Presa provoaca efecte grave pe piata imobiliara

martie 21, 2008

Sunt multe parti implicate in piata imobiliara din Romania: agentii si agenti imobiliari, mici si mari investitori, cei care isi schimba locuinta sau cumpara un teren, dezvoltatori de ansambluri rezidentiale, arhitecti, constructori etc. Fiecare influenteaza piata intr-un fel sau altul.
Sunt multe parti implicate in piata imobiliara din Romania: agentii si agenti imobiliari, mici si mari investitori, cei care isi schimba locuinta sau cumpara un teren, dezvoltatori de ansambluri rezidentiale, arhitecti, constructori etc. Fiecare influenteaza piata intr-un fel sau altul. Insa, mai exista un element important in domeniu, si anume mass-media.

A patra putere in stat face si desface multe in sfera imobiliara. Problema este ca nu informeaza intotdeauna corect si echidistant. De prea multe ori arunca pe piata cu informatii inventate si in acest fel influenteaza piata imobiliara in mod negativ.

Putem spune ca pentru stirile eronate nu ar trebui sa ii invinovatim, pentru ca nu fac decat sa preia comunicatele de presa ale unor companii si sa le difuzeze fara sa le poata verifica. Nu acelasi lucru se intampla atunci cand sunt realizate interviuri in care sunt intrebate despre piata imobiliara personaje care au legaturi involuntare cu domeniul, dar sunt prezentate ca specialisti.

Sau, daca intervievatul este activ pe piata, asa-zisul jurnalist nu stie sa directioneze discutia catre subiectele care prezinta interes pentru cititori. In acest fel apar articole despre piata imobiliara bucuresteana, inutile prin vastitatea subiectului. Sau, mai rau, se vorbeste despre cea din Romania. Asa sunt prezentate date atat de generale, incat nu intereseaza si nu ajuta pe nimeni.

Un alt caz este acela cand "omul de presa" isi propune realizarea unei analize a pietei imobiliare, dar pune intrebari unei singure agentii imobiliare sau unui singur investitor. In felul acesta, obligatia oricarui jurnalist de a verifica informatia din cel putin trei surse diferite devine doar o vorba in vant.

Din pacate, din cauza acestor oameni pripasiti din tot felul de domenii fara nicio legatura cu presa si pusi sa exercite o meserie pe care nu o cunosc, apar efecte grave in piata imobiliara autohtona: cresc preturile, pentru ca "am citit in ziar ca vin investitorii straini", se inghesuie multi intr-o zona, deoarece "ala de la revista zice ca acolo sta lumea buna", sunt cumparate imobile sau terenuri intr-un anumit cartier, unde "am auzit la televizor ca vor creste preturile", nu sunt achizitionate apartamente in blocuri noi, pentru ca "se spune la radio ca nu sunt construite bine" etc.

Constat cu tristete ca sunt multe emisiuni TV si publicatii despre piata imobiliara realizate de "jurnalisti" care nu stiu in ce cartier locuiesc, dar vorbesc ca si cum ar fi experti in domeniul imobiliar. Astfel, in scurt timp, nonvalorile ajung vedete, pentru ca mai apoi sa fie invitate la evenimente de specialitate unde ne impartasesc parerea lor specialisti.

www.profitimobiliar.ro

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro