Compania Research in Motion (R.I.M), producatoarea popularelor telefoane mobile BlackBerry si-a construit o fortareata care parea de nepatruns, in special in piata americana. Se para insa, ca aceasta fortareata da semne de slabiciune, relateaza NY Times.
Apple se mandreste ca 80% din companiile prezente in Topul 100 Fortune testeaza sau implementeaza iPhone-ul, in timp ce sistemul de operare pentru telefoanele mobile, Google Android devine din ce in ce mai popular. In aceste conditii, pozitia pe piata a celor de la R.I.M. devine din ce in ce mai subreda.
Utilizatorii produselor R.I.M. le apreciau pentru fiabilitatea lor in gestionarea e-mail-ului, dar acest avantaj a fost eliminat si depasit de catre iPhone si Android care au ajuns sa propuna solutii foarte bune in acest sens. Pierderea cotei de piata a produselor BlackBerry consta si in numarul mic de aplicatii pe care utilizatorii le pot descarca, acestea sun de 30 de ori mai putine decat cele disponibile pentru iPhone.
Astfel, cota de piata a R.I.M. a scazut de la 55% la 41% in ultimul an, in timp ce cota de piata cumulata a iPhone si Android a crescut de la 23% la 49% in aceiasi perioada de timp. Acest trend descendent s-a manifestat doar pe piata din SUA. Pe pietele din afara SUA, BlackBerry a inregistrat o crestere in popularitate, fapt care ii permite sa ramana lider la nivel global.
R.I.M. isi poate reveni in aceasta toamna si poate recuceri piata americana odata cu lansarea noului sistem de operare pentru BlackBerry.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro