ProWein 2006

Au mai rămas mai puţin de trei săptămâni până la cel mai mare salon de vinuri şi băuturi spirtoase din Europa: ProWein Dusseldorf 2006: 26-28 martie

Numărul expozanţilor în 2006 a crescut faţă de 2005 ajungând anul acesta la 3659, de la 2754. Totuşi, ProWein 2005 rămâne un record în materie de vizitatori, mai mult de 28.500, de acoperire mediatică – 660 de jurnalisti din lumea întreagă au prezentat zilnic cele mai importante informaţii – şi de evenimente…..surpriză: ultima zi a expoziţiei a fost încununată de prezenţa Prinţului Henrik de Danemarca.

Unul dintre secretele ProWein este organizarea impecabilă. Spaţiile de expunere sunt împărţite în opt categorii, acoperind astfel toate domeniile legate de industria băuturilor alcoolice, accentul punându-se însă pe vin, desigur. Anul acesta, ponderea expozanţilor se concentrează, ca în fiecare an de fapt, pe sectorul vinuri: 2648 de companii. Vinurile spumoase sunt şi ele reprezentate de 481 de firme, iar băuturile alcoolice şi-au dublat aproape numărul ofertanţilor faţă de ediţia precedentă: 298. Celelalte categorii ale manifestării sunt: ape minerale, accesorii şi materiale de expunere în spaţiile de vânzare, servicii IT adaptate industriei, literatură de profil şi servicii diverse. Remarcăm că şi expozanţii din sectorul de servicii, preponderent organizatori de evenimente şi agenţii de relaţii publice, sunt de două ori mai mulţi decât în 2005, respectiv 112 companii, fapt ce atestă categoric nevoia tot mai mare a acestui business de a beneficia de consultanţă specializată în promovarea produselor.

Cu toate că este în definitiv un târg de contractare, ProWein nu se limitează doar la intermedierea de relaţii de afaceri, ci include în programul său divers şi multe evenimente destinate publicului larg şi menite să destindă atmosfera.

Pe lângă degustările şi promoţiile organizate în standurile expozanţilor, organizatorii ProWein 2006 au pregătit o sală dedicată degustării de vinuri şi liqueur-uri, în permanenţă la dispoziţia vizitatorilor. Aceasta este şi aria de desfăşurare a multor seminarii, proiecţii de filme, concursuri de degustare şi multe altele.

Dacă anul trecut, delegaţia română a beneficiat de 20 de spaţii de expunere împărţite însă între doar câteva firme, majoritatea foarte cunoscute pe piaţa de profil de la noi, în 2006 se face simţită prezenţa multor firme noi, nume nu aşa de sonore, dar care acceptă provocarea întâlnirii cu concurenţii lor la nivel european. Prezenţa companiilor românesti la ProWein 2006 este co-finanţată, în cadrul programului de promovare a exporturilor.