Regulile care trebuie respectate de restaurante la redeschiderea lor

august 31, 2020

Ministerul Sănătății, al Economiei și președintele ANSVSA au adoptat un ordin comun care stabilește ce reguli trebuie să respecte restaurantele pentru a putea fi redeschise de la 1 septembrie. 

Obligațiile operatorilor economici deținători ai restaurantelor:

triaj observațional al clienților la intrarea în unitatea de alimentație publică;
interzicerea accesului clienților cu semne de infecție respiratorie;
asigurarea de dispozitive cu produse biocide avizate pentru dezinfectarea clienților;
circuite cu sens unic pentru clienți, purtarea obligatorie a măști și asigurarea respectării normelor de distanțare fizică;
stabilirea unui număr maxim de 6 clienți care pot ocupa o masă, cu excepția membrilor de familie; 
interzicerea transferului meniurilor, solnițelor, olivierelor și altor obiecte de pe o masă pe alta este interzis;
consumul de produse stând în picioare și la bar sunt interzise;
interzise sunt și activitățile de divertisment (dans) în unitatea de alimentație publică; 
casele de marcat vor avea panouri de protecție din plexiglas;
mesele vor fi ocupate pe principiul „o masa ocupată, una liberă” sau cu distanța minimă de doi metri între ocupanții scaunelor alăturate; 
numărul maxim de clienți admis în interior va fi afișat la loc vizibil;
ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere în registru, cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (colectare date de contact pentru minim o persoană pentru fiecare masă);
ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului; excepţie fac clienţii unităţilor de alimentaţie publică ce deservesc unităţi de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazaţi;
se asigură că la servirea mesei personalul va purta mască și îşi va dezinfecta mâinile înainte de fiecare servire;
informează clienții asupra regulilor de igienă, dezinfectare și distanțare fizică, precum și a necesității limitării timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul;
 dezinfectarea meselor după fiecare client/grup, cu produse biocide avizate/autorizate, care necesită un timp minim de contact;
se recomanda aerisirea cat mai frecventa a incintelor, prin deschiderea ferestrelor si/sau usilor, cu folosirea sistemelor de aer conditionat in caz de canicula.
Se asigură un program de întreținere a echipamentelor de climatizare, curățarea și schimbarea filtrelor în interiorul unității de alimentație publică și în lifturi.  

Operatorii economici sunt obligați să monitorizeze în permanentă sănătatea personalului.  

 

Sursa: europalibera.org

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro