Una dintre criticile esentiale care se aduc robotilor si masinilor este aceea ca nu sunt afectivi. Nu se stie insa pana cand va ma tine acest aspect deoarece se fac progrese vizibile si in acest domeniu.
Julia Taylor si Lawrence Mazlack de la Universitatea Cincinati din Ohio au construit un program pentru computer care este capabil sa prinda un anumit tip de gluma.
Glumele au la baza jocul de cuvinte iar pentru a invata programul sa construiasca astfel de poante, cercetatorii au construit o baza de cuvinte extrase dintr-un dictionar pentru copii pentru a mentine lucrurile simple si apoi au suplimentat baza de date cu exemple legate de cum cuvintele pot fi legate unele de altele in feluri diferite pentru a crea intelesuri diferite. Cand ii prezinti un pasaj nou, programul se foloseste de ce cunostinte detine pentru a realiza cum se leaga cuvintele intre ele si ce pot sa insemne. Cand gaseste un cuvant care nu pare sa se potriveasca cu celelalte cuvinte, cauta cuvinte cu o pronuntie digitala care suna asemanator. Daca unul din aceste cuvinte gasite se potriveste mai bine cu restul propozitiei, foloseste noua constructie ca pe o gluma. Rezultatul este un tip de gluma obtinut prin simplul joc de cuvinte.
Evident ca exista o sumedenie de puncte slabe ale noii masinarii dar cu toate acestea este un pas important in drumul de a ne imprieteni pe bune cu computerul.
Vrei sa discuti subiectul? Intra pe forum www.inforum.ro
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro