Sambata la Ateneu chitara bate toba!

Sâmbătă, 14 ianuarie, orele 19.00, Sala Mică a Ateneului Roman va găzdui un recital de muzică renascentistă pentru chitară susţinut de binecunoscutul chitarist român Maxim Belciug, cu colaborarea Gabrielei Fara, percuţionistă a Filarmonicii George Enescu din Bucureşti.

Recitalul de sâmbătă, 14 ianuarie, este primul eveniment dintr-un ciclu de 4 manifestări intitulat «Chitara bate toba. Istorie şi geografie», care îşi propune să treacă în revistă întreaga literatură pentru chitară.
Celelalte trei recitaluri vor avea loc în data de 28 ianuarie (muzică barocă), 11 februarie (muzică latino-americană), respectiv 11 martie (muzică spaniolă), tot la Ateneul Român din Bucureşti.

Este –explică Maxim Belciug – o incursiune în istoria şi geografia acestui instrument pe care H. Berlioz îl considera o «mică orchestră». Un foileton în patru episoade care dezvăluie vârstele şi idiomurile chitarei, de la Renaştere până in timpurile moderne, în ceea ce specialiştii numesc «repertoriu reprezentativ».
Chitara este un instrument minunat, complet şi complex, pe care publicul român trebuie să-l cunoască în toate posibilităţile sale. Acesta este scopul acestor patru recitaluri. Si mă bucur că conducerea Filarmonicii George Enescu a acceptat să găzduiasca aceste manifestări, recunoscând în chitară un instrument solist cu o expresie singulară, care merită un loc aparte în inimile iubitorilor de muzică clasică.

Protagonistul recitalului, Maxium Belciug, este unul dintre cei mai valoroşi chitarişti de astazi. A susţinut recitaluri pe scenele ateneelor şi filarmonicilor din ţară şi din străinătate (Serbia si Muntenegru, Ungaria, Austria, Franta, Scandinavia, Italia), entuziasmând publicul exigent al sălilor dedicate muzicii clasice. Dorinţa de a avea o înţelegere exhaustivă asupra muzicii pentru chitara îl conduce spre explorarea întregii istorii a instrumentului, repertoriul sau integrând, astfel, muzica Renaşterii, Barocul, literatura clasică şi romantică, dar şi muzica Secolului XX sau muzica tradiţionala.