Cum anul academic a inceput deja si studentii s-au intors la cursuri, un studiu recent realizat de Goodyear a aratat faptul ca ei nu sunt singurii care ar trebui sa reia cursurile. Cercetarea a dezvaluit faptul ca peste un sfert din tineri cred ca nu ar trece examenul auto daca ar trebui sa-l mai dea o data, iar 49% ar trebui sa exerseze deprinderile de baza, cum ar fi condusul auto pe timp de noapte.
Studiul, care a investigat comportamentul a 6.400 de tineri conducatori auto cu varste sub 25 de ani din 16 piete (15 tari europene si Africa de Sud), a fost conceput pentru a intelege cum gandeste un conducator auto incepator si pentru a oferi cateva aspecte interesate in ceea ce priveste comportamentul tinerilor conducatori auto in trafic. Memorarea deprinderilor invatate de-a lungul pregatirii conducatorului auto este reglementata de hipocampus, situat in lobul temporal al creierului, care este asociat cu invatarea si memoria. Tinerii conducatori auto care nu au invatat niciodata sau au uitat deprinderile de conducere de baza au nevoie, intr-o oarecare masura, de un curs de perfectionare pentru a si le aduce aminte si pentru a deveni mai siguri pe ei, dar in realitate putini vor relua pregatirea auto, odata ce au obtinut permisul de conducere.
„Cu siguranta in esenta traditiei noastre, Goodyear este pregatit sa sprijine tinerii conducatori auto si pe cei incepatori in cariera lor de formare profesionala. Tinerii sunt inca implicati in mod diferit in accidente si decese rutiere in Europa, ceea ce ne determina sa ne asiguram ca acestia sunt instruiti in mod corespunzator in cadrul scolii de soferi”, a precizat Directorul de Comunicare Corporativa de la Goodyear EMEA, Jens Völmicke. Acesta este unul din motivele pentru care Comisia Europeana a dedicat Ziua Sigurantei Rutiere Europene din acest an tinerilor.
Femeile au mai multe sanse de a nu trece examenul din prima si sunt mai putin sigure pe ele decat barbatii
In timp ce 84% din tinerii conducatori auto au trecut testul de teorie de prima data, femeile au mai multe sanse decat barbatii (18% vs. 14%) de a nu trece examenul de teorie din prima. La proba practica, traseul, 35% dintre femei au picat cel putin o data, comparativ cu 28% dintre barbati, si sunt cateva discrepante mari intre tari – reflectand, probabil, gradul de pregatire al conducatorilor auto, care se vede in proba practica: peste 54% din tinerii din Turcia nu au trecut proba de teorie prima data comparativ cu doar 5% din cehi si 8% din italieni si germani. Polonezii au mai multe sanse de a nu trece proba practica (59%), urmati de belgieni si danezi (45% si 43%).
Tinerii conducatori auto nu stapanesc elementele de baza
Cu toate ca 90% din ei au fost pregatiti, tinerii continua sa nu se simta siguri pe ei cand vine vorba de parcarea laterala. Poate acest aspect nu este surprinzator de vreme ce poate dura ani de zile pentru a-si desavarsi deprinderile. Tinerii conducatori auto danezi, cehi, polonezi si austrieci sunt siguri pe ei in proportie de 25%, 23%, 22% si 22%, in timp ce omologii lor britanici, italieni, rusi si spanioli sustin ca sunt nervosi cel putin 12%, 12%, 10% si 8%.
De asemenea, conducatorii auto incepatori nu s-au simtit la fel de confortabil in strainatate, precum rusii si britanicii, care au fost cei mai ingrijorati in ceea ce priveste condusul peste hotare (54% si 46%) si elvetienii, care au fost cel mai putin ingrijorati (13%), urmati de austrieci, belgieni si danezi (toti 14%). Acest lucru ar putea fi explicat prin faptul ca acestea sunt tari mai mici si nu ar trebui sa conduca prea mult inainte de a iesi din tara lor.
Lipsuri in pregatirea conducatorilor auto
49% din tinerii conducatori auto nu au fost instruiti sa conduca pe timp de noapte – iar acest lucru nu este surprinzator de vreme ce cele mai multe lectii practice au loc in timpul zilei. Tinerii conducatori auto rusi, cehi si turci nu au fost cel mai putin pregatiti cu un procent de 76%, 75% si 72% in ceea ce priveste primirea vreunei instruiri, in timp de danezii si germanii au fost cel mai bine instruiti cu un procent de 6% si 2% in ceea ce priveste o tehnica pe care nu au invatat-o. De asemenea, se pare ca 47% din tinerii conducatori auto nu au invatat nici despre manevra de urgenta in timpul pregatirii lor. Cehii, germanii, turcii si francezii s-au simtit cel mai putin pregatiti, intr-o proportie de 70%, 60%, 59% si 58%, pretinzand ca aceasta nu au facut parte din pregatirea lor. Prin contrast, britanicii si danezii par a fi cei mai bine pregatiti cu un procent de 14% si 20%, in ceea ce priveste neinvatarea utilizarii manevrelor de urgenta.
In plus, fata de un nivel scazut de cunoastere a unora dintre cele mai importante elemente de conducere, se pare ca tinerii conducatori auto nu au dobandit cele mai multe competente pentru condus. Doar 54% au invatat despre tehnicile de conducere eficienta pentru economisirea carburantului – cu siguranta un lucru de maxima importanta in societatea contemporana care a devenit constienta de importanta protejarii mediului; doar 45% au stiut cum sa verifice presiunea din anvelope si doar 20% au fost invatati cum sa schimbe o roata atunci cand au pana – toate acestea sunt abilitati esentiale pentru conducatorii auto si o parte din standardele de intretinere ale unei masini.
Un permis de conducere se obtine relativ usor, dar costa
64% din tineri considera ca este relativ usor sa obtina un permis auto in tara lor. Un procent semnificativ de 37% din austrieci si sud africani si 33% din polonezi si danezi cred ca nu ar trece examenul auto daca ar trebui sa-l mai dea o data astazi.
Obtinerea unei permis auto in ziua de azi este costisitoare, 81% din respondenti fiind de acord cu acest lucru – atingand un procent de 93% si 92% in Germania si Franta si mai putin in randul cehilor si rusilor, dar tot atingand procente de 64% si 61%.
„Cu asa de multi tineri conducatori auto care se simt mai putin siguri pe ei in trafic, este cert ca exista o nevoie de cursuri de perfectionare si o nevoie de sprijin pentru conducatorii auto incepatori in primii lor ani in trafic”, a precizat Gerhard von Bressensdorf, Presedintele Asociatiei Europene a Scolilor Auto (EFA). „Obtinerea unui permis de conducere este costisitoare si trebuie sa ne asiguram ca soferii se simt foarte siguri pe ei in trafic odata ce au luat examenul auto.”
In urma studiului, Goodyear va continua parteneriatul cu Asociatia Europeana a Scolilor Auto, pentru a tinde spre o consecventa in pregatirea conducatorilor auto din intreaga Europa, pentru a asigura tinerilor mai multe informatii de instruire privind tehnicile de conducere de fiecare zi si asigurarea unei mentineri optime a masinii si a anvelopelor.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro