Procurorii cer măsuri pentru protejarea procurorilor și angajaților de la Parchetul General

martie 16, 2020

În contextul extinderii pandemiei de coronavirus în România, Asociația „Mișcarea pentru Apărarea Statului Procurorilor" solicită Ministerului Public implementarea mai multor măsuri de precauție pentru protejarea magistraților.

Solicitările făcute de procurori cuprind:

Asigurarea permanenței pe perioade de câte 5 zile, prin rotație, astfel încât să fie posibilă ocuparea unui birou de către un singur procuror, aceleași măsuri fiind valabile și pentru grefieri, polițiști detașați sau delegați la unitățile de parchet și celelalte categorii de personal auxiliar;

Procurorii care asigură permanența și care vor efectua interfața cu publicul, organele de poliție, judecătorii de drepturi și libertăți, respectiv instanța de judecată, vor beneficia de igienizarea zilnică a birourilor, de dezinfectante pentru mâini și suprafețe, precum și de măști medicale;

Procurorii care nu asigură permanența la sediul unității de parchet urmează să desfășoare activitățile specifice soluționării cauzelor penale de la domiciliu având în vedere posibilitatea scanării dosarelor penale și motivării soluțiilor sau întocmirii actelor și fără a fi prezent fizic la sediul parchetului. În cazul procurorilor care desfășoară activitatea în secțiile judiciare nu este necesară prezența acestora la sediul unității de parchet sau în instanță în cazul în care nu au programată participarea la ședința de judecată.

Amânarea audierilor și a tuturor actelor care nu prezintă urgență, audierile urmând să se efectueze prin mijloace de comunicare la distanță acolo unde acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic; în cazurile care nu pot fi amânate se va proceda la audieri prin comisie rogatorie rațiunea fiind ca expunerea cetățenilor chemați de organele judiciare să fie minimă și să evite deplasarea cu mijloace de transport pe distanțe lungi

Sistarea ședințelor de analiză a soluțiilor sau de prezentare a rezultatelor activităților în varianta prezenței fizice a personalului în aceeași încăpere având în vedere faptul că sunt disponibile comunicările prin intermediul emailului.

Amânarea concursurilor programate pentru ocuparea funcțiilor vacante în Ministerul Public având în vedere că acestea nu se pot derula fără întrunirea comisiilor, deplasarea candidaților și contactul direct al acestora cu alte persoane.

Transmiterea înscrisurilor în cauze urgente, spre exemplu în cazul contestațiilor sau apelurilor, urmează a fi efectuată prin utilizarea mijloacelor de comunicare electronică la distanță

Departamentele Economico-Financiare și Administrative vor lua măsuri pentru asigurarea materialelor consumabile necesare igienizării zilnice a unităților de parchet și aseptizarea tuturor persoanelor care intră în aceste unități,- personalul parchetului sau cetățeni - obligatoriu săpun, prosoape de hârtie, dezinfectant pentru mâini, măști pentru protecție respiratorie.

Parchetul General și cele două de secții ale Consiliului Superior al Magistraturii, de judecători și procurori, au decis, de săptămâna trecută, suspendarea activității cu publicul pentru limitarea riscurilor de răspândire a coronavirusului.

De asemenea, s-a stabilit ca procurorul de caz să poată amâna efectuarea activităților procedurale care implică contactul direct cu persoanele, în măsura în care este posibil față de urgența cauzei.

 

 

 

Sursa: europalibera.org

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro