Reclamele la tigarile electronice au efect invers: cresc numarul de fumatori

Pentru majoritatea fumatorilor sau fosti fumatori, momentul in care ii vad pe altii ca fumeaza o tigara, ii fac cu greu sa reziste sa-si aprinda si ei una. Reclamele la tigarile electronice pot produce acelasi efect, potrivit unui nou studiu. Ele pot incuraja actualii si fostii fumatori de tutun pentru a fuma o tigara conventionala.

Publicat in revista de Comunicare a Sanatatii, studiul releva faptul ca fumatorii de zi cu zi care au vazut reclame la tigarile eletronice au mai multe sanse de a-si dori cu ardoare o tigara decat fumatorii obisnuiti care nu au vizionat astfel de reclame. Fostii fumatori care au vazut reclamele au raportat o capacitate redusa de a se abtine de la fumatul unei tigari.

Autorii studiului Erin K. Maloney, PhD, si Joseph N. Cappella, PhD, de la Scoala Annenberg pentru Comunicare de la Universitatea din Pennsylvania din Philadelphia, spun ca sunt foarte importante concluziile lor, dat fiind suma de bani cheltuita pe publicitatea tigarilor electronice.

Anul trecut, un studiu publicat in Jurnalul American de Medicina Preventiva a aratat ca pe toate canalele media, cheltuielile de publicitate pentru tigarile electronice din SUA aproape ca s-au triplat intre 2011 si 2012, de la 6,4 milioane dolari la 18.3 milioane dolari, iar cheltuielile sunt de asteptat sa creasca in mod semnificativ in urmatorii ani

Pentru a ajunge la concluziile lor, Maloney si Cappella au convocat 884 de participanti la studiul lor: 301 fumatori de zi cu zi, 211 fumatori ocazionali si 311 fosti fumatori.

La studiul de referinta, participantii au luat parte la un test standard care a evaluat nevoia lor de a fuma tigari conventionale. Primul grup a trebuit sa vizioneze reclame la tigarile electronice care contineau indicii vizuale, cum ar fi o persoana care inhaleaza fumul unei tigari electronice, in timp ce al doilea grup a vizionat reclame la tigarile electronice fara repere vizuale. Al treilea grup nu a vizionat reclame la tigarile electronice. In schimb ei au fost rugati sa raspunda la intrebari care nu aveau legatura cu mass-media. Cercetatorii au descoperit ca nevoia de a fuma tutun a fost mult mai mare in randul fumatorilor de zi cu zi care au vizionat reclamele la tigarile electronice care contineau repere vizuale. In plus, 35% dintre fumatorii de zi cu zi care au vizionat anunturi cu repere vizuale au fumat o tigara conventionala in timpul experimentului, fata de 22% dintre fumatori de zi cu zi care au vizionat anunturi fara repere vizuale si 23% dintre fumatori de zi cu zi care nu au vizionat reclame deloc.

 

Sursa: Medical News Today

 

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro