Prima etapa in derularea procesului de privatizare a Postei Romane a fost finalizata

La inceputul acestei saptamani, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) a incheiat o prima etapa necesara procesului de pregatire a privatizarii Companiei Nationale Posta Romana (CNPR). In cadrul unei sedinte deschise, in prezenta Comisiei de Evaluare si Selectie a Consultantului, au fost desfacute plicurile cu ofertele de servicii de consultanta. La sedinta au luat parte si reprezentantii companiilor care au depus oferte: Pricewaterhouse Coopers (PwC) si KPMG. Data limita de depunere a ofertelor a fost 10 septembrie, ora 12.00.

Prin derularea procedurii de achizitie de servicii de consultanta pentru pregatirea si derularea procesului de privatizare se urmareste selectarea unui consultant de reputatie internationala, banca de investitii sau firma de consultanta cu experienta in privatizare.

"Comisia va evalua ofertele si va stabili cine va fi consultantul. Ulterior, consultantul va stabili, impreuna cu Ministerul Comunicatiilor, procedura pentru identificarea celor mai buni investitori strategici care vor veni la privatizarea Postei Romane. Speram ca procesul sa se incheie la finele lunii decembrie", a declarat Ministrul Comunicatiilor, Dan Nica, in cadrul unui eveniment la care a luat parte marti, 11 septembrie 2012.

Rolul consultantului in cadrul procesului de privatizare a Postei Romane este de a asigura derularea intregii proceduri de identificare si selectare a investitorului strategic, in conformitate cu legislatia privatizarii din Romania.
Anuntul public pentru selectarea consultantului a fost facut in data de 6 august 2012, fiind publicat pe pagina de web a MCSI, in Financial Times, precum si in presa romaneasca de specialitate.

In contextul discutiilor cu Fondul Monetar International, Guvernul a decis, prin Hotararea Guvernului nr. 761/31.07.2012 de aprobare a strategiei de privatizare a C.N. Posta Romana S.A., sa lanseze procesul de privatizare a CNPR prin majorarea capitalului social al Companiei, care sa conduca la atragerea unui investitor strategic in actionariat, cu minim 20% din actiuni.