Sambata, la Ateneu, chitara bate toba pentru a treia oara

Sambata, 11 martie, orele 19.00, Ateneul Roman isi invita publicul la cel de-al treilea recital din ciclul ‘ Chitara bate toba. Istorie si geografie’, sustinut de chitaristul Maxim Belciug cu colaborarea colaborarea Gabrielei Fara, percuţionistă a Filarmonicii George Enescu din Bucuresti.

Recitalul de sambata 11 martie , dedicat muzicii latinoamericane, reprezinta un nou popas in acea ‘istorie eclectica a chitarei’ pe care Maxim Belciug si-a propus-o prin acest concert foileton in patru episoade gazduit de Ateneul Roman.

Primul recital, care a avut loc pe data de 14 ianuarie, ne-a evocat muzica renascentista, iar al doilea, desfasurat in data de 28 ianuarie, a adus pe scena efervescenta barocului. Acum accentul cade pe ritmurile latino-americane, iar incheierea se va face, la o data ce se va anunta ulterior, cu muzica spaniola – culme a literaturii pentru chitara.

«Muzica latinoamericana – explica Maxim Belciug – este de o extraordinara bogatie. Pentru toti cei care astazi iubesc genul latino, concertul de sambata este un prilej de a reface traseul istoric si geografic idiomului muzical latinoamerican, din vechime si pana astazi si de la muzica traditionala pana la cea culta.»

Maxim Belciug este considerat a fi cel mai bun chitarist de chitara clasica al Romaniei. A susţinut recitaluri pe mari scene din ţară şi din străinătate (Serbia si Muntenegru, Ungaria, Austria, Franta, Scandinavia, Italia), entuziasmând publicul exigent al sălilor dedicate muzicii clasice. In ultimii doi ani a lansat patru CD-uri, doua cu chitara solo (RENAISSANCE si recentul PREAFRUMOASE) si alte doua impreuna cu Maria Raducanu, in formula de voce si chitara (TROIKA si LA TARARA). Desi de obicei il regasim, in calitate de solist, in recitaluri regal in aerul mai rarefiat al filarmonicilor si ateneelor, in tara sau in strainatate, multi au avut sansa de a-l auzi cantand si in cluburi . «Ce este important, ce urmaresc eu, este ca oamenii, si mai ales tinerii, sa auda chitara. Nu conteaza unde canti – spune Maxim Belciug – conteaza ce oferi cantand .»