Începând cu anul 2003 TOTEM Communication a realizat o serie de studii de evaluare a cunoștințelor, atitudinilor și practicilor populației generale sau tinerilor legate de fumatul activ și pasiv. Datele au fost culese pentru diverși clienți, în cadrul unor studii proprii sau cu ocazia unor cercetări derulate în cadrul unor granturi internaționale.
Unii dintre indicatorii importanți monitorizați în toate aceste studii în rândul persoanelor cu vârste peste 15 ani sunt prevalența fumatului zilnic și prevalența fumatului ocazional și vârsta debutului fumatului constant.
Din datele colectate și analizate în această perioadă reiese că procentul celor care fumează zilnic s-a menținut relativ constant între anii 2003 și 2008, dar a înregistrat în ultimii trei ani 2008 -2010 o ușoară scădere. Astfel, 30,9% respondenți fumau zilnic în 2008, 27,9% în 2009 și 25% în 2010.
Prevalența fumatului (zilnic și ocazional) în rândul persoanelor cu vârste peste 15 ani este de 31,3% în anul 2010 față de 32,4% și 36,1% în 2008 și respectiv 2001.
Cea mai mare prevalenţă a fumatului se întâlneşte în 2010 la grupa de vârstă 25-34 de ani (36,2%) iar cea mai mică la grupa de vârstă peste 49 de ani (20,7%).
Vârsta medie a debutului fumatului constant în anul 2010 a fost de 18,98 ani și este similară valorilor obținute în studiile anterioare (18,01 ani în 2003, 19,55 ani în 2007, 20,3 ani în 2008, 19,8 ani în 2009).
Informațiile referitoare la prevalența fumatului au fost colectate în 2003 și 2007 pentru Centrul pentru Politici și Servicii de Sănătate, în 2008 și 2009 pentru Institutul de Pneumologie Marius Nasta.
În anul 2010 datele au fost culese de către TOTEM Communication în cadrul unui studiu propriu prin care agenția colectează anual cele mai actuale și mai importante date referitoare la starea de sănătate a populației și la sistemul de sănătate românesc (cunoștințe, atitudini și practici referitoare la fumat, consumul de alcool, îngrijirea vederii, vaccinare, etc.).
TOTEM Communication este o firmă specializată în cercetare şi comunicare. De mai mult de 7 ani compania oferă clienților săi servicii integrate de cercetare și comunicare în toate ariile, având expertiză pe subdomenii de nișă din mediul social, medical și farmaceutic, fiind una dintre puţinele firme din România de acest tip.
Portofoliul TOTEM cuprinde peste 300 de studii calitative şi cantitative cu nivel ridicat de dificultate, realizate în rândul a diverse categorii de populații și care au abordate teme unice în România sau în lume.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro