Sudul litoralului merita readus in prim-planul turismului romanesc

august 7, 2012

Este pentru prima oara dupa multi ani cand sudul litoralului functioneaza la capacitate maxima, fiind practic ocupat in totalitate. Este un semnal ca sudul litoralului i-a captat din nou pe romani si ca trebuie sa ne indreptam din nou atentia catre aceasta zona turistica.
Astfel, pentru a sprijini sudul litoralului, trebuie avut in vedere ca plajele nu au ce sa caute la institutiile statului, ci trebuie administrate de proprietarii de hoteluri. Ei trebuie sa decida si sa asigure investitiile necesare pentru ca plajele sa nu devina locuri pline cu gunoi sau spatiu pentru vanzatorii ambulanti de nimicuri.
De asemenea, fiecare statiune din sud trebuie sa beneficieze de un PUZ propriu clar, care sa lamureasca in ce fel va arata fiecare statiune peste 20 de ani si care sunt directiile lor de dezvoltare.
In plus, sudul litoralului are nevoie de o promovare neconventionala, folosind idei noi, adaptate turistilor moderni si mijloacelor tehnologice actuale. Sudul nu mai trebuie sa fie zona uitata sau neglijata, pentru ca potentialul acestei zone este imens. Sudul litoralului se adreseaza clientilor de conditie financiara normala, care fac economii timp de un an pentru a-si permite un sejur la mare. Acesti clienti merita servicii de calitate pentru eforturile lor din timpul anului si pentru ca s-au orientat spre litoralul romanesc, care, tocmai de aceea, nu are voie sa-i dezamageasca.
Din datele oferite de Asociatia Investitorilor in Statiunea Turistica Venus-Mangalia am retinut ca sudul litoralului acopera 25 la suta din locurile de cazare din turismul romanesc si 50 la suta din cazarea de pe tot litoralul. Acest 50 la suta s-a degradat in ultimii ani prin lipsa de investitii. Este nevoie de irigarea zonelor verzi pentru a imbraca statiunea in vegetatie. Disparitia centurii verzi care impodobea statiunile din sud inseamna pierderea unui semn distinctiv care constituia o mandrie a acestei zone.
Alte probleme cu care se confrunta sudul litoralului, potrivit Asociatiei amintite, sunt cheltuielile curente la preturi exagerate, care uneori duc hotelurile la faliment, precum si configurarea anului scolar in asa fel incat vacantele sa permita organizarea de tabere scolare.
Federatia Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS) va pregati in perioada urmatoare, impreuna cu Asociatia Investitorilor in Statiunea Turistica Venus-Mangalia, un program de masuri dedicate sudului litoralului, program care va fi prezentat public si sustinut in fata autoritatilor in scopul revitalizarii acestei zone turistice.

 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro