Raiffeisen Bank a inregistrat la sfarsitul primului semestru al anului 2008 un profit net de 74 milioane euro, cu 57% mai mare fata de 30 iunie 2007, cand a fost 47,2 milioane euro (conform standardelor internationale de contabilitate, neconsolidat). Profitul inregistrat inainte de impozitare a fost de 89,3 milioane euro fata de 53,5 milioane euro la sfarsitul lui iunie 2007. Activele totale au crescut cu 16% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 4,57 miliarde euro. Creditele acordate clientilor au depasit 2,9 miliarde euro, in crestere cu 40% fata de aceeasi perioada a anului 2007. In acelasi timp, depozitele clientilor au crescut cu 16%, depasind 3,5 miliarde euro.
Cheltuielile cu personalul si cele administrative inregistrate la 30 iunie 2008 au crescut cu 18% fata de jumatatea anului trecut. In acelasi timp, venitul net din dobanzi a crescut cu 35%, ajungand la 117 milioane euro, iar venitul din comisioane a crescut cu 39%, la aproape 117 milioane euro.
"Desi parcurgem o perioada marcata de criza financiara internationala, Raiffeisen Bank a reusit sa obtina rezultate foarte bune in primul semestru al acestui an, iar aceste rezultate sunt datorate eforturilor echipei noastre, pentru care vreau sa le multumesc tuturor colegilor mei. Am reusit sa crestem semnificativ profitabilitatea bancii in conditiile in care am continuat sa ne extindem reteaua de unitati intr-un ritm sustinut. In paralel, ne-am propus sa crestem calitatea serviciilor noastre si sa construim relatii pe termen lung cu toti clientii nostri", a spus Steven van Groningen, Presedinte & CEO Raiffeisen Bank.
Raiffeisen Bank a continuat si in 2008 sa-si dezvolte reteaua, iar in prezent numarul de unitati a depasit 500. Banca a deschis mai ales locatii mici dedicate in special clientilor persoane fizice si IMM-urilor. Raiffeisen Bank si-a dezvoltat reteaua de centre si zone specializate destinate creditelor cu garantie imobiliara, ajungand la o retea de 19 unitati Raiffeisen Bank - Casa Ta si la peste 50 de "mortgage corners" (spatii dedicate creditelor imobiliare in unitatile existente). Alte locatii specializate ale bancii, aflate in marile orase ale tarii, sunt dedicate clientilor Raiffeisen Exclusive, in timp ce companiile mari si medii beneficiaza de servicii personalizate in centrele operationale de afaceri. Numarul de salariati ai bancii la 30 iunie 2008 era de 6.417 fata de 5.145 la mijlocul anului trecut.
Raiffeisen Bank pune la dispozitia clientilor sai multiple canale de acces: Raiffeisen Direct, myBanking, Raiffeisen Online, care au inregistrat cresteri importante atat ca numar de clienti, cat si ca volume tranzactionate. Retelele de ATM-uri si EPOS-uri au ajuns la 30 iunie 2008 la 964 ATM-uri si aproximativ 8000 de EPOS-uri.
Accent pe specializare in segmentul de retail
Pe segmentul de retail forta de vanzare a continuat sa se specializeze pentru a oferi produse si servicii de calitate celor 2,1 milioane de clienti. De asemenea, produsele de creditare si cele de economisire pentru persoanele fizice au fost permanent adaptate nevoilor clientilor si conditiilor de piata. Raiffeisen Bank a continuat sa-si dezvolte canale de vanzare specializate in domeniul creditelor cu garantie imobiliara, pentru serviciile Raiffeisen Exclusive, precum si o retea de consilieri dedicati sectorului IMM , care ofera solutii complete in domeniu.
Activitatea de corporate banking - diversificarea solutiilor oferite
Activitatea de corporate banking a Raiffeisen Bank s-a dezvoltat prin colaborarea cu parteneri puternici din sectoarele dinamice ale economiei: infrastructura, constructii, distributie de bunuri de larg consum, petrol, energie, municipalitati etc. Raiffeisen Bank si-a concentrat atentia si a structurat solutii pentru finantarea unor proiecte industriale complexe, precum si spre zona achizitiilor si a fuziunilor. Partenerii din segmentul mid-market au devenit cel mai important vector de crestere a activitatii de corporate banking, alaturi de partenerii nostri traditionali - companiile multinationale -care reprezinta o baza statornica si solida in portofoliu bancii.
Promovarea produselor de trezorerie
Raiffeisen Bank pune la dispozitia clientilor produse de trezorerie din ce in ce mai complexe, de la produse clasice de acoperire a riscului valutar - contracte forward sau swap-uri valutare, pana la instrumente mai sofisticate cum sunt optiunile (pe rata de dobanda, swap-uri de dobanda, strategii de optiuni, cross currency swaps etc) . Toate aceste instrumente si produse ajuta companiile romanesti sa se adapteze si sa se protejeze fata de riscurile crescande de pe o piata marcata de turbulente.
Raiffeisen Bank are 2,1 milioane de clienti de retail (dintre care 120.000 IMM-uri) si peste 4.400 corporatii mari si medii.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro