Providerii de servicii și retailerii, doi jucători vulnerabili în fața reputației online

Reputația este cartea de vizită a unei afaceri, iar această importanță se transferă din offline în online. De aceea, antreprenorii care decid să își digitalizeze afacerea se arată interesați de servicii actuale ca Online Reputation Management, cu preponderență de timpul dedicat sedimentării unei imagini pozitive în mediul online.

Din păcate, răspunsul la întrebarea “cât durează să îmi recapăt reputația?” nu este universal – valabil și depinde de diverși factori. Implementarea conținutului și a modificărilor pentru a înlocui aspectele negative în Google este complicată, implicând literalmente mii de variabile și de obicei necesită o campanie ce se poate extinde de la șase până la 18 luni.

Digitalizarea lanțului trofic: Reputația online este generată de feedback-ul obținut de Google de la clienții care beneficiază de serviciile unei companii

În era marketing-ului, tool-urile oferă un punct de plecare în implementarea unei campanii de Online Reputation Management. Marketerii utilizează PageRank Browser și Moz pentru a obține un scor numeric brut al valorii paginilor web. Utilizarea acestora vizează obținerea unui calcul numeric asupra modului în care un website a devenit autoritar din punctul de vedere al motorului de căutare. Dar eficacitatea acestor scoruri este adesea fără îndoială mai mică decât valorile furnizate direct de motorul de căutare Google.

Review – urile clienților: O sabie cu două tăișuri pentru reputația online

Ca o componentă influentă a clasamentelor de pagini, scorul numeric al PageRank pare să fi erodat oricum cu un grad semnificativ. În mod clar, diverși factori care depășesc scorul calculat al PageRank plus relevanța directă a cuvântului cheie au devenit mult mai influenți în algoritmii Google de clasificare. Deși o primă reacție ar fi aceea de a elida orice posibilitate de exprimare a unui feedback negativ, marketerii se eschivează adesea din a-i împiedica pe utilizatori să lase un review în urma furnizării unui serviciu.

Întreprinderile mici și mijlocii sunt cu preponderență afectate de prezența lor online întrucât nu beneficiază de un istoric sedimentat în Google. Încercarea de a obține o reputație în mod neorganic și speculativ le poate afecta, pe termen lung, susțin experții, însă campaniile de optimizare SEO intervin cu premise pozitive. Google nu doar că “vede” cu ochi buni intenția de a obține feedback de la utilizatori, însă acest aspect stimulează vizibilitatea afacerilor din toate industriile, prin share-urilea de link-uri, generarea de noi opinii sau chiar promovarea pro bono a anumitor materiale de conținut.

Durează câteva zile să obții un site și câteva luni să devină autoritar

Întrucât se constituie ca un proces pe termen lung, reputația online este vizată de variabile ce îi pot influența valoarea în cadrul motorului de căutare. În timp ce vă poate lua câteva minute să completați o cerere de ofertă către agenția Webdesk pentru crearea unui magazin online sau a unui website de prezentare, poate dura și câteva luni sau chiar un an ca acesta să fie investit cu autoritate și să rankeze în mod organic.

Aspectul unui site cu design responsive constituie un aspect de care utilizatorii obișnuiesc să se lege în feedback-urile exprimate, în sensul în care experiența în sine a celui care accesează un website este analizată prin referire la toate aspectele, de la conținut și până la timpul de încărcare a paginilor.

În cazul persoanelor fizice și companiilor, marketerii propun campanii de Online Reputation Management bazate pe creare de pagini web sau colaborarea cu o agentie de social media pentru consolidarea garanțiilor existente și contracararea elementele negative din online. Pentru afacerile nou intrate în sfera digitală, doar publicarea site-urilor web, a articolelor, a profilurilor de social media și a imaginilor poate părea că ar trebui să fie suficientă pentru a înlocui câteva elemente negative, dar de obicei nu este așa. Chiar dacă Google a evoluat considerabil, un element de bază al funcționarii acestuia implică evaluarea calității legăturilor care indică toate materialele relevante pentru o anumită căutare. Acest lucru se aplică și în cazul platformelor de social media în ceea ce privește numărul de followeri și “like-uri” pe care un profil le poate obține față de altul.

Cele mai multe pagini web nou introduse nu apar pe prima pagină a rezultatelor căutării în primul an în care sunt create. De fapt, cea mai mare parte a conținutului care apare în topul celor zece înregistrări din rezultatele căutării Google datează de doi ani sau mai mult, articolele cu cel mai mare rang fiind cele mai vechi. Așadar, “cât timp este necesar pentru a ajunge în Top 10 rezultate ale căutării Google prin tehnici de promovare seo?” depinde în proporție de 50% de optimizarea materialelor nou introduse de către experții SEO, în timp ce managementul reputației online (ORM) este la fel de important pentru gestionarea dinamicii psihologice a elementelor negative ce afectează bunul mers al afacerii unui provider de servicii sau retailer.