Reorganizarea MJ. Patru niveluri: elaborare legi, comunicare, control și integritate

Ministerul Justiției a anunțat luni încheirea procesului de reorganizare a instituției.  Procesul, care se regăsește în noua organigramă a instituției, a fost axat pe consolidarea activității Ministerului pe trei planuri: elaborare legislativă, întărirea funcției de control și integritate, precum și o mai bună comunicare.

Principalele reglementări privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției vizează următoarele domenii:

Posibilitatea constituirii unor comisii de elaborare a proiectelor de coduri și de alte acte normative ce interesează domeniul justiției, de documentare şi/sau elaborare a studiilor de fundamentare a acestora şi a strategiilor în domeniul justiţiei. În cadrul acestor comisii, vor putea fi folosiţi, în condițiile legii, şi colaboratori externi – cadre didactice din învăţământul superior juridic, cercetători ştiinţifici, judecători, procurori, membri ai profesiilor juridice reglementate sau alţi specialişti.
Ministrul poate sesiza Inspecţia Judiciară pentru a se stabili dacă există indiciile săvârşirii unei abateri disciplinare de către procurori.
Două direcții din cadrul Ministerului Justiției, Direcția Financiar Contabilă și Direcția Investiții, nu vor mai funcționa ca structuri distincte, înființându-se Direcția Economică, prin preluarea atribuţiilor, a activităţii, a posturilor şi a personalului din cadrul celor două direcții mai sus-menționate. Direcţia Economică va conduce la realizarea unei structuri flexibile şi adaptată cerinţelor actuale cu o viziune clară în domeniul economic.
Biroul de statistică judiciară va trece ca și compartiment în cadrul Direcției resurse umane, în scopul atingerii, în mod eficient, a obiectivului îndeplinirii atribuţiilor ambelor compartimente în condiţii optime şi într-o unică viziune.
A fost înființat Compartimentul pentru Comunicare în cadrul Ministerului Justiției, având ca atribuții principale: crearea şi evaluarea imaginii publice a politicii din domeniul justiţiei şi elaborarea recomandărilor în consecinţă; elaborarea strategiilor de comunicare;organizarea activităţilor publice ale Ministrului Justiţiei şi ale altor reprezentanţi ai ministerului;organizarea conferinţelor de presă ale ministerului.
A fost reorganizat Corpul de control al ministrului la nivel de direcție. Subliniem că acest compartiment este o structură de autoritate, care beneficiază de independenţă operaţională, subordonată direct Ministrului Justiţiei.
Secretarul general va coordona și Programul național de consolidare a infrastructurii instanțelor de judecată aflate în municipiile reședință de județ și Programul «Cartierul pentru Justiție – complex urbanistic destinat sediilor unor instituții aparținând sistemului judiciar».

 

Sursa: europalibera.org