RAZVAN IRIMESCU (SPEED RACING - TIMISOARA) UN SPIRIT DE CAMPION LA DAKAR SERIES 2008

Ne-am intors acasa dupa 10 zile de competitie. O competitie de un nivel greu de explicat in cuvinte insa imaginabil daca ne gandim la numele sonore si bolidele conduse de acestia in cea mai mediatizata cursa a lumii. Binenteles, motive de bucurie ar fi multe: participarea numeroasa a echipajelor romanesti (ceea ce demonstreaza ca Rally Raid-ul castiga din ce in ce mai multi adepti in Romania), o parte a traseului a cuprins si teritoriul Romaniei, rezultatele obtinute de echipajele noastre sunt mai mult decat satisfacatoare etc….
Rasfoind cele scrise despre eveniment si mai ales de sportivul clubului nostru, am constat ca s-au strecurat si mici erori. Probabil ca astfel de evenimente sunt mari si destul de greu de urmarit, dar mai ales de expus. Sunt informatii multe, rasturnari de situatii de la minut la minut. Asadar, am sa incerc sa descriu ce s-a intamplat cu adevarat la Central Europe Rally 2008. Binenteles ca totul poate fi certificat urmarind si site-ul oficial: www.centraleuroperally.com
SPEED RACING Timisoara are un motiv de mandrie: RAZVAN IRIMESCU a demonstrat talent, munca, ambitie si sacrifiu.
Pentru echipajul care l-am insotit a fost o experienta inedita din care am avut ce invata. Pacat doar ca aceasta experienta ne-a costat sanatatea lui Razvan, lucru de care ma temeam cel mai tare. Dar sunt atat de multe de spus din punct de vedere organizatoric, cat si sportiv, atat de pe margine cat si ca team manager. Am invatat foarte multe. Atat de multe incat azi am un sentiment de vinovatie ca nu am stiut multe lucruri care l-ar fi putut ajuta .
In primele 3 zile de concurs, Razvan a subclasat rand pe rand, incetul cu incetul( dar totusi cu viteza) nume sonore si experimentate in acest domeniu. Ceea ce transmiteau reporterii straini televiziunilor ne umpleau inimile de mandrie. Cea mai mare performanta obtinuta vreodata in istoria Dakarului a fost pusa pe seama lui Razvan. Niciodata Quadurile nu au fost printre primele 50 de locuri in clasament, iar Razvan inainte de accident a ajuns pe locul 9 in clasamentul general. Si tot inainte de accident, il intrecuse pana si pe Gyenes. Este incredibil cat te poate costa o secunda. S-a daramat totul intr-o singura secunda.

Durerea noastra cea mai mare a fost faptul ca Razvan a pierdut sansa la un loc pe podium, nu din cauza unei greseli de pilotaj, de neatentie sau ignoranta. A pierdut din cauza tehnicii si a mecanicii, a lipsei unei logistici pe care o merita din plin. La DABASA , la 14 km de final i s-a rupt pivotul, iar roata a zburat cu tot ce avea prins pe ea. Nu am gasit-o nici azi. Razvan a facut rostogoliri in aer paralel cu quadul sau. Norocul si sansa vietii lui a fost echipamentul de protectie( cred ca cel mai performant la ora aceasta pe piata.) S-au rostogolit in paralel de zeci de ori. Nici azi nu ne revenim gandindu-ne la tragedia ce ar fi putut urma. Asistenta asigurata de organizatori a fost impecabila, l-au ridicat cu elicopterul si apoi a fost transportat la spital.
Un spirit de Campion si de " nebunie" l-au determinat pe Razvan sa-si doreasca sa continue. Din ambulanta ma suna, sa-i rezolvam Quadu-l, sa-l iau de pe traseu, sa-i pun pe baieti sa lucreze pentru ca isi dorea sa reintre pe proba, in etapa a doua a zilei. Dar regulamentul e regulament, nu avem voie sa intram pe traseu decat la finalul competitiei. A trebuit sa avem rabdare, ca sa putem recupera si repara POLARISUL OUTLOW 525. La spital, Razvan a trebuit sa semneze ca-si asuma participarea, desi avea ligamentele rupte la degetul mare al mainii stangi, contuzii toracice care-i tineau respiratia, etc. Am pierdut acea zi, am primit initial o penalizare de 4 ore. Sa nu uit sa mentionez faptul ca atat presedintele FEDERATIEI ROMANE DE MOTOCICLISM, dl GABRIEL OLARIU, dar mai ales SABIN OLARIU, comisar sportiv la aceasta competitie, ne-au sustinut cat au putut de mult. Le multumim astfel pentru toata sustinerea si suportul oferit.
Asadar a 5 zi din nou pe quad, ultimul la start, si din nou de la capat. Pentru ca mana stanga avea probleme, nu putea decat sa se sprijine, a mers astfel fara sa foloseasca ambreajul, practic intr-o singura mana. A fost uimire pe chipul tuturor, dar mai ales al celor pe care Razvan ii depasea. Din pozitia a 16 la Quad a ajuns pe locul 9, iar la Overall-ul undeva pe pozitia 60 in clasamentul general moto. La a doua proba din acea zi, la 5 km de start din nou ne urmareste ghinionul tehnic, s-a rupt si o planetara. A ajuns la final pe trei roti, a reusit sa nu depaseasca timpul maxim admis. Ne-a oferit un spectacol impresionant.
In fiecare seara ne reparam fizic si mecanic. Sa nu uit sa-i multumesc dlui LIVIU PLATON , sponsorul nostru principal, POLARIS ROMANIA, care ne-a fost alaturi zi de zi, ne-a pus la dispozitie inca un quad identic, sa ne putem folosi de el. Si ne-a fost de mare ajutor. Sa nu uitam sa mentionam faptul ca Polarisul OUTLOW 525 al lui Razvan a fost preparat special pentru racing.
Incet, incet am reusit sa intram pe ultima proba a concursului pe locul 7 la quad si pe locul 58 la moto, iar la finalul competitiei, remarcand faptul ca Razvan ajunsese din nou aproape de top cu tot cu cele 4 ore de penalizare, presedintele de comisie a hotarat ca nu luase o decizie corecta pentru ziua a patra forfetata si am mai primit inca 6 ore. Deci ne putem lauda cu 10 ore penalizare, pe care Razvan oricat s-ar fi straduit sa le recupereze iar fi fost imposibil.
Noi suntem mandri de tot ce a demonstrat Razvan, a avut competitori adevarati pe care i-a dovedid, dar si mai surprinzator si onorant pentru noi a fost faptul ca a primit felicitari si a fost remarcat de nume ca si Depres, Casteu, Deltrieu, Declark...etc. Ba mai mult, Deltrieu a declarat pe posturile EuroNews ca principalul adversar este IRIMESCU. A fost primul care ne-a vazut cu lacrimi dupa accident, nu stiam inca nimic, s-a intors din drum sa ne comunice ca " l-a vazut pe Razvan, ca nu este doctor, dar pare ca este in regula" ( Razvan avea deja in fata lui un avans de 1 minut si 24 sec.) Apoi, Deltrieu a declarat presei ca ii pare rau de accidentul lui Razvan, insa " acum se simte relaxat". Chiar si cand a simtit ca Razvan l-a depasit, a dovedit ca este in primul rand om si apoi sportiv. M-a impresionat foarte tare sa vad cata consideratie si admiratie a reusit sa castige Razvan la aceasta competitie.
Si uite asa, obositi, dezamagiti dar ambitiosi am reusit sa ne intoarcem acasa, NU AM ABANDONAT, indiferent de cate piedici ne-au aparut in cale. Este un merit numai al lui RAZVAN si suntem, repet din nou, extrem de mandri si in acelasi timp constienti si responsabili de tot ce trebuie facut de acum inainte.
Sper sa putem obtine si filmari, pentru ca doar ceea ce au filmat francezii pe traseu ar explica incantarea si mandria din sufletele noastre. Nu stiu cati si cum au avut posibilitatea sa-l vada, insa RAZVAN a facut o ADEVARATA ARTA din fiecare suta de metri strabatuta cu POLARIS-ul sau.
www.speed-racing.ro

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro