Sustainable & Responsible Management sustine Prima Saptamna Europeana a IMM-urilor, program de promovare a antreprenoriatului, coordonat de catre Directia Generala pentru ntreprinderi Si Industrie a Comisiei Europene.
Mediul de afaceri n ntregul sau, micile firme, marile companii Si liderii de afaceri trebuie sa sustina mesajul Comisiei Europene de promovare a antreprenoriatului n rndul tarilor membre. La rndul lor, societatea civila, autoritatile locale precum Si legiuitorii trebuie sa conStientizeze importanta sociala a activitatilor antreprenoriale Si, mai cu seama, beneficiile sociale uriaSe generate de ntreprinderile mici Si mijlocii. Acesta este mesajul central al campaniei de cultura Si educatie antreprenoriala sustinuta de catre Sustainable & Responsible Management, agentie de consultanta Si cercetare n domeniul responsabilitatii sociale corporatiste, n cadrul programului Saptamna Europeana a IMM-urilor.
Sustainable & Responsible Management sustine Prima Saptamna Europeana a IMM-urilor, program de promovare a antreprenoriatului, coordonat de catre Directia Generala pentru ntreprinderi Si Industrie a Comisiei Europene.
Intr-un context potrivnic micilor ntreprinzatori, ntr-o cultura care nu ncurajeaza initiativa antreprenoriala, ba chiar i dispretuieSte pe antreprenori, antreprenoriatul se dovedeSte una dintre caile cele mai promitatoare de reducere a impactului social al crizei economice, iar pe termen lung, una dintre solutiile cele mai convingatoare de dezvoltare sustenabila.
Mediul de afaceri n ntregul sau, micile firme, marile companii Si liderii de afaceri trebuie sa sustina mesajul Comisiei Europene de promovare a antreprenoriatului n rndul tarilor membre. La rndul lor, societatea civila, autoritatile locale precum Si legiuitorii trebuie sa conStientizeze importanta sociala a activitatilor antreprenoriale Si, mai cu seama, beneficiile sociale uriaSe generate de ntreprinderile mici Si mijlocii. Acesta este mesajul central al campaniei de cultura Si educatie antreprenoriala sustinuta de catre Sustainable & Responsible Management, agentie de consultanta Si cercetare n domeniul responsabilitatii sociale corporatiste, n cadrul programului Saptamna Europeana a IMM-urilor.
"Vreme de ani de zile, prin PR, prin publicitate Si prin intermediul mass media s-a creat o falsa cultura de afaceri, cu falSi lideri, care da ntietate marilor branduri Si corporatii, uitndu-i pe micii ntreprinzatori Si desconsidernd problemele ntreprinderilor mici. Or, realitatea arata ca, prin numarul de locuri de munca pe care le creeaza, prin relatiile economice pe care le dezvolta n comunitati, prin taxele Si impozitele platite, IMM-urile genereaza un impact social pozitiv considerabil mai mare dect cel al marilor companii", declara Bogdan Diaconu, Senior Consultant n domeniul responsabilitatii sociale, Sustainable & Responsible Management.
Programul de cultura Si educatie antreprenoriala organizat de Sustainable & Responsible Management include o campanie de informare Si conStientizare precum Si workshop-uri, abordnd trei teme centrale:
(1) RecunoaSterea publica a beneficiilor sociale aduse de activitatile antreprenoriale. Comunitatile Si autoritatile trebuie sa fie conStiente de impactul social deosebit al IMM-urilor Si, n consecinta, sa stimuleze crearea de mici afaceri.
(2) Crearea unei culturi deschise fata de antreprenoriat. n genere, atitudinea publicului larg fata de antreprenori este una negativa. Etichete precum "afacerist", "buticar" sau "patron" poarta conotatii negative, fiind asociate cu parvenitismul, cu lacomia, cu dispretul fata de angajati, cu comportamentul imoral sau la limita legalitatii. Aceste etichete nu spun nimic despre riscurile asumate Si eforturile a zeci de mii de ntreprinzatori oneSti de a face fata unei fiscalitati excesive Si unei competitii dure Si uneori inechitabile din partea marilor companii.
(3) Dezvoltarea unor programe educationale Si crearea de facilitati care sa ncurajeze antreprenoriatul.
"Mediul romnesc de afaceri are nevoie nu doar de manageri Si economiSti, ci Si de antreprenori. Pentru o dezvoltare sustenabila, n acord cu interesale comunitatilor locale, este nevoie nu doar de manageri care sa administreze eficient companiile multinationale care opereaza n Romnia, ci Si de antreprenori autohtoni, care sa creeze afaceri Si marci romneSti, utiliznd capitalul de creativitate, precum Si valorile Si traditiile locale. Avem nevoie, aSadar, de programe educationale care sa scoata la iveala potentialul creator al tinerilor, care sa stimuleze initiativele antreprenoriale Si care sa i identifice Si i ncurajeze pe cei dispuSi sa Si asume riscurile crearii unei afaceri", considera Mihaela Moga, director de cercetare n cadrul Sustainable & Responsible Management.
Gnditi mai nti la scara mica
DesfaSurndu-se n perioada 6-14 mai, campania Saptamna Europeana a IMM-urilor, coordonata de catre Directia Generala pentru ntreprideri Si Industrie a Comisiei Europene, vizeaza urmatoarele probleme: dezvoltarea culturii Si a educatiei antreprenoriale, stimularea antreprenoriatului n rndul micilor ntreprinzatori Si crearea de instrumente menite sa simplifice nregistrarea Si functionarea micilor ntreprinderi.
Scopul central al acestei campanii este de a sprijini punerea n aplicare a Documentului european pentru micile afaceri (Small Business Act), ce defineSte prima politica la nivel european orientata catre dezvoltarea IMM-urilor. Nu putem genera dezvoltare sustenabila Si nu putem gasi solutii pe termen lung la problemele provocate de criza economica globala dect prin proiecte antreprenoriale care sa raspunda nevoilor micilor comunitati. Aceasta este premisa de la care pornesc Documentul european pentru micile afaceri Si campania Saptamna IMM-urilor.
"Contribuind cu aproximativ 80% din noile locuri de munca oferite de piata europeana, ntreprinderile mici Si mijlocii sunt principala forta motoare a economiei UE. Noile companii create, dintre care marea majoritate IMM-uri, genereaza 4,1 milioane de locuri de munca anual", se arata pe site-ul Directiei Generale pentru ntreprinderi Si Industrie a CE. Beneficiile sociale considerabile oferite de catre IMM-uri, pe de o parte, Si impactul social uriaS pe care l-ar putea avea descurajarea antreprenoriatului Si blocarea activitatii a nenumarate IMM-uri ca urmare a crizei financiare, pe de alta parte, au determinat Comisia Europeana sa initieze o suita de programe de ncurajare a micilor ntreprinzatori Si de sustinere a micilor ntreprinderi.
Printr-o campanie de informare dinamica, sustinuta cu articole, interviuri, studii Si opinii ale unor ntreprinzatori romni de succes, Sustainable & Responsible Management promoveaza n Romnia mesajele Saptamnii Europene a IMM-urilor, atragnd atentia asupra rolului social esential jucat de micii antreprenori n economiile tinere din noile democratii.
Campania de cultura Si educatie antreprenoriala initiata de catre Sustainable & Responsible Management se desfaSoara vreme de o luna de zile, n perioada 6 mai - 6 iunie.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro