Simplificare: Start pentru punctul de contact unic electronic

octombrie 4, 2016

Galerie foto Toate informaţiile şi modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, in format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro - punctul de contact unic electronic (PCUe), incepand de marți, 4 octombrie. Ministerele și agențiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informațiilor in portal. Reprezentanții Guvernului, ai ministerelor și ai Agenției pentru Agenda Digitală a Romaniei (care gestionează PCUe) s-au reunit la Palatul Victoria, pentru discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea și administrarea informațiilor din portal, modalitatea de comunicare și interacțiune cu cetățenii. Intalnirea a marcat lansarea oficială a noului portal și finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare instituție in parte, metodele prin care vor fi publicate informațiile pe platformă și administratorii care vor răspunde de publicarea informațiilor. In punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat intr-o versiune imbunătățită și performantă, se pot vizualiza şi descărca informaţii cu privire la procedurile de obţinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluţionare, formularele şi actele normative care reglementează procedura. Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel incat acesta să nu mai meargă fizic la ghişeu pentru depunerea lor. PCUe va conţine formularele, procedurile şi legislaţia actualizate, astfel incat nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituției. In perioada următoare vor fi incărcate informaţiile, iar utilizatorii vor putea să işi exprime părerea cu privire la funcţionalităţile platformei, astfel incat aceasta să se adapteze nevoilor de interacţiune ale cetăţenilor cu administraţia publică. Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administraţiei, astfel incat cetăţenii să vizualizeze, dar şi să poată accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic. După 6 ani, această platformă şi-a modificat interfaţa, pentru a fi mai accesibilă şi mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregătire şi se află intr-un stadiu avansat in ceea ce priveşte desemnarea administratorilor şi a operatorilor, definitivarea conturilor şi publicarea informaţiei. Mai mult, interacțiunea cetățenilor cu reprezentanții instituțiilor se va face in timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pașilor efectuați atat de către cetățean, prin crearea unui cont personal, dar și din partea instituțiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor și a respectării termenelor legale de primire a unui răspuns.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro