Galerie foto Comunicat de presă Premierul Dacian Cioloș a vizitat, astăzi, uzinele Dacia de la Mioveni. După o intrevedere cu managementul Dacia, delegația, din care au mai făcut parte şi alte personalităţi politice locale şi centrale, a vizitat Departamentele Presaj și Montaj din Uzina Vehicule şi Motoare din cadrul Uzinei Mecanica și Șasiuri. Discuţiile au avut ca principale teme activităţile Grupului Renault in Romania şi proiectele viitoare ale Dacia. Șeful executivului a amintit trendul economic ascendent, cu proiecții macroeconomice de creștere reală stabilă, estimată la 4% pe termen mediu, și a menționat aportul important al Grupului Dacia-Renault precum și al celoralți producători din industria auto, prin exporturi, la această creștere economică. Vrem să continuăm să creștem competitivitatea sectorului auto. Creşterea economică actuală a Romaniei, cu care, sigur, ne mandrim, nu va avea un impact pozitiv asupra oamenilor decat in măsura in care vom continua să creştem, in paralel, şi competitivitatea. Dacia-Renault are o contribuţie importantă la această creştere economică, atat prin crearea și menţinerea locurilor de muncă, cat şi prin capacitatea de export pe care o asigură pentru economia romanească, a subliniat premierul Dacian Cioloș. Premierul a vorbit despre preocuparea guvernului de a promova politici economice pentru imbunătățirea calității mediului de afaceri, reducerea costurilor administrative pentru agenții economici și facilitarea procesului de atragere de investiții. - Guvernul susține o competiție corectă pe piața auto, in echilibru cu politica pentru un mediu curat. Programul Rabla a inceput să funcționeze, iar pentru viitor guvernul ia in considerare o bugetare multianuală, pentru a asigura predictibilitate industriei auto.- Premierul Dacian Cioloș a menționat propunerile și prioritățile guvernului care pot influența in mod direct industria de componente auto din Romania, pentru a dezvolta o rețea consolidată de furnizori locali. Guvernul, prin Ministerul Economiei, a analizat in ultimele luni industria auto și are in vedere dezvoltarea și susținerea IMM-urilor din industria de componente auto, printr-o nouă schemă de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor IMM, care ar putea deveni operațională spre finalul acestui an. Pentru susținerea cercetării dezvoltării și inovării, guvernul a luat măsuri de stimulare fiscală, prin aprobarea unei scutiri de la plata impozitului pe venit pentru persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, ca urmare a desfășurării activității de cercetare-dezvoltare aplicativă şi/sau de dezvoltare tehnologică. Măsura se va aplica incepand cu veniturile aferente lunii august 2016. Am decis in guvern ca, incepand cu salariile aferente lunii august, pentru toţi cei care lucrează in centrele de cercetare-dezvoltare tehnologică, așa cum este şi Centrul de la Titu al Uzinelor Dacia Renault, dar şi alte companii care au astfel de centre de dezvoltare, să eliminăm impozitele şi taxele pe salarii, ceea ce inseamnă o creşte proporţională a veniturilor cercetătorilor, e explicat premierul. Premierul Dacian Cioloș a subliniat, de asemenea, importanța unei schimbări de paradigmă in privința carierei tinerilor și dezvoltarea legislaţiei naţionale pentru invăţămantul profesional dual, care să includă și o ofertă mai largă de specializări profesionale, o mai mare flexibilitate și un cadru juridic mai clar, pentru cooperarea intre unităţile de invăţămant şi unităţile de producţie. In perioada următoare, va fi lansat un ghid pentru finanţarea din fonduri europene a unor astfel de stagii practice, care vor viza sectoarele industrial, agricol şi agroalimentar, prin contracte și convenţii de stagii pentru elevi şi studenţi intre unităţi de invăţămant, intre unităţi de producţie, intre asociaţii profesionale. In ceea ce privește Autostrada Pitești - Sibiu, șeful executivului a confirmat conducerii uzinelor Dacia de la Mioveni că acest proiect rămane prioritar pentru guvern. Avem şi finanţarea. Obiectivul nostru este ca, pană la sfarşitul anului, să avem un studiu de fezabilitate bun, consistent, care să ne permită apoi un proiect tehnic şi construcţia autostrăzii in aşa fel, incat să putem să menţinem calendarul pe care-l avem in Masterplanul de Transporturi. Totodată, acest proiect de autostradă va fi şi parte a Legii centenarului, care va avea o componentă de infrastructură prioritară pentru Romania /...;/. Intrebarea care se pune nu mai este dacă Autostrada Piteşti-Sibiu va fi construită, ci cat de repede vom reuşi să finalizăm acest proiect, care este o prioritate, a declarat premierul Dacian Cioloș. La finalul vizitei, Yves Caracatzanis, președinte-director general Dacia și director general al Grup Renault Romania a declarat: - Doresc să ii mulțumesc domnului prim-ministru Dacian Cioloș pentru onoarea pe care ne-a făcut-o de a vizita uzina Dacia de la Mioveni. A fost o ocazie de a discuta numeroase subiecte și pentru a-i arăta dimensiunea și complexitatea industriei auto, dar și pasiunea pe care o suscită. Declaraţii susținute de premierul Dacian Cioloş in contextul vizitei la Uzinele Dacia Pitești [Check against delivery] Dacian Cioloş: Domnule preşedinte director general, doamnelor şi domnilor, vizita aceasta urmează intalnirii pe care am avut-o cu conducerea Dacia Renault, este drept cu vechea conducere in februarie, cand am trecut in revistă mai multe teme de interes pentru uzinele Renault Dacia din Romania, dar nu doar pentru ele, ci pentru intreaga industrie a automobilului din Romania, una dintre ramurile cele mai consistente şi cu cea mai mare valoare in industria romanească. Am vrut să fac această vizită ca să pot să văd concret cum evoluează lucrurile, pentru că nu o să spun o noutate, este de un mare interes pentru noi, pentru Guvernul Romaniei ca investitori precum Dacia Renault să-şi continue activitatea in Romania şi să şi-o dezvolte. Vrem să continuăm să creștem competitivitatea acestui sector, pentru că creşterea economică a Romaniei pe care o avem in momentul de faţă şi cu care sigur ne mandrim, nu va avea un impact pozitiv asupra oamenilor decat in măsura in care vom continua să creştem şi competitivitatea, in paralel. Dacia Renault are o contribuţie importantă la această creştere economică, atat prin faptul că creează şi menţine locuri de muncă, dar şi prin capacitatea de export pe care o asigură pentru economia romanească. Și pentru că ne dorim ca o astfel de industrie, cum este cea a automobilelor, dar şi celelalte ramuri industriale să evolueze, din discuţiile pe care le-am avut de la inceputul mandatului cu diferiţi reprezentanţi ai mediului economic din Romania am inţeles că pentru a creşte competitivitatea avem nevoie de a stimula cercetarea şi dezvoltarea tehnologică, care să-şi aducă contribuţia la creşterea acestei competitivităţi. Și cum in ultimii ani am văzut efectul pozitiv pe care facilităţile fiscale pentru cei care lucrează in domeniul IT, de exemplu, le-au avut asupra asupra acestui sector, am hotărat să aplicăm aceeaşi logică şi pentru cercetare-dezvoltare tehnologică, astfel incat chiar săptămana aceasta am decis in guvern ca incepand cu luna august sau incepand cu salariile lunii august, pentru toţi care lucrează - ingineri, cercetători - care lucrează in centrele de cercetare-dezvoltare tehnologică, cum este şi Centrul de la Titu al Uzinelor Dacia Renault, dar şi alte companii care au astfel de centre de dezvoltare să eliminăm impozitele şi taxele pe salarii, ceea ce inseamnă o creşte proporţională a veniturilor cercetătorilor. In felul acesta, vrem in acelaşi timp, să atragem tineri in acest domeniu al cercetării-dezvoltării, unde Romania are potenţial, dar şi să reducem pe cat posibil migraţia forţei de muncă calificate a inginerilor, a specialiştilor care, de multe ori, după o experienţă de caţiva ani in astfel de centre de cercetare-dezvoltare tehnologică din Romania plecau in altă parte pentru că salariile sunt mai mari. Sigur că această creştere proporţională cu reducerea taxelor, impozitelor nu este o creştere foarte mare, dar este un semn că pentru stat, pentru guvern acest domeniu este important şi vom căuta in continuare şi alte facilităţi pentru a stimula acest sector, pentru că Romania poate nu doar să ofere forţă de muncă calificată la costuri competive, dar poate să ofere şi materie cenuşie foarte competitivă, bine calificată. Și vrem să atragem şi alţi investitori să investească nu doar in partea de producţie, dar şi in partea de cercetare şi dezvoltare tehnologică. Altfel spus, producţia din sectorul industrial din Romania să se amelioreze şi datorită materiei cenuşii pe care o producem in Romania. Dincolo de aceasta am discutat şi despre faptul că am pus in aplicare acum Programul Rabla pentru acest an, cu o sumă relativ consistentă, care ar trebui să continue stimularea achiziţionării de vehicule noi şi, in felul acesta, inlocuirii vehiculelor poluante sau a celor care şi-au depăşit deja perioada de utilizare. Avem nevoie să stimulăm piaţa de achiziţii a automobilelor noi nu doar din motive de mediu, dar şi pentru a proteja locurile de muncă pe care le avem in Romania şi a stimula in continuare investiţiile producătorilor de automobile in Romania, cum este şi Dacia. Vrem, totodată, la sugestia industriei auto, să ne gandim şi la o abordare mai predictibilă a - Programului Rabla. Altfel spus, să ne gandim, chiar dacă bugetul este anual, dar in programea, planificarea bugetară să putem introduce şi - Programului Rabla cu o viziune pe doi, trei, patru ani a bugetului care poate să fie alocat. Acest lucru, această previzibilitate, predictibilitate este importantă şi pentru producător, dar şi pentru consumatori. Totodată, ne interesează nu doar dezvoltarea producătorilor auto, cum este Dacia, dar şi a furnizorilor pe care ei ii au. Sigur, companii cum este Dacia-Renault, la instalare au venit şi cu furnizorii lor tradiţionali, dar noi vrem din ce in ce mai mult să dezvoltăm şi gama de furnizori autohtoni, altfel spus să stimulăm şi investiţiile capitalului romanesc in intreprinderi mici şi mijlocii care să fie furnizoare ale unor astfel de uzine cum este Dacia-Renault. Şi pentru aceasta avem in vedere ca pană la sfarşitul anului să propunem o schemă de finanţare şi de ajutor de stat pentru susţinerea intreprinderilor mici şi mijlocii, cu precădere cele care lucrează in domeniul creativ industrial, care pot să fie furnizori de lungă durată şi competitivi pentru Dacia sau pentru alţi operatori economici industriali care lucrează in acest domeniu. Totodată, tot un fruct al discuţiilor pe care le-am avut cu industria şi cu, trebuie să spun cu industria auto in special, este şi dezvoltarea legislaţiei naţionale pentru invăţămantul profesional dual. Aici am trecut de faza de consultare şi de abordare strategică asupra dezvoltării acestui sector şi suntem deja in faza de elaborare a legislaţiei, urmand ca in următoarele săptămani, in următoarele luni pană in toamnă, să putem adopta nucleul dur al legislaţiei necesare pentru ca invăţămantul dual profesional să fie pus pe baze noi, o nouă paradigmă care să includă și o ofertă mai largă de specializări profesionale, dar şi de grade de formare in aşa fel incat să putem merge pană la nivelul de tehnicieni superiori formaţi in acest sistem de invăţămant, dar si pentru a permite o mai bună, o mai mare flexibilitate sau un cadru juridic mai clar, mai precis pentru o cooperare intre unităţile de invăţămant şi unităţile de producţie. Şi aici ne interesează atat partea de invăţămant ca atare, dar şi partea de practică, de stagii practice ale elevilor sau studenţilor in unităţile de producţie. Şi pentru aceasta, chiar ieri am avut o discuţie cu ministrul fondurilor europene care m-a informat că urmează să lansăm foarte curand un ghid pentru finanţarea unor astfel de stagii practice, care vor viza sectorul industrial, sectorul agricol şi agroalimentar, care va permite contracte, convenţii de stagii pentru elevi şi studenţi intre unităţi de invăţămant, intre unităţi de producţie, intre asociaţii profesionale, in aşa fel incat să putem finanţa cu burse aceste stagii şi să generalizăm pe cat posibil acest gen de formare profesională care să alterneze partea de aprofundare in şcoli cu partea de aprofundare in unităţile de producţie . Am discutat un subiect care este, trebuie să recunosc, intotdeauna pe agenda discuţiilor cu industria auto din Romania, problema infrastructurii. In mod specific ştiu că aici este unanimitate. Şi conducerea uzinei Dacia, dar şi muncitorii, sindicatele, sunt direct interesaţi de avansarea proiectului Autostrăzii Piteşti-Sibiu. Am confirmat conducerii uzinei că acest proiect rămane intre priorităţile pe care le avem in ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi. Avem şi finanţarea. Obiectivul nostru este să finalizăm studiul de fezabilitate care, după cum ştiţi, datorită modului cum el a fost gandit şi licitat de la inceput, modului defectuos in care el a fost gandit şi licitat de la inceput, a trebuit să prelungim contractul pentru finalizarea lui. Obiectivul nostru este ca pană la sfarşitul anului să avem un studiu de fezabilitate bun, consistent, care să ne permită apoi un proiect tehnic şi construcţia autostrăzii in aşa fel incat să putem să menţinem calendarul pe care-l avem in Masterplanul de Transporturi. Totodată, acest proiect de autostradă va fi şi parte a Legii centenarului care va avea o componentă de infrastructură prioritară pentru Romania dedicată centenarului şi care, Legea centenarului, va sublinia nu doar prioritatea acestor proiecte, dar şi un cadru instituţional administrativ care să permită accelerarea acestor proiecte de investiţii. Deci din acest punct de vedere intrebarea care se pune nu mai este dacă Autostrada Piteşti-Sibiu va fi construită, ci cat de repede vom reuşi să finalizăm acest proiect care este o prioritate. Doresc să mulţumesc domnului preşedinte-director general pentru organizarea acestei vizite. Doresc să mulţumesc autorităţilor locale pentru modul in care susţin acest proiect. Cu toţii ştim că pentru Argeş, Dacia este nu doar o emblemă, dar este şi o componentă esenţială a activităţii economice de aici şi pot să vă asigur că veţi avea tot sprijinul guvernului pentru ca Dacia să rămană şi să se dezvolte in Romania şi cred eu că din acest punct de vedere o competiţie privind rapiditatea dezvoltării acestui sector intre Dacia-Renault şi intre Ford este una din care toată lumea ar trebui să aibă de caştigat şi, in primul rand, cetăţenii Romaniei. Mulţumesc! Reporter: Domnule premier dacă ne permiteţi o intrebare? Vorbeaţi mai devreme de invăţămant. Legat tot de invăţămant, Comisia de invăţămant din Senat a cerut demisia ministrului Marius Raul Bostan avand in vedere declaraţiile pe care le-a făcut la adresa profesorilor din Romania. Dumnevoastră i-aţi cerut să-şi ceară scuze publice in momentul in.... Dacian Cioloş: Nu. Mai mult decat atat, am spus clar că nu este un punct de vedere nici al meu, nici al guvernului. In niciun fel aceste declaraţii nu reprezintă guvernul şi am cerut intr-un mod clar şi ferm domnului ministru să-şi ceară scuze şi să se dezică de astfel de concepte care, incă o dată, nu reprezintă guvernul. Reporter: Luaţi in calcul o demitere a lui, sau o remaniere a lui? Dacian Cioloş: Dansul a făcut acest lucru. O să am o discuţie cu dansul legat de aceste lucruri şi sper să nu se mai repete. Mulţumesc!
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro