In primele noua luni ale anului 2008, BRD - Groupe Societe Generale a inregistrat o crestere importanta a activitatii, atat pe segmentul de clientela persoane fizice, cat si pe cel de clientela corporate. Rezultatele obtinute de BRD - Groupe Societe Generale la sfarsitul trimestrului al treilea reflecta aceasta tendinta, in conditiile unei urmariri atente a calitatii contrapartidelor.
Principalii indicatori financiari ai BRD-Groupe Societe Generale la 30 septembrie 2008 sunt:
* Profit net operational de 813 milioane RON (223 milioane EUR), cu 19% mai mare fata de profitul net inregistrat la 30 septembrie 2007; adaugand profitul exceptional realizat din vanzarea participatiei detinute la Asiban, profitul net realizat de BRD la 30 septembrie 2008 se ridica la 1.038 milioane RON (285 milioane EUR), cu 52,2% mai mare decat la 30/09/2007;
* Venit net bancar de 2.147 milioane RON (590 milioane EUR), cu 25% mai mare decat nivelul de la sfarsitul lunii septembrie 2007 (excluzand impactul tranzactiei de vanzare a participatiei la Asiban);
* Profit brut din exploatare de 1.203 milioane RON (331 milioane EUR), in crestere cu 23% fata de 30/09/2007 (excluzand impactul tranzactiei de vanzare a participatiei la Asiban);
* Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) la sfarsitul trimestrului III 2008 este de 33% (excluzand impactul tranzactiei de vanzare a participatiei la Asiban);
* Un excelent nivel al raportului cost/venituri, de 44% (excluzand impactul tranzactiei de vanzare a participatiei la Asiban)
Profitul net aferent primelor 9 luni ale anului, excluzand rezultatul din vanzarea participatiei detinute la compania Asiban, este de 813 milioane RON (223 milioane EUR), in crestere cu 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul exceptional (dupa plata impozitului) realizat din vanzarea participatiei la Asiban se ridica la 225 milioane RON ( 62 milioane EUR). Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul lunii septembrie de 33%, aspect care indica eficienta ridicata a operatiunilor bancii, in timp ce raportul cost/venituri a fost de 44%, nivel care reflecta rigoarea gestiunii in conditiile unui mediu economic mai putin favorabil decat in aceeasi perioada a anului 2007. Costul net al riscului a fost mentinut la un nivel foarte redus.
Volumul creditelor acordate clientelei este cu 32% mai mare fata de 30 septembrie 2007. Depozitele clientelei inregistrau la sfarsitul trimestrului III 2008 o crestere de 25% fata de 30 septembrie 2007. Totalul activelor bancii se ridica, la sfasitul lunii septembrie 2008, la 44,5 miliarde RON (11,9 miliarde EUR).
"Cresterea solida inregistrata la finalul primelor noua luni se datoreaza punerii in practica a unei politici comerciale adecvate, atat la nivelul pietei de retail, cat si in ceea ce priveste piata corporate. In acelasi timp, cresterea este una atent calibrata, bazata pe aplicarea unor principii stricte de urmarire a riscului intr-un context de piata relativ dificil. Soliditatea noatra a fost de altfel confirmata de agentia de rating Fitch, care a reafirmat la sfarsitul saptamanii trecute ratingul A - pentru BRD", a declarat Patrick Gelin, Presedintele - Director General al RD - Groupe Societe Generale.
BRD - Groupe Societe Generale avea, la sfarsitul lunii septembrie 2008, 2,6 milioane de clienti. BRD a emis peste 2,3 milioane de carduri si opereaza o retea de aproape 900 de unitati, peste 1.400 ATM-uri si peste 6.000 de POS-uri.
* Rezultate financiare preliminare neconsolidate, calculate conform standardelor locale (Ordinul BNR 5/2005). Transformarea sumelor din RON in EUR s-a realizat pe baza cursului mediu calculat pentru primele 9 luni ale anului, de 3,6404 RON/ EUR pentru cifre de rezultat, si de 3,7336 RON/EUR pentru cifre de bilant. Banca va da publicitatii situatiile financiare complete pe data de 10 noiembrie 2008, conform calendarului de comunicare convenit cu BVB.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro