Romanii vor avea un Sistem National Integrat privind actele de identitate

martie 3, 2011

Ministrul Comunicatiilor, Valerian Vreme, a semnat, marti, 01 martie, 2011, alaturi de Ministrul Administratiei si Internelor, Constantin Traian Igas, contractul de finantare din fonduri structurale pentru proiectul „Sistem National Integrat de Introducere si Actualizare a Informatiilor Legate de Evidenta Persoanelor„.

Valoarea totala a proiectului este de 26.658.760 lei, valoarea eligibila fiind de 21.499.000 lei, din care 21.499.000 lei reprezinta valoarea asistentei nerambursabile. Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni.

Obiectivul proiectului “Sistem National Integrat de Introducere si Actualizare a Informatiilor Legate de Evidenta Persoanelor„ reprezinta emiterea si gestiunea actelor de identitate in conformitate cu legislatia Romaniei si cu recomandarile Uniunii Europene.

Sistemul va oferi posibilitatea interconectarii cu celelalte sisteme informatice nationale, din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, dar si ale beneficiarilor externi.

Prin implementarea aplicatiei informatice se urmareste:

· Eliberarea sau emiterea de diverse certificate, adeverinte prin care sa certifice cetatenia, datele de identitate, domiciliul;

· Comunicarea catre diverse institutii si autoritati publice a datelor de identitate si domiciliul anumitor persoane;

· Identificarea modificarilor survenite in bazele de evidenta a persoanelor privind actualizari de date si informatii despre anumite persoane;

· Eliberarea documentelor de identitate: carte de identiate, certificat de stare civila, pasaport, inregistrarea si radierea auto;

· Furnizarea datelor din Registrul Local de evidenta a persoanelor, la solicitarea unor institutii si autoritati centrale si locale.

De asemenea, prin intermediul portalului, se vor asigura verificari de catre structurile din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, in bazele de date centrale de evidenta a persoanelor privind forma si continutul pasapoartelor, permiselor de conducere, actelor de identitate.

Totodata, prin aplicatia de emitere a certificatelor de cazier judiciar, implementata la nivelul judetelor si localitatilor, se urmareste eficientizarea actualelor fluxuri de informatii, prin modificarea arhitecturii sistemului si a bazelor de date.

Precizam ca un numar de 70 de persoane vor fi instruite pentru utilizarea sistemului.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro