Proiectele de infrastructură promise de Guvern. 3.000 de km. de autostradă, până în 2030

Guvernul a lansat miercuri un program de relansare economică de 100 de miliarde de euro. De la granturi și programe de sprijin a companiilor și IMM-uri pe termen scurt, executivul ajunge până la promisiuni ambițioase de finalizare a celor 400 de kilometri de autostradă și drum expres aflați în implementare, dar și demararea, într-un termen de 10 ani, a proiectelor pentru alți 3.000 de kilometri de autostradă și drumuri expres.

Astfel, la capitolul proiecte de infrastructură aflate în implementare, executivul își propune să finalizeze:

Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5)
Craiova – Pitești Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș),
Sebeș – Turda
A0:Inelul de Sud București Varianta de ocolire Bacău
Podul peste Dunăre de la Brăila.

Pentru finalizarea lor guvernul estimează un cost de 4,3 miliarde de euro.

Un alt capitol al investițiilor este prezentat foarte ambițios ca demararea proiectelor de infrastructură de 3.000 de kilometri de autostradă și drum expres, cu termen 2030.

Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3)
Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău
Autostrada Unirii: Tg. Mureș – Iași – Ungheni
A3: Ploiești – Comarnic – Brașov
A7: Ploiești– Suceava – Siret
A0: Inelul de Nord București;
București – Alexandria – Craiova – Lugoj
Buzău/Focșani – Brăila – Galați,
Măcin – Tulcea – Constanța;
Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida

Aici, guvernul estimează un cost total de 18 miliarde de euro.

Sursa de finanțare nu este precizată la niciunul din cele două capitole.

 

Tot până în 2030, Guvernul promite investiții în infrastructura feroviară de circa 18 milioane de euro, pentru circa 3.000 de kilometri de cale ferată.

Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.
Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor
Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida

Dezvoltarea noilor magistrale și extinderea magistralelor existente mai este trecută în planul de relansare economică, fără o estimare de cost.

Finalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud
Metrou Cluj Napoca – Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca

Investiții de 4,3 miliarde de euro sunt prevăzute și pentru sectorul naval.

Modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța
Lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului
Aerian: Investiții totale de 2,9 mld. euro
Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo. Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră

Alte 2,9 miliarde de euro sunt trecute și la domeniul aerian.

Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo.
Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră

Evenimentul de lansare a programului va avea loc, miercuri de la ora 18.00, la Clubul Diplomaților, în prezența președintelui Iohannis.

 

Sursa: europalibera.org