"Siguranţa care nu se vede", o campanie în care copiii învaţă gândirea critică şi autoreglarea

octombrie 6, 2025

Organizaţia Narada a lansat campania "Siguranţa care nu se vede", care face trecerea de la intervențiile de infrastructură în școli la primul laborator de schimbare comportamentală în educație, din România. Concret, până la finalul acestui an școlar, Narada selectează 17 școli-epicentru în care măsoară, prin cercetare sociologică, ce metacompetențe lipsesc elevilor. Apoi, împreună cu profesorii și diriginții, implementează intervenții scurte, de 4–6 săptămâni, care îi ajută pe copii să își dezvolte gândirea critică, autodisciplina și autoreglarea. Programele vizează în special elevii de gimnaziu, acolo unde tranzițiile sunt dificile și presiunea academică e mare: clasa a V-a și clasa a VIII-a. Profesorii joacă un rol esențial, fiind sprijiniți să cultive motivația interioară a copiilor prin autonomie, feedback constructiv și relații de încredere. Până în 2030 vor fi făcute cercetări, care să stea la baza unui curriculum, ce poate fi folosit de toate unităţile de învăţământ.

 

 

Sursa Youtube

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro