Cifrele de audienta i-au facut pe multi sa se uite cu alti ochi la Internet. Astfel, clientii au luat cu asalt piata de on-line romaneasca inca de la inceputul anului. Mediul on-line a devenit deja un canal strategic, iar de la etapa "nice to have" s-a trecut la un "must have" al internetului in mixul de comunicare. Noul numar al revistei Campaign arata cum fac fata agentiile de publicitate de la noi acestui fenomen. La provocarea propusa de revista au raspuns: Mugur Patrascu - Managing Director, iLeo, Bogdan Nitu - General Manager, Webstyler, Matthew Dezzani - Managing Director, Epidemic si Adrian Alexandrescu - One-to-One Communications Director, OgilvyOne.
Exista deja, studii de caz, campanii si branduri care comunica interactiv de ceva timp. In aceste conditii este destul de greu sa oferi clientilor tai doar publicitate clasica si, in acelasi timp, sa rezisti la presiunea clientilor care observa cum concurentii lor beneficiaza de promovare interactiva. Agentiile de publicitate sunt constiente ca nu au de ales si trebuie sa se afirme in directia serviciilor interactive.
Unele agentii si-au deschis deja divizii interactive: Leo Burnett, Lowe, The Group, OgilvyOne sau Saatchi&Saatchi. Pe de alta parte, exista agentii specializate pe comunicarea interactiva, cum sunt Hyperactive sau Webstyler.
Asistam la un fenomen de adaptare naturala la o situatie de piata. Din ce in ce mai multe agentii sunt nevoite sa aiba un produs interactiv pentru a ramane competitive in procesul de comunicare. Acum 2 ani anumite agentii au inceput sa exploreze acest spatiu de comunicare si au avantajul incontestabil de a fi creat acest mediu. Tot ele sunt cele care fixeaza si reperele pe piata. Acesta este un motiv in plus pentru ca agentiile de publicitate sa includa neaparat in planul lor o asemenea abordare pana la finele lui 2009.
Bogdan Nitu - General Manager, Webstyler: "Unele agentii au facut pionierat in comunicarea online si foloseau Internetul ca pe un avantaj competitiv. Nu cu mult timp in urma, majoritatea agentiilor full-service au realizat ca trebuie sa ofere sub o forma sau alta si servicii de comunicare online."
Mugur Patrascu - Managing Director, iLeo: "Era clar de acum doi ani ca acest mediu de comunicare nu mai poate fi ignorat si ca se dezvolta exploziv, dar foarte putine agentii full-service au decis sa riste, sa isi formeze echipe specializate de interactive, sa inceapa lupta de a vinde proiecte si de a atrage bugete catre acest mediu."
Din sumarul revistei, redactia va mai recomanda un material amplu despre performantele industriei locale de relatii publice la nivel european "PR-ul are stralucire" si articolul despre ultimele tendinte in industria locala de PR: "Independenta in PR-ul local".
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro