Succesul guvernarii electronice depinde de romanii conectati la Internet

„Pentru a avea acces la servicii de eGovernment, ai nevoie în primul rând de un computer conectat la Internet. De aceea, ANRC consideră o prioritate strategică a activităţii sale creşterea numărului de conexiuni la Internet pentru ca cetăţeanul român să se poată întâlni on-line cu administraţia,” a declarat astăzi preşedintele ANRC, Dan Cristian Georgescu, în sesiunea de deschidere a conferinţei „Romania and EU Accesion, eGovernment Initiatives and Challenges”, primul eveniment din cadrul ROCS 2005.

Dan Georgescu a arătat că serviciile de acces la Internet au o evoluţie dinamică în România. În numai 6 luni numărul conexiunilor la Internet s-a dublat, astfel că, la jumătatea anului 2005, furnizorii raportau către ANRC un număr de 1.931.455 conexiuni. Dintre acestea, 522.796 erau conexiuni pentru servicii de acces la Internet în bandă largă, 61,65% fiind oferite prin intermediul conexiunilor de tip dial-up la puncte mobile, al doilea suport preferat fiind cablul coaxial – 29,49%. Astfel, perspectivele pentru dezvoltarea serviciilor de acces la Internet în bandă largă prin cablu coaxial sunt mari, mai ales că 63,55% dintre gospodăriile din mediul urban şi 24,08% din mediul rural sunt conectate la reţele de cablu. Fiecare conexiune la Internet fiind folosită de mai multe persoane, Preşedintele ANRC a estimat că numărul de utilizatori de Internet a depăşit 4 milioane.

„Pe lângă potenţialul Internet-ului prin cablu coaxial, mai există două importante motoare de creştere a accesului: ADSL şi reţelele de cartier. Aşteptăm o creştere rapidă a numărului de conexiuni ADSL, oferite de Romtelecom şi de cei 13 furnizori alternativi care au semnat acorduri de acces la bucla locală, dat fiind că în întreaga lume ADSL este principalul şi cel mai accesibil mod de conectare la Internet. Reţelele de cartier, care se autorizează în număr din ce în ce mai mare la ANRC, sunt o soluţie temporară, dar cu un rol important în formarea comportamentului de consum, pentru că prin intermediul lor o masă largă de utilizatori se obişnuieşte cu utilizarea Internetului,” a mai arătat Dan Georgescu.

ANRC susţine activ şi dezvoltarea accesului la Internet al persoanelor din mediul rural, impulsionând, prin instalarea de telecentre în zonele cu acces redus la infrastructura de comunicaţii, cererea pentru astfel de servicii. „În mediul rural, soluţiile de eGovernment ar putea reprezenta o motivaţie în plus pentru utilizarea Internetului în telecentre. O profesoară din satul Bârla, din judeţul Argeş, unde există un telecentru, ne povestea că acum nu mai e nevoie să aştepte sosirea Monitorului Oficial prin poştă, pentru că de acum îşi poate găsi informaţiile pe Internet. Mi-aş dori ca un astfel de exemplu să nu fie singular, ci să devină un loc comun, un semn al normalităţii,” a mai afirmat Dan Georgescu în cadrul evenimentului.