Grupul Rolls-Royce a facut publice joi rezultatele interimare pe primul semestru din 2008
Principalele date ale Grupului
•Registrul de comenzi a crescut cu 17 % la £53,5 miliarde (2007: la finele anului 45,9 miliarde lire sterline).
•Vanzarile Grupului au crescut la £4.049 milioane.
•Veniturile din servicii au crescut cu 12 %, la £2.242 milioane, reprezentand 53 % din vanzarile Grupului.
•Profitul din operatiunile de baza inainte de taxe a crescut la £410 milioane, un salt de 8%.
•Profitul inainte de taxe a fost de £389 milioane (2007: primul semestru £377 milioane).
•Numerarul mediu net de £265 milioane (2007: primul semestru £373 milioane).
•Iesirile de numerar de £44 milioane (2007: iesiri de numerar in primul semestru de £61 milioane inainte de contribuuiq speciala de £132 milioane in fondurile de pensii din Marea Britanie).
•Plati interimare catre actionari de 5,72 pence pe actiune.
Sir John Rose, Presedintele Executiv, a declarat:
"Am obtinut un set puternic de rezultate pe primul semestru. »
« In ultimul deceniu, Rolls-Royce a urmarit o strategie consecventa; care a creat o companie
globala de sisteme de putere, cu un portofoliu vast si divers de produse si servicii. »
"Tineretea, extinderea si diversitatea geografica a bazei noastre instalate de Aerospatiale Civile, precum si vastul nostru portofoliu, vor contribui la atenuarea conditiilor nesigure din industria aviatica. Activitatile noastre din celelalte domenii sunt din ce in ce mai palpabile si mai performante. »
"Suntem increzatori ca vom continua sa realizam o crestere profitabila si un flux de cash pozitiv pentru intregul an."
Date sintetice despre Grup
Rolls-Royce a progresat puternic in prima jumatate a anului 2008, sporind din nou atat profitul operational, cat si castigurile pe actiune.
Registrul de comenzi al Grupului a crescut cu £7,6 miliarde la £53,5 miliarde, ceea ce extinde si mai mult vizibilitatea viitoarelor venituri. Profilul registrului de comenzi devine din ce in ce mai international, iar pietele in crestere din Asia si Orientul Mijlociu reprezinta acum peste 40% din total.
Vanzarile au crescut in aceasta perioada cu 12%, la £4.211 milioane, iar vanzarile secundare au crescut si ele tot cu 12%.
Profitul din activitatile de baza, inainte de taxe, a crescut cu 8%, la £410 milioane. Aceasta crestere a profitabilitatii a fost realizata dupa impacul unei deteriorari cu alte 5% a ratei de schib obtinute la dolarul SUA, al cresterilor costurilor la energie si marfuri si al unei cresteri cu £36 milioane a cheltuielilor de restructurare. Cresterea cheltuielilor de restructurare s-a datorat mai ales programului, anuntat in ianuarie, de reducere cu 2.300 a angajatilor din functii de suport. In plus, s-a prelevat o suma de £16 milioane pentru activitatile din sectorul civil.
La finele primului semestru, registrul de hedge s-a cifrat la $9,1 miliarde, cu o rata medie de schimb de 1,87 dolari SUA la lira sterlina, o deteriorare de patru centi de la inceputul anului 2008. Pentru intreg anul 2008, Grupul continua sa estimeze o deteriorare a ratei de schimb obtinute intre sase si opt centi fata de 2007, ceea ce mareste costurile Grupului cu circa £100 milioane pe intreg anul.
Strategia consecventa care a fost urmarita de Grup pe o perioada de mai multi ani a creat o companie de sisteme de putere cu baza larga. Extinderea, diversitatea si soliditatea portofoliului de afaceri si produse al Grupului, accesul la pietele globale, o baza instalata in crestere, dezvoltarea sectorului de servicii post-vanzare ale Grupului si soliditatea bilantului sau, toate acestea plaseaza Rolls-Royce intr-o pozitie buna pentru a face fata sfidarilor actualului mediu economic.
Activitatea Grupului din sectorul Aerospatiale Civile a continuat sa creasca puternic in primul semestru, in pofida impactului presiunilor economice globale si a impactului cresterii pretului la petrol asupra industriei aviatice civile. Veniturile din serviciile de baza au crescut cu 10% la £1.322 milioane in prima jumatate a anului, iar registrul de comenzi a crescut cu 17 %, la £42,1 miliarde.
Cererea de avioane civile de mari dimensiuni a ramas puternica, iar Rolls-Royce detine acum o cota de 50% din acest sector. Programele de pe piata de avioane private au continuat sa se vanda bine, cu 191 de livrari in primul semestru, o crestere de 4%. Lansarea cu succes a avionului Gulfstream G650 du motoare Rolls-Royce extinde prezenta Grupului in acest sector si a atras un raspund pozitiv de pe piata.
Industria aviatiei civile nu va fi imuna la efectele preturilor mari la petrol, ale scaderilor economiei si constrangerilor la finantare. Cu toate acestea, impactul asupra afacerilor din sectorul Aerospatialelor Civile ar trebui sa fie diminuat de un numar de factori:
•Sectorul avioanelor de mari dimensiuni si cel al avioanelor private, care reprezinta laolalta 75% din veniturile originale din echipament din sectorul Aerospatiale Civile, ramane rezistent. Intarzierile la programele Airbus A380 si Boeing 787 au redus capacitatea planificata in sectorul avioanelor de mari dimensiuni cu circa 300 avioane in urmatorii trei ani si au generat comenzi ferme pentru avioanele de mari domensiuni existente.
•Tineretea relativa si eficienta consumului de combustibil a bazei instalate de care dispune Rolls-Royce, care are o varsta medie de opt ani, fac sa fie mai putin probabil ca avioanele cu motoare Rolls-Royce sa fie retinute la sol, in comparatie cu avioanele mai vechi si mai putin eficiente. Majoritatea anunturilor referitoare la retragerea din circulatie a unor avioane au fost pentru tipuri de mai mici dimensiuni sau avioane vechi de peste 20 de ani. In sectorul avioanelor de mai mici dimensiuni, cota parte detinuta de Rolls-Rpyce este de mai putin de 10% a pietei avioanelor din actuala generatie si mai putin de 10% din flota de avioane de mici dimensiuni cu propulsie Rolls-Royce are mai mult de 20 de ani.
•Extinderea si diversitatea bazei instalate a Rolls-Royce, in cadrul careia numarul de motoare Rolls-Royce a crescut cu 75% in ultimii 10 ani, fiind livrate alte 462 de motoare in primul semestru, vor continua sa sprijine cresterea veniturilor post-vanzare.
Afacerile din sectorul Maritim beneficiaza de nivele inalte de activitate in sectoarele petrol si gaze si au inregistrat un prim semestru foarte puternic, cu o crestere de 17% a registrului de comenzi. Industria petroliera investeste din ce in ce mai mult in explorarea si dezvoltarea zacamintelor offshore de mare adancime,ca si in sistemele de compresie si de transport, care genereaza o cerere de echipamente si nave adecvate, de inalta specificatie. Aceasta activitate deschide noi oportunitati pentru sectorul Maritim, in furnizarea de proiecte si echipamente pentru nave offshore.
Aerospatialele de Aparare au continuat sa beneficieze de o puternica cerere din SUA, care reprezinta acum circa 45% din veniturile acestui sector. Afacerile au continuat sa conduca in sectorul transportului militar, unde seria de motoare AE a realizat progrese puternice. Programul foloseste un nucleu comun si capacitati de productie pe o gama larga de aplicatii pentru sectorul de transporturi, inclusiv C-130J, C-27J, V-22 Osprey TiltRotor si avionului fara pilot Global Hawk. Aceste aplicatii vor determina o crestere semnificativa a livrarilor de motoare in semestrul al doilea al lui 2008 si mai departe, dintre care doar C-130J si V-22 singure sunt asteptate sa genereze livrari de circa 160 de motoare pe an, in urmatorii ani.
Energia beneficiaza de asemenea se o crestere a cererii pe plan mondial in sectorul productiei de petrol si gaze, care este determinata de preturile crescande la petrol, iar pe piata generarii de energie terestra, de cresterea capacitatii. Aceasta deschide noi oportunitati de afaceri in furnizarea turbinelor de gaz si a compresoarelor pentru conductele terestre si submarine, precum si in generarea de energie pentru sondele si platformele marine si navele de transport.
Bilantul este robust, iar Grupul beneficiaza de o pozitie cash si de rating la credite puternica.
Aceasta ii permite Grupului sa isi asume angajamente pe termen lung, sa profite de oportunitati de investitii in momentul in care acestea apar, si sa faca fata oricaror consecinte pe termen scurt ale mediului economic actual. Schimbarile in schemele definite de beneficii pentru pensii pe 2007, inclusiv o contributie cash de £500 milioane, au redus semnificativ volatilitatea cerintelor de finantare.
Grupul a avut iesiri de numerar de £44 milioane in prima jumatate a anului 2008 (2007: intrari de numerar de £61 milioane inainte de o contributie speciala de 132 milioane de lire sterline la schemele de pensii din Marea Britanie), datorita unui numar de factori, printre care costurile restructurarii si cresterea stocurilor. Totusi, Grupul continua sa prognozeze un cash flow pozitiv pe intregul an. Numerarul mediu net a scazut cu £108 milioane, la £265 milioane in aceasta perioada, reflectand mai ales momentul injectiei de cash in fondul de pensii la finele lui 2007.
Veniturile pe actiune din activitatea de baza au crescut cu 9% la 17,15 p per actiune (2007: in primul semestru 15,72 per actiune). Veniturile pe actiune au fost de 16,22p (2007: primul semestru 17,12p).
A fost declarata provizoriu o plato in valoare de 5,72 p pe actiune (2007: primul semestru, 4,04 p pe actiune). Pentru anul 2007 plata crescuse cu 35% compativ cu 2006. Plata proviyorie este asteptata sa fie in valoare de 40% din plata pentru tot anul 2008.
Dezvoltari
Rolls-Royce este bine pozitionat sa isi dezvolte afacerile si investeste in programe noi. In martie, a lansat BR725, motorul exclusiv pentru avionul privat G650 Gulfstream, care are drept tinta o piata de motoare cifrata la circa $14 miliarde. Tot in martie, Grupul a anuntat ca motorul sau RR300 pentru elicoptere, pentru elicopterul R66 al lui Robinson Helicopter, a primit Certificatul de Clasificare si Productie din partea Federal Aviation Authority (FAA), devenind primul motor care a iesit pe pe mica si noua banda de asamblare de la Indianapolis a Grupului. Aceste dou[ programe de motoare demonstreaza felul incare Grupul continua sa iti largeasca portofoliul de produse.
De la lansarea in iulie 2006 a Airbus A350 XWB, pentru care Trent XWB este in prezent singurul motor, au fost plasate pana acum comenzi ferme pentru peste 700 de motoare. Motorul se adreseaza unui sector al pietei evaluat la $186 miliarde in urmatorii 20 de ani.
Si sectoarele Maritim si Energie au intregistrat evolutii semnificative. Grupul a continuat sa dezvolte capabilitatile sale maritime, anuntand la inceputul acestei luni intentia sa de a achizitiona Scandinavian Electric Holdings, un furnizor de pachete de sisteme pentru echipamente de propulsie diesel electrice. Rolls-Royce este de asemenea foarte bine pozitionat sa raspunda interesului crescand fata de impactul de mediu al transporturilor maritime. Compania dezvolta versiuni noi ale turbinei cu gaz Bergen de mare succes, pentru a raspunde impactului restrictiilor tot mai stringente referitoare la mediu.
Grupul se straduieste de asemenea sa-si largeasca portofoliul din sectorul Energie, pentru a profita de noile oportunitati din industria nucleara civila si distributia de energie. In iulie a anuntat restructurarea departamentului de energie nucleara pentru a aplica toate capabilitatile Rolls-Royce existente pe piata energiei nucleare civile, aflata in plina expansiune, care este estimata la £50 miliarde pe an in viitorii 15 ani. In martie, Grupul a cumparat o participatie de 23,5 % din TGL, o companie privata care dezvolta capabilitatile de generare a energiei prin folosirea mareelor.
In plan general, Grupul si-a mentinut angajamentul fata de cercetare si dezvoltare (R&D). Investitiile in R&D finantate de Grup in primul semestru au fost de £222 milioane, sau 5,3% din vanzarile de baza ale Grupului. Circa doua treimi din investitii sunt destinate imbunatatirii performantelor de mediu ale produselor Grupului.
Grupul a continuat sa-si extinda prezenta pe plan global, si sa-si consolideze performantele operationale. La Singapore, a avut loc o ceremonie deosebita la inaugurarea noii linii de asamblare pentru motoare si facilitatii de testare pentru motoare aero de mari dimensiuni, pe care Grupul a anuntat-o in 2007. Este de asemenea in curs de dezvoltare Crosspointe, o noua unitate avansata de productie, asamblare si testare in statul Virginia din SUA.
S-au inregistrat de asemenea progrese notabile in cadrul programului anuntat in ianuarie, de reducere cu 2.300 a numarului de angajati din sectoarele de suport. Pana in prezent au plecat de la Rolls-Royce circa 1.900 de angajati. Grupul anticipeaza ca programul se va incheia pana la finele lui 2008, si ca se va auto-finanta pe parcursul anului. Intre timp, Rolls-Royce a continuat angajarile din sectoarele operationale si a mentinut programele de ucenicie si post-universitare.
Perspective
In ultimul deceniu, Rolls-Royce a urmarit o stretegie consecventa, care a creat o companie globala de sisteme de energie, cu un portofoliu larg de produse si de servicii.
Suntem incerzatori ca vom continua sa realizam o crestere profitabila si un cash flow pozitiv pentru intregul an.
Pentru materiale video
Un interviu despre rezultatele Rolls-Royce cu Presedintele Executiv, Sir John Rose, este disponibil in format video, audio si text pe www.rolls-royce.com si www.cantos.com.
Fotografii sunt disponibile pe www.newscast.co.uk
Va rugam vizitati Rolls-Royce Media Room pentru imagini si The Newsmarket pentru materiale video de calitate broadcast. Daca sunteti un nou utilizator al The Newsmarket, va suntem recunoscatori daca veti aloca un minut pentru a va inregistra. Daca aveti intrebari despre cum sa folositi The Newsmarket, va rugam sa trimiteti un email la Journalist Help.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro