STRATEGIA PETROM RASPUNDE PROVOCARILOR PIETEI

iunie 4, 2008

Petrom, cel mai mare producator de petrol si gaze din Europa de Sud Est, a reanalizat obiectivele strategice pentru 2010, in contextul celor mai recente provocari internationale cauzate de cresterile record ale pretului titeiului si impactul crizei financiare globale care genereaza presiune inflationista, inclusiv cresterea preturilor la alimente.

Aceasta analiza a reconfirmat viabilitatea obiectivelor pentru 2010, pe care compania le-a definit in 2005. Atingerea acestor obiective va contribui considerabil la asigurarea securitatii energetice a Romaniei si va garanta accesul la produse petroliere de calitate al consumatorilor romani.

Mariana Gheorghe, CEO al Petrom: "Evolutia companiei din ultimii trei ani a fost marcata de procesul amplu de modernizare si restructurare pe care il implementam cu succes. Intr-un mediu volatil si nu intotdeauna prielnic, ne-am atins in avans o serie de obiective pe care le stabilisem pentru 2010, am consolidat pozitia companiei si am adaugat valoare tuturor activitatilor noastre.

Preturile ridicate al titeiului afecteaza nu numai pietele internationale ci si Romania si implicit Petrom. Pentru o companie integrata, asa cum este Petrom, aceste preturi ridicate au atat efecte pozitive, cat si efecte negative, avand in vedere impactul asupra costurilor de operare si investitii. Suntem o companie responsabila, ne vom concentra in continuare asupra eficientei energetice si operationale si a dezvoltarii sustenabile pe termen lung. In contextul regulilor pietei libere europene, vom utiliza instrumentele de care un operator comercial dispune, in folosul pe termen lung al tuturor actionarilor si al economiei de piata romanesti."

Pe segmentul de Explorare si Productie, eforturile noastre se vor concentra in continuare asupra stabilizarii productiei din Romania la 210.000 bep/zi si reducerii costului de productie, la circa 15 USD/bep, in conditiile unei inflatii semnificative a costurilor din industrie si a influentei diferentelor de schimb valutar. In 2007, productia de titei in Romania a fost stabilizata la 89.000 barili/zi. Succesul este datorat investitiilor semnificative in sectorul de E&P, care s-au concretizat in tehnologii moderne si management performant. Estimarile privind productia internationala din regiunea caspica in 2010 au fost revizuite la circa 20.000 bep/zi, datorita reevaluarii potentialului de achizitii rentabile din regiune. Obiectivul pentru rata de inlocuire a rezervelor ramane neschimbat, de 70% pana in 2010; compania a atins deja in 2007 o rata de inlocuire a rezervelor de 38%, de la circa 13% in 2006.

In ceea ce priveste activitatea de Rafinare, obiectivele strategice raman: eficientizarea activitatii, extinderea capacitatii de rafinare a Petrobrazi la 6 milioane de tone anual (de la 4,5 milioane de tone), imbunatatirea mixului de produse si reducerea considerabila a consumului propriu de titei. Modernizarea activitatilor de rafinare se va finaliza in 2011, iar rezultatele acesteia sunt estimate sa apara in 2012. Pana in 2007, au fost indeplinite deja cateva obiective importante: reducerea cu 70% a pierderilor prin facla si cresterea la 4 ani a intervalului dintre doua revizii generale. Carburantii obtinuti in cele doua rafinarii respecta toate standardele de calitate; incepand cu anul trecut, compania amesteca motorina cu biodiesel, pentru a livra pietei carburanti in conformitate cu legislatia din Romania.

Restructurarea din cadrul diviziei de Marketing a fost in mare parte realizata. Obiectivele importante stabilite pentru 2010, cum ar fi vanzari anuale medii pe statie, au fost depasite. Daca in 2005, obiectivul vizand vanzarile anuale medii pe statie a fost de 3 milioane litri /an, in 2007 acestea au atins 3,5 milioane litri /an, iar noul obiectiv stabilit pentru 2010 se ridica la 3,9 milioane litri /an. Toate benzinariile functioneaza in prezent in sistemul Full Agency si peste 100 de statii premium PETROMV au fost construite in ultimii ani.

Pentru segmentul de Gaze si Energie, obiectivele raman neschimbate si au in vedere cresterea volumului vanzarilor la circa 7 miliarde mc/an pana in 2010 si dezvoltarea de capacitati proprii de inmagazinare a gazelor.
In prezent, Petrom furnizeaza aproximativ o treime din consumul de gaze al Romaniei, la un pret care reprezinta circa jumatate din pretul gazelor de import.

In plus, Petrom isi propune sa devina un jucator important pe piata energiei, atat prin valorificarea complementaritatii gazelor naturale si a energiei electrice, cat si prin abordarea de proiecte in domeniul energiilor alternative. In acest sens, cel mai important proiect in derulare este constructia centralei electrice de la Brazi, cu o capacitate de 860 MW, ce va intra in functiune in 2011.

Pentru atingerea obiectivelor strategice pentru 2010, compania estimeaza investitii anuale de 1,5 miliarde euro, mai mari fata de cele prognozate in 2005, datorita achizitiilor, noilor proiecte, inflatiei costurilor din industrie si starii echipamentelor si bunurilor de care compania dispunea la momentul privatizarii.

Mariana Gheorghe, CEO al Petrom : "Experienta castigata de echipa de management in perioada de dupa privatizare si rezultatele bune obtinute pana in prezent ne intaresc convingerea ca putem atinge obiectivele pentru 2010 stabilite in 2005, si pe care le-am revizuit marginal pentru a ne alinia la conditiile industriei in care operam."

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro