Premieră: La cea de-a doua ediție a European Summit on Measurement de la Barcelona s-a scris istoria. Cinci organizații internaționale de PR și 200 de delegați din 33 de țări au votat cele 7 principii ale evaluării în domeniul relațiilor publice.
Organizat în perioada 14-16 iunie de două organizații internaționale, Association for the Measurement and Evaluation of Communication (AMEC) și Institute for public Relations (IPR), Summitul s-a adresat atât profesioniștilor din PR, cât și agențiilor de măsurare și evaluare a pieței de comunicare.
Unul din principalele obiective ale celor două zile de conferințe a fost să le ofere acestor specialiști instrumente simple de eficientizare a muncii lor. De ce? Pentru că volumul de informații a crescut, multiplicând astfel perspectivele din care un brand poate fi analizat. Criza financiară care a cuprins întreaga industrie internațională de comunicare a determinat un transfer al bugetelor de marketing către PR. Cu toate astea, valoarea PR-ului, a comunicării în general, trebuie măsurată și demonstrată.
“Criza a accelerat utilizarea activităților de PR în marketingul unui brand. Dar fără cercetare, PR-ul este în van. Cercetarea câștigă licitațiile. Cercetarea este punctul de pornire al tuturor demersurilor creative pentru un brand sau o companie. Cercetarea ne spune dacă o anumită campanie a avut impactul dorit”, a declarat Stuart Smith, Head of Corporate Practice EMEA.
La Summitul de la Barcelona peste 200 de delegați din 33 de țări și organizații internaționale de PR au stabilit cele mai importante deziderate ale industriei de comunicare de până astăzi: Declarația de la Barcelona. MediaIQ, singurul serviciu de media intelligence din România, și-a adus de asemenea contribuția la dezbaterea și votarea acestora, alături de reprezentanți ai industriei internaționale de comunicare.
Structurată sub forma a 7 principii, Declarația are scopul de a stabili și atinge un standard global în măsurarea campaniilor de comunicare.
Declarația de la Barcelona
1. Stabilirea scopului și măsurarea sunt aspecte fundamentale oricăror campanii de PR
2. Măsurarea media necesită atât o componentă cantitativă, cât și una calitativă
3. Advertising Value Equivalents (AVE) nu măsoară valoarea activităților de PR
4. Social Media poate și trebuie să fie măsurată
5. Măsurarea consecințelor este preferată măsurării rezultatelor
6. Rezultatele unei organizații pot și ar trebuie să fie măsurate.
7. Transparența și replicabilitatea sunt puncte de maximă importanță pentru o măsuratoare adecvată
Cele cinci organizații internationale care au dezbătut la Summitul European de Măsurare “Declarația de la Barcelona” sunt: The Global Alliance, Institute for Public Relations, AMEC, PRSA și ICCO. Summitul a fost organizat la inițiativa AMEC și Institute for Public Relations.
Concluzii generale
· Criza a determinat un transfer al bugetelor de marketing către departamentele de PR.
· “În cinci ani, mulți dintre noi vor ieși din acest business, cel al comunicării. Doar două tipuri de companii de cercetare vor supraviețui. Cele foarte puternice și cele care oferă soluții eficiente”, a spus David Michaelson CEO la Echo Research.
· Campaniile de comunicare bazate pe o cercetare riguroasă trebuie să devină în foarte scurt timp normă. Acestea pot economisi, pe termen lung, timpul și resursele financiare ale unei companii.
· Social media este un mediu de comunicare pe care nici companiile, nici agențiile de PR nu-l pot ignora.
AMEC reprezintă o organizație internațională care reunește agenții și practicieni din domeniul măsurării și cercetării media. În 1996, când a luat naștere, AMEC avea doar 7 membri. În prezent, asociația este formată din peste 100 de membri și are scopul de a defini și dezvolta standarde de performanță pentru întreaga industrie de comunicare.
Institute of Public Relations (IPR) este o organizație independentă care unește sistemul academic cu cel profesional. Mai exact, universitățile cu agențiile de comunicare, măsurare și evaluare. IPR susține numeroase cercetări în PR și promovează introducerea practicilor de cercetare și evaluare în domeniul comunicării.
MediaIQ este singurul serviciu de media intelligence din România care oferă clienților săi o perspectivă clară asupra brandurilor lor. MediaIQ reprezintă o integrare a tuturor surselor din care provine informaţia, accesul la mii de publicaţii, posturi TV sau radio, bloguri, site-uri sau reţele sociale.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să o contactați pe Andreea Lupu, PR Executive MediaIQ, e-mail: (Adresa de email este ascunsa din motive de securitate)
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro