Start in definitivarea unei strategii nationale de comert electronic

octombrie 31, 2006

Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a comandat un studiu legat de prezentul şi viitorul pieţei de comerţ electronic din România, studiu ce va fi efectuat de către un grup de analişti cu experienţă în piaţa de e-commerce şi care va servi ca punct de plecare pentru iniţierea şi susţinerea unor proiecte în scopul dezvoltării pieţei de comerţ electronic din România.

„Pornind de la acest studiu, MCTI va elabora o strategie guvernamentală care are menirea de a accelera dezvoltarea acestui sector. De asemenea, vom elabora o serie de strategii sectoriale în colaborare cu alte instituţii publice. În baza studiului, ministerul poate identifica noi proiecte cu fina! nţări internaţionale. În acest moment, volumul de tranzacţionare a depăşit 10.000 de tranzacţii pe lună, iar numărul cardurilor activate în sistemul 3D Secure este de aproximativ 4.000 ”, a declarat Zsolt Nagy, Ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei.

„Cel mai important aspect al acestui studiu este realizarea unui dialog între echipa de cercetare şi cele peste 600 de magazine virtuale din România, astfel încât evaluarea pieţei să fie cât mai exactă”, a declarat Sergiu Cone, coordonatorul echipei pentru studiul „Dezvoltarea comerţului electronic în România”.

Toţi proprietarii de magazine virtuale au posibilitatea de a răspunde la un chestionar ce poate fi găsit la adresa http://www.no-cash.ro/e_sondaje/index.php?sid=1 sau pe prima pagină a site-ului www.mcti.ro. Repondenţii vor primi invitaţii la seminariile de specialitate ce se vor organiza pe se! gmentul de e-commerce, precum şi ore de consultanţă gratuită p! entru in iţierea şi dezvoltarea afacerii. Rezultatele sondajului şi concluziile studiului vor fi publicate în cursul lunii decembrie a.c. pe site-ul MCTI – www.mcti.ro.

Despre piaţa de comerţ electronic din România

Deşi aflată încă la început, piaţa de comerţ electronic din România realizează deja tranzacţii în valoare de câteva milioane de euro pe lună, dar potenţialul este mult mai mare. Băncile au eliminat restricţiile pentru tranzacţionarea pe Internet, iar numărul celor care au implementat 3D Secure – cel mai înalt standard de securizare a tranzacţiilor pe Internet – a ajuns la opt (BCR, BRD, Raiffeisen Bank, HVB-Tiriac, CEC, Alpha Bank, Romexterra Bank şi Banca Transilvania – în curs de configurare).

În conformitate cu statisticile RomCard, media unei tranzacţii pe Internet cu un card emis în moneda locală este de 160 RON, în vreme ce p! e cardurile emise în străinătate, în funcţie de valuta în care au fost emise, se înregistrează 180 USD şi 210 EUR. Valoarea totală a tranzacţiilor de comerţ electronic procesate de către RomCard în primele nouă luni din 2006 s-a ridicat la 7,3 milioane RON, 3,2 milioane USD şi 1,2 milioane Euro.

De asemenea, în piaţă sunt operaţionale mai multe companii cu rol de integrator de servicii pentru cei care îşi doresc să vândă şi în mediul virtual, iar lista magazinelor virtuale din România creşte într-un ritm de 20-30 pe lună.

Mai mult, în piaţă sunt create condiţiile ca din anul 2007 să asistăm la efectuarea primelor tranzacţii de mobile commerce în România, care au la bază contul de card bancar. (MCTI)

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro