Siguranţa costă, preţurile maşinilor cresc

Autorităţile americane au realizat un studiu în urma căruia au ajuns la concluzia că producătorii  ar putea fi obligaţi să echipeze autoturismele cu o nouă dotare de siguranţă, potrivit promotor.ro.

 Siguranţa la volan este foarte importantă. Astfel, organismul care se ocupă cu siguranţa rutieră aduce în atenţia opiniei publice un nou studiu. Este vorba despre un experiment realizat pe 111 voluntari care au folosit la manevrele de parcare cu spatele un SUV Chevrolet Equinox (una dintre cele mai vândute în America). Maşina a fost echipată fie cu senzori de parcare, fie camere de filmat, fie cu ambele, fie cu niciun sistem.

 În timpul manevrelor, organizatorii au introdus un manechin reprezentând un copil, în mişcare sau stând pe loc, pentru a verifica reacţiile la volan şi eficienţa sistemelor de asistenţă la mersul cu spatele. Şoferii care nu au beneficiat de nici un sistem de asistenţă au lovit cu toţii manechinul din cauza înălţimii mici a acestuia şi a vizbilităţii precare.

masini-spate-siguranta-1Cel mai eficient sistem a fost cel care includea camerele de filmat. Acest sistem diminuează cu până la 90% câmpul vizual mort din spatele maşinii. În situaţia manechinului în mişcare, jumătate dintre subiecţi l-au lovit dar, impactul fiind la viteze foarte mici, posibilitatea de deces este scoasă din discuţie.

În mod surprinzător, şoferii care au beneficiat atât de senzori cât şi de camere de filmat, au avut rezultate mai proaste decât cei care au avut doar camere. Explicaţia specialiştilor spune că zgomotul senzorilor de abate atenţia şoferilor de la imaginile de pe ecran, lucru care duce la o estimare greşită a distanţei faţă de obstacol.

Soluţiile propuse de congresul american în urma acestui studiu ţin de adoptarea unor legislaţii care să oblige constructorii auto să echipeze maşinile cu sisteme de supraveghere video a părţii din spate a maşinilor şi generalizarea sistemelor de frânare automată şi la mersul cu spatele.

Acest lucru ar putea duce la o creştere de cel puţin 2.000-2.500 USD a preţurilor maşinilor în viitor, cel puţin în SUA.