Studiu Electrolux: 70% dintre romani prefera electrocasnicele cu consum redus si nepoluante

iulie 4, 2011

Un studiu efectuat la inceputul lunii iunie, la comanda Electrolux, a relevat ca romanii acorda tot mai multa atentie caracterului econom si eco-friendly al electrocasnicelor achizitionate, in detrimentul celui mai mic pret. Alte aspecte importante pentru romani sunt inovatia tehnologica si designul.

Cercetarea derulata de Electrolux Romania in parteneriat cu agentia de market research AD Consulting a evidentiat o noua tendinta in comportamentul romanilor, in ceea ce priveste achizitia de aparatura electrocasnica. Astfel, doar 23% dintre respondenti considera ca pretul cel mai mic este un criteriu important in alegerea aparatelor electrocasnice. Pe de alta parte, majoritatea nominalizeaza consumul redus de energie si de apa (74%), precum si avantajul de a fi nepoluante, eco-friendly (67%), ca aspecte importante in alegerea echipamentelor casnice.

Cu toate ca romanii sunt traditionalisti in privinta culorilor aparatelor electrocasnice, 60% preferand culoarea alba si 36% - argintiul, acestia solicita frecvent echipamente minimaliste si cu design futurist, care pot fi integrate in orice spatiu, indiferent de dimensiune. In comparatie cu pretul, designul este cel care primeaza, fiind mentionat de 33% dintre respondenti ca factor decisiv in luarea hotararii de achizitie a unui anumit produs.
Studiul a evidentiat ca romanii nu se mai concentreaza exclusiv pe caracterul practic al electrocasnicelor, ci tind sa acorde o atentie tot mai mare aspectului estetic si multifunctional al acestora. Persoanele cu studii superioare si venituri mari asociaza electrocasnicele inovative cu eficienta energetica, designul futurist si functiile complexe.

Tinerii si persoanele cu studii superioare prefera designul futurist, iar femeile, in general, sunt cele care opteaza pentru culori neconventionale, precum rosu, verde, violet sau portocaliu. 10% dintre respondenti au declarat ca si-ar dori ca produsele de pe piata sa nu aiba un design clasic, preferand formele rotunde. Intrebati ce ar imbunatati la designul electrocasnicelor existente pe piata, 12% dintre persoanele intervievate au raspuns ca ar prefera sa aiba dimensiuni mai reduse.
Criteriul celui mai mic pret a fost devansat si de alte caracteristici considerate importante in decizia de achizitie a electrocasnicelor. Usurinta utilizarii si functiile intuitive sunt considerate decisive de 57% dintre romani, iar inovatia tehnologica – de 43%. Cu toate ca isi doresc electrocasnice usor de folosit, acestia prefera echipamentele complexe, cu functii multiple (38%), care sa raspunda in timp real mai multor tipuri de nevoi.

“Ne bucuram sa observam si in Romania o aliniere la tendintele occidentale in materie de aparatura electrocasnica, ceea ce inseamna ca romanii devin tot mai exigenti in alegerile pe care le fac si nu se mai ghideaza doar dupa pret. Consumatorii sunt mai constienti nu doar de importanta designului si a tehnologiei utilizate, dar si de impactul pe care optiunile lor il au asupra mediului. Aceasta schimbare de comportament va determina producatorii de electrocasnice sa inoveze constant si sa acorde o atentie sporita aspectului exterior al produselor, dar si tehnologiilor eco – tendinta care este deja evidenta in Europa de Vest si Statele Unite”, a declarat Carmen Georgescu, Marketing and Communication Manager Electrolux Romania.
Conform studiului comandat de Electrolux, aparatele cel mai frecvent intalnite in casele romanilor sunt masinile de spalat rufe, aspiratoarele, aragazurile si fiarele de calcat – cu proportii variind intre 96-99%. Acestea sunt urmate de mixere si blendere (89%), frigidere si combine frigorifice (77%, respectiv 74%) si prajitoare de paine (70%).

In ultimii trei ani, romanii au cumparat cel mai des aspiratoare (41%), cuptoare cu microunde si fiare de calcat (29% fiecare), aragazuri (26%) si combine frigorifice (25%).
Studiul a fost efectuat in perioada 3-16 iunie 2011, la nivel national, in principalele orase ale tarii, pe un esantion de 101 persoane, cu varste cuprinse intre 25-55 de ani.

Electrolux este lider global pe piata electrocasnicelor, cu vanzari anuale de peste 40 milioane de produse, catre clienti din peste 150 de tari. Compania se concentreaza pe crearea de produse inovatoare, gandite special pentru a intampina nevoile reale ale consumatorilor casnici si profesionali. Gamele Electrolux includ frigidere, masini de spalat vase, masini de spalat, aspiratoare, aragaze, sisteme de aer conditionat si electrocasnice mici comercializate sub marci renumite ca Electrolux, AEG, Eureka si Frigidaire. In 2010, Electrolux a inregistrat vanzari de 106 miliarde coroane suedeze (aprox. 11 miliarde euro), iar numarul de angajati este de 52 000 persoane. 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro