Prezentare de model - Noul Polo GTI

mai 19, 2010

Polo GTI de 180 CP consuma 5,9 litri, fiind cu 25 de procente mai economic
Polo GTI debuteaza cu o viteza de 229 km/h, avand in standard DSG cu 7 trepte

Polo GTI se intoarce. O revenire cu o putere de 132 kW / 180 CP! i acest GTI respecta promisiunea celor trei litere legendare: caracteristici superioare de manevrabilitate, reunite cu agilitatea fara compromisuri a motorizarii i cu siguranta de nivel maxim. Noul Polo GTI are o lista impresionanta de elemente high-tech. De exemplu motorul: propulsorul acestui Polo este un nou TSI de 1,4 litri cu injectia directa a benzinei, plus supraalimentare cu compresor i turbina. Downsizing ca la carte. Puterea este transmisa rotilor din fata prin DSG-ul cu 7 trepte. Iar XDS, blocarea electronica transversala a diferentialului, garanteaza implementarea integrala a puterii chiar i pe serpentinele stranse.
Avand aceste calitati, Polo GTI, disponibil atat in trei, cat i in cinci ui, este extrem de agil i extraordinar de eficient: sportivul de doar 1.194 kilograme accelereaza in doar 6,9 secunde la 100 km/h i atinge o viteza maxima de 229 km/h. In acelai timp, este i GTI-ul cel mai economic i cu cele mai mici emisii din toate timpurile. Consumul mediu: doar 5,9 litri la 100 kilometri. Aceasta corespunde unor emisii CO2 de doar 139 g/km.
Prin comparatie: predecesorul sau direct, din punctul de vedere al puterii, dotat cu turbomotorul de 1,8 litri i 180 CP, consuma 7,9 litri (analog 188 g/km CO2). Astfel generatia noua este cu 25 de procente mai economica. Aceasta inseamna progres in adevaratul sens al cuvantului. In plus, acesta este primul Polo disponibil cu faruri bi-xenon, inclusiv lumina dinamica la virare, cu lumini LED de drum permanent i de pozitie, precum i cu trapa panoramica.
Propulsorul TSI: mai multa putere prin supraalimentare
Traditia privind variantele de top ale modelului Polo a inceput cu aproape un sfert de secol in urma i are la baza legendarul Polo Coup G40 din 1986. Acesta a restabilit limitele dinamicii in segmentul sa, fiind primul vehicul din lume dotat cu compresor mecanic de tip G.
Motorul acesta genera 83 kW / 113 CP i ii permitea modelului Polo G40 o viteza de aproape 200 km/h, fiind astazi o maina de colectie, pastrata in stare foarte buna. Contrastand cu acesta, predecesorul noului Polo GTI a mizat in anul 2006, pentru prima data, pe sistemul turbo. Modelul de baza avea o putere de 110 kW / 150 CP, iar legendarul Cup Edition atingea cei 180 CP.
Inapoi in viitor: la finele lunii mai vor fi livrate primele maini Polo GTI in Germania, urmand a fi livrate treptat apoi i in restul Europei i in Japonia. Combinatia dintre injectia directa, compresor i turbocharger, sub aceeai capota, va face atunci furori in segmentul acesta. O privire asupra datelor: motorul Euro 5 de 180 CP cu patru ventile i in patru cilindrii ii atinge maximul puterii la 6.200 rpm. Impresionant pentru un motor de aceste dimensiuni, este i cuplul maxim de 250 newton-metri. Acesta este generat deja incepand cu 2.000 rpm i ramane la nivel constant pana la 4.500 rpm. Cifrele numite subliniaza faptul ca motorul 1,4 TSI, avand acest cuplu impresionant i fiind iubitor de rotatii maxime, nu are deloc greutati cu noul Polo GTI, ci imprima o agilitate extraordinara acestei maini rapide cu tractiune fata, in orice situatie i la orice turatie.
Cutia de viteze DSG: extrem de eficienta, extrem de sportiva
Aceasta dinamica este influentata pozitiv de transmisia DSG cu 7 viteze inclusa in standard. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj reunete caracterul sportiv i pe cel economic al cutiei manuale, cu confortul cutiei automate. Ca alternativa la cuplarea exclusiv automata, cutia DSG poate fi cuplata i manual fie cu ajutorul levierului schimbatorului in modul Tiptronic, fie cu padelele de la nivelul volanului, disponibile in standard.
Tren de rulare sport: coborat cu 15 milimetri i jante de 17 toli
Atletul de varf al familiei Polo da dovada de consecventa in privinta caracterului sportiv i a sigurantei. De aceasta raspunde, printre altele, i asiul sport GTI, inclusiv ESP i sistem de blocare electronica a diferentialului XDS. asiul are la baza structura fundamentala de punte fata McPherson i punte spate semi-independenta, combinata cu o sincronizare deosebit de dinamica. Alaturi de suspensia mai rigida, acesta mai include i arcuri adaptate corespunzator, care coboara garda la sol, cu 15 milimetri fata de versiunile normale. Efectul: inclinarea caroseriei este mai redusa, iar centrul de greutate se afla mai jos. Ambele caracteristici influenteaza in mod pozitiv dinamica in curbe. Acesta este i scopul anvelopelor low-profile (215/40 R17 87V) cu jante de aliaj uor, model Denver cu design-ul cu cinci cercuri, specific modelelor GTI i care este similar cu cel al jantelor modelului Golf GTI.

Perfect reglat: ESP plus XDS determina directia
i in privinta sigurantei, Polo GTI dispune de echipare de serie complexa, de exemplu sub forma sistemului de franare generos dimensionat i a sistemului de mentinere a stabilitatii ESP. In plus sunt conectate la acesta i numeroase alte module, precum sistemul antiblocare a rotilor (ABS), asistentul de urcare panta, sistemul de reglare a fortei de tractiune (ASR), sistemul de reglaj al momentului motor (MSR) i sistemul de blocare electronic a diferentialului (EDS). Presiunea din pneuri este supravegheata de sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri (RKA).
O dezvoltare moderna a functiilor cunoscute ale sistemului ESP, este XDS, sistemul de blocare electronica transversala a diferentialului, prezentata de Volkswagen pentru prima data la Golf GTI. Acesta amelioreaza manevrabilitatea la condusul cu viteza mare in curbe i echilibreaza maina spre punctul neutru, prin faptul ca XDS previne deraparea rotii descarcate de sarcina, din partea interiora a curbei, intervenind activ in franare i optimizand astfel tractiunea. In acest scop, sistemul de serie al modelului Polo GTI, apeleaza la informatiile furnizate de senzori, precum unghiul volanului, gradul de deviere i numarul de rotatii al rotilor. Efectul: mai multa siguranta i mai multa placere a condusului, pentru ca precizia Polo GTI devine i mai exacta cu ajutorul XDS.
Echiparea GTI: sportiva i legendara
Noul model de varf al gamei Polo poate fi identificat de la prima privire ca fiind un GTI atat in interior cat i in exterior, prezentand in mod clar insemnele acestui brand unic.
Exterior: in aceasta privinta, cel mai sportiv Polo nu se diferentiaza de marea masa doar prin cele doua dungi decorative roii ale grilei radiatorului. A adaptat, de la exemplu sa Golf-ul GTI structura in forma de fagure a grilei radiatorului, dispunand de un design frontal individualizat. Specifice GTI sunt i pragurile evidentiate i spoilerul spate in culoarea caroseriei. La aceste detalii ale exteriorului se aduga jantele de aliaj uor, deja mentionate, de 17 toli cu design Denver, care permit o privire asupra etrierelor de culoare roie, precum i bara din spate cu aspect difuzor in partea de jos. Integrata in partea stanga: teva dubla de eapament cromata a sistemului de evacuare. De asemenea noua: antena de radio, de navigatie i de telefon.
Optional sunt puse la dispozitie i alte doua dotari care, odata cu noul Polo GTI, intra pentru prima data in aceasta gama: trapa panoramica actionabila electric i care este extinsa pana la stalpii B, precum i farurile bi-xenon redesenate.
Aa cum a fost mentionat anterior, in farurile duble au fost integrate luminile LED de drum permanent i de pozitie.
Interior: i aici modelul Polo de 180 CP convinge prin ambianta originala GTI. De aceasta se ingrijesc de exemplu, scaunele sport de serie, cu tapiteria clasica cu model tipic in carouri, o motenire stilata a stramoului GTI din anii 70. Culoarea neagra a plafonului, a capitonajului montantilor, a manerelor i a parasolarelor confera un aer sportiv; la fel, i elementele consolei centrale dispun de suprafete negre, lucioase, calitativ superioare. Acestea sunt integrate in contraste de culoare i de material, precum crom matuit la suflante i la ornamentele cromate ale butoanelor rotunde. Executate integral cu acest aspect de crom mat sunt manerele uilor, elemente ale schimbatorului de viteze i ale manetei franei de mana, cadrul in care culiseaza maneta DSG, precum i cele trei spite ale volanului. Cusaturile decorative clare sunt de culoare rou clasic la schimbatorul de viteze, la maneta franei de mana i la volan.
Dotarea de serie generoasa dovedete ca sportivitatea i confortul nu se exclud reciproc nici la noul Polo GTI. Suplimentar fata de elementele deja mentionate, aceasta cuprinde pedale cu aspect de aluminiu, actionarea electrica a geamurilor fata (la caroseria in trei ui) i spate (la caroseria in cinci ui), oglinzi exterioare reglabile electric i incalzite, instalatie de climatizare, inchidere centralizata cu telecomanda, precum i proiectoare de ceata. Volanul de piele este echipat atat in stanga, cat i in dreapta, cu cate un sistem de padele pentru DSG. Desigur ca la toate acestea se adauga i un pachet de siguranta pasiva cu airbag-uri ofer i pasageri, cu airbag-uri laterale de cap i de torace i cu sistem de pretensionare pentru centuri fata, precum i prindere Isofix la bancheta spate pentru scaune de copii dotate corespunzator astfel acest Volkswagen nu este doar cel mai bun i cel mai economic Polo GTI de cand exista aceasta gama, ci este i cel mai sigur.

Sursa: Scorpion / Dan Stefan
 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro