care sunt o oportunitate excelentă de creştere pentru compania noastră şi care ne vor oferi un avantaj competitiv stabil pe piaţă, ” a declarat directorul general The Red Point.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro