258 de profesori, dintre care 63,6% din mediul rural si 36,4% din mediul urban, au raspuns chestionarului realizat de Institutul de Stiinte ale Educatiei, cu ocazia evaluarii de impact a programului „Dezvoltarea carierei in societatea cunoasterii in regiunea Sud-Munteniaâ€, finalizat in octombrie 2010.
Exista o legatura directa intre nivelul de instruire a profesorilor in utilizarea calculatoarelor si masura in care utilizeaza laboratoarele informatizate in procesul de instruire. Astfel, daca 8% dintre cadrele didactice care se declara utilizatori IT incepatori afirma ca isi desfasoara activitatea in laboratoare dotate cu computere pentru elevi, un sfert afirma ca sunt avansati si isi desfasoara activitatea in laboratoare de specialitate dotate cu computere. Aproape 40% dintre cadrele didactice absolvente ale programului de formare continua “Instruirea in societatea cunoasterii†afirma ca lipsa computerelor diminueaza capacitatea instructionala a scolii, iar lipsa bugetului pentru consumabile - hartie, toner etc. - afecteaza major activitatea scolara.
Scolile in care nivelul de satisfactie profesionala al profesorilor este mai scazut se afla in mediul urban, in zone dezavantajate, in care proportia de elevi apartinand familiilor sarace este peste 75%. Gradul de succes cel mai ridicat il declara cadrele didactice din mediul urban, care predau atat in scoli generale cat si in licee, chiar si din zone dezavantajate, cu varsta sub 25 de ani sau peste 55 si care au studii postuniversitare. In privinta dotarii scolilor, numarul mediu de elevi care au acces la un calculator este de 18, numarul minim fiind de 4/calculator, iar numarul maxim fiind de 63/calculator.
90% dintre cadrele didactice chestionate afirma ca ... » citeste tot comunicatul pe LivePR.ro - Profesorii din Regiunea Sud Muntenia si-au imbunatatit abilitatile ...
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro