Galerie foto Premierul Dacian Cioloş a participat, astăzi, la deschiderea Forumului Administrației Publice Locale, unde a declarat următoarele: Discursul premierului Dacian Cioloş la deschiderea Forumului Administraţiei Publice Locale [Check against delivery] Dacian Cioloş: Domnule vicepremier, doamnelor şi domnilor miniştri membri ai guvernului, doamnelor şi domnilor membri ai corpului diplomatic, dragi parteneri - aş indrăzni să spun - aleşi locali, aşa cum am promis inainte de alegeri - dacă mai ţineţi minte, am participat la diferitele intalniri ale asociaţiilor aleşilor locali ai comunelor, oraşelor, municipiilor din Romania, şi v-am sugerat atunci, v-am propus să ne vedem in acest format după alegerile locale, să veniţi dumneavoastră in buzunar cu un mandat intreg pe care il aveţi in faţă, cu siguranţă cu proiecte, şi cred că este cea mai bună oportunitate de a discuta deschis despre aceste proiecte şi mai ales despre un parteneriat care ar trebui să fie firesc intre guvernul Romaniei şi dumneavoastră. Este şi un exerciţiu de dialog pe care noi ni-l dorim să devină o tradiţie. Sperăm ca şi guvernele care vor veni după noi să preia acest model de intalnire şi, chiar dacă sunt guverne politice, dincolo de intalnirile de partid sau in alte formate, cred că e util să existe cel puţin o dată pe an o astfel de intalnire, in care membri ai guvernului - şi o să vedeţi aici, cred că cu cateva mici excepţii, practic toți membrii guvernului sunt prezenţi şi o să participe la acest forum astăzi şi maine, la grupurile de lucru, atelierele care sunt organizate, pentru că este un interes reciproc, cred, şi obiectivul acesta este al acestui forum: pe de-o parte, de a vă prezenta care sunt proiectele, obiectivele noaste pe următoarele luni, care sunt proiectele pentru a căror implementare avem nevoie de sprijinul şi de colaborarea dumneavoastră, dar şi să vă ascultăm şi să vedem care sunt aşteptările dumneavoastră, ideile, propunerile dumneavoastră vizavi de guvern, lucruri pe care le putem face pană la sfarşitul mandatului. Acesta este, deci, obiectivul intalnirii. Vreau să putem discuta astăzi despre proiecte de interes naţional, dar in acelaşi timp proiecte care sunt şi de utilitate maximă pentru dumneavoastră la nivel local, să trecem in revistă anumite proiecte, programe pe care le-am gandit şi care vă privesc in mod direct, dar şi să discutăm despre măsurile pe care le putem lua pentru a schimba lucrurile, pentru a face ca lucrurile să evolueze acolo unde ele nu funcţionează suficient de bine, pentru că, e clar, avem nevoie de schimbare. Aşa cum avem nevoie de schimbare şi de evoluţie in administraţia publică la nivel central, aşa avem nevoie şi la nivel local, şi cred că această schimbare, ca să nu rămană doar pe hartie, are nevoie de parteneriatul dumneavoastră. Aş vrea să trec in revistă cateva domenii pe care noi vrem să le supunem discuţiei astăzi şi maine. In primul rand, reforma administraţiei publice locale. Trebuie să găsim impreună soluţii pentru această reformă, care să constituie o bază solidă pentru un aparat de lucru care să fie funcţional. Ne lovim şi noi şi dumneavoastră de o serie de disfuncţionalităţi in acest moment in relaţia dintre administraţia centrală şi administraţia publică locală, şi in gandirea de politici publice - mă refer aici la fragmentare, la o descentralizare incompletă sau de multe ori nefuncţională, la dezechilibre in finanţare şi in salarizare, la o insuficientă transparenţă, atat a implementării politicilor publice, cat şi a cheltuirii fondurilor publice, şi de aici ştiţi că apar şi o serie de suspiciuni despre modul cum sunt cheltuiţi banii publici, de o regionalizare care a rămas in continuare inrădăcinată in gandirea tranzitorie, temporară, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană şi care nu mai răspunde aşteptărilor şi nevoilor actuale. Şi de aceea avem nevoie, pentru viitor, de soluţii realiste şi pentru această problemă a fragmentării unităţilor administrativ teritoriale. Şi aici nu ne gandim la soluţii-miracol in perioada imediat următoare, dar vrem să venim cu cateva idei şi am vrea să discutăm cu dumneavoastră - probabil că aveţi şi dumneavoastră alte idei. Ne gandim in primul rand să stimulăm asocierile intercomunale, care pot deveni in timp soluţii viabile la această problemă a fragmentării, asocieri intercomunale cu o legislaţie mai clară, cu reguli mai clare şi privind responsabilitatea participării in cadrul Asociaţiilor de Dezvoltare Intercomunală. Am auzit din partea multora dintre dumneavoastră că apar probleme atunci cand mai multe comune, oraşe, se asociază intr-o astfel de structură, lansează proiecte in comun, după care unii dintre membrii ADI-urilor decid să părăsească structura şi ceilalţi răman cu proiectele in aer sau cu insuficientă claritate legat de responsabilitatea aplicării acestor proiecte. Cred că şi din acest punct de vedere, pentru a da mai multă consistenţă asociaţiilor de dezvoltare intercomunală, avem nevoie de reguli mai clare, dar cu siguranţă şi de legislaţie care să vă permită să folosiţi resurse financiare pentru o paletă mai largă de proiecte decat cele permise in momentul de faţă. Mă gandesc totodată, tot pentru a aduce un răspuns la această problemă a fragmentării, să vedem in ce măsură putem construi structuri mai consistente pe experienţa Grupurilor de Acţiune Locală, acolo unde acestea se dovedesc un succes şi să mergem dincolo de responsabilităţile GAL-urilor, aşa cum sunt prevăzute acum in gestiunea fondurilor europene, să putem finanţa şi proiecte cu fonduri de la bugetul de stat pentru astfel de grupuri de acţiune locală care au o strategie de dezvoltare locală, o gandire care merge dincolo de posibilităţile de finanţare prin fonduri europene. Totodată, ar trebui să ne gandim şi la alte forme de regrupări voluntare de comune, care să ducă la o mai eficientă utilizare a fondurilor publice şi a resurselor de personal din cadrul administraţiilor comunale. Astfel de asocieri pot acoperi furnizări mai eficiente ale fondurilor publice in domenii cum ar fi serviciile comunale, servicii sociale sau dezvoltare de infrastructură, şi ele ar putea fi finanţate şi din fonduri europene, dar şi din fonduri de la bugetul de stat. Oricum, ideea pe care vrem s-o promovăm in acest an este voluntariatul in acest mod de abordare al asocierilor intre comune şi oraşe, iar după caţiva ani de voluntariat să vedem in ce măsură putem formaliza intr-un cadru mai precis aceste structuri. Oricum, trebuie să fie clar că in anii următori avem nevoie de astfel de instrumente care să ne ducă la o utilizare mai eficientă a resurselor pe care le avem la dispoziţie. Un al doilea punct pe care vrem să-l dezbatem cu dumneavoastră astăzi sunt proiectele sau programele integrate. Avem nevoie de o mai bună integrare a diferitelor proiecte care pană acum au fost tratate sectorial, atat pentru dezvoltarea infrastructurii, cat şi pentru dezvoltarea serviciilor comunale sau a unor proiecte de dezvoltare economică şi de incluziune socială. Şi aici noi am venit deja cu cateva pachete, atat pachetul naţional de măsuri antisărăcie sau pachetul pentru dezvoltarea clasei de mijloc la sate, care sunt reuniuni de măsuri, de fapt, care pană acum au fost tratate secvenţial sau izolat şi pe care vrem să vi le propunem sub formă de pachet, pentru că, chiar dacă de multe ori, pentru administraţia centrală probabil că e mai simplu, fiecare minister, fiecare agenţie să işi trateze in mod specific un program sau altul sau o măsură sau alta, dumneavoastră, la nivel local, de multe ori vă confruntaţi cu această fragmentare, care vă creează probleme şi de implementare, dar şi de rezultat. Astfel incat, obiectivul nostru, in acest an, şi pe fonduri europene, dar, cum spuneam, şi pe bugetul naţional, este să venim cu abordări de pachete de măsuri pe care dumneavoastră să le puteţi trata integrat şi să puteţi veni inclusiv cu proiecte integrate de măsuri, care să combine aceste măsuri intr-o gandire care să fie logică şi care să ducă la mai multă eficienţă. Vă spuneam de aceste două pachete care vizează şi fonduri europene, şi bugetul naţional. Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Agriculturii lucrează deja la ghiduri ale beneficiarului pe diferite măsuri din programele cu finanţare europeană, care să vă permită să veniţi cu astfel de proiecte integrate, care să poată să finanţeze, de exemplu, la şcoli sau in centre de asistenţă socială, atat partea de investiţii, cat şi partea de asistenţă pentru educaţie sau asistenţă socială ca atare, şi să nu trebuiască să depuneţi diferite proiecte. Această abordare integrată vă va putea da şi un punctaj mai bun atunci cand depuneţi aceste proiecte, dacă dumneavoastră, la nivel local, faceţi acest efort. Problema regionalizării, am mai ridicat-o şi la intalnirile pe care le-am avut cu asociaţiile dumneavoastră, ale primarilor, şi cu diferite discuţii ale responsabililor consiliilor judeţene. Sigur, nu o să facem noi, nu o să decidem noi regionalizarea in acest mandat, pană la sfaşitul anului, dar cred că este important să folosim această perioadă şi să relansăm această dezbatere, in aşa fel incat după alegerile parlamentare să putem intra in linie dreaptă, in funcţie, sigur, de obiectivele pe care şi le va asuma şi viitorul guvern, cu această temă, dar este o temă la care, in anii următori, va trebui să găsim un răspuns. Pentru că este din ce in ce mai clar că această abordare a regiunilor de dezvolare, care inseamnă, de fapt, o asociere a judeţelor, şi unde, din păcate, eu, cel puţin, ce pot să observ este că, in general, judeţele vin cu abordarea judeţeană, incercand să obţinem maximum pentru judeţul respectiv in aceste discuţii de forme de asociere ale judeţelor pentru proiecte de dezvoltare regională. Pe cand, noi ar trebui să avem o abordare integrată de dezvoltare ale unor regiuni, o dezvoltare coerentă, pornind de la realităţile din teren, şi nu doar de la priorităţile politice ale unui preşedinte de consiliu judeţean sau altul. Deci, această temă ar trebui să o punem in dezbatere, să vedem ce responsabilităţi ar trebui să indeplinească viitoarele regiuni administrative, ce resurse financiare să aibă la dispoziţie şi cum să fie acestea alocate, care să fie instrumentele de cooperare cu autorităţile locale, cu autorităţile judeţene, şi, mai ales, cum să facem pentru ca aceste structuri regionale să nu fie doar o adăugire a unui nou strat administrativ şi de complexitate birocratică, ci să fie intr-adevăr o valoare adăugată in organizarea administrativ teritorială a ţării. Regionalizarea ar trebui să ducă, deci, la o simplificare şi la o reducere a cheltuielilor cu administraţia publică locală, şi nu o incărcătură administrativă in plus. In acelaşi context, vrem să lucrăm şi la continuarea procesului de descentralizare, cu acele funcţii pentru a căror furnizare de către autorităţile publice locale se pot obţine beneficii suplimentare pentru cetăţeni. Şi, aici, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Centrale lucrează la finalizarea analizei ultimelor domenii, sectoare pe care le putem propune pentru descentralizare, cum ar fi agricultura, cultura, turismul, educaţia, tineretul şi sportul. Este insă important ca acest transfer de responsabilitate să se facă intr-un mod coerent, in aşa fel incat să ne asigurăm că politicile publice care sunt decise la nivel central pot fi aplicate eficient la nivel local, să nu trecem dintr-o extremă in alta, să nu trecem de la o centralizare excesivă, cu toate deciziile şi implementările care să fie la nivel central, spre o descentralizare in care să dăm autorităţilor locale, sigur, responsabilitatea implementării unor proiecte, dar trebuie in acelaşi timp să ne gandim să păstrăm şi pentru autorităţile centrale instrumentele pentru a ne asigura că politicile publice decise la nivel central chiar se aplică la nivel local. Altfel ajungem la situaţii, cum am văzut in aceste ultime luni şi săptămani in domeniul sănătăţii, de exemplu, unde, atunci cand apar crize sau apar probleme la nivel naţional, practic, Ministerul Sănătăţii a rămas fără aproape orice instrument de intervenţie la nivel local pentru a se asigura că unităţi spitaliceşti, unităţi de sănătate publică işi asumă responsabilitatea aplicării unor decizii care se iau la nivel central, cu impact care merge dincolo de interesul unui spital sau altul. Cred că aici trebuie să gandim impreună o modalitate echilibrată in care, pe de o parte, dumneavoastră, avand noi responsabilităţi, să aveţi şi resursele financiare pentru a vi le putea asuma, dar să putem integra astfel de unităţi cu management descentralizat şi in anumite proiecte de politici publice care sunt decise la nivel central. Vom vorbi cu siguranţă, astăzi şi maine, şi despre finanţare, despre finanţarea autorităţilor publice locale, unde trebuie să discutăm atat de volumul lor, cat mai ales de responsabilitatea pentru cheltuirea acestora şi pentru eficienţa chletuirii acestora. Avem constrangeri bugetare evidente, care nu vin din austeritate, aşa cum le place unora să spună că, din nou, guvernul vine cu politici de austeritate. Nu este vorba de asta, este vorba că avem resurse bugetare care sunt limitate, pentru că am luat şi anumite măsuri de relaxare fiscală, care să stimuleze mediul economic. Dar, in general, oricat de multe resurse financiare ar fi la nivelul guvernului, ele trebuie cheltuite in mod eficient şi in mod transparent. Şi de aceea avem nevoie de mai multă claritate in modul in care resursele pe care le avem la dispoziţia guvernului le repartizăm la nivelul autorităţilor locale şi, mai ales, cum urmărim utilizarea lor eficientă. Şi vedem că sunt exemple, din păcate, de risipă, de incompetenţă, chiar de corupţie, care duc la utilizarea ineficientă a acestor fonduri. Avem nevoie să imbunătăţim sistemul de transfer şi de echilibrare, care ar trebui să se concentreze, eu vă propun să discutăm asupra acestor lucruri, asupra a patru principii. Pe de o parte echitate, să oferim resurse proporţional judeţelor şi localităţilor in funcţie şi de gradul lor de dezvoltare sau, altfel spus, acolo unde este nevoie de mai multă resursă pentru dezvoltare să putem aloca mai multă resursă, dar să legăm alocarea acestei resurse şi de eficienţă sau, altfel spus, să stimulăm nu doar cheltuirea eficientă a banilor care pleacă de la nivel central, dar să stimulăm şi o mai bună colectare la nivel local, sigur, in funcţie de potenţialul pe care-l are fiecare localitate, fiecare unitate administrativ-teritorială. Insă să incercăm să folosim alocările bugetare de la nivel central in aşa fel incat să stimulăm şi la nivel local mai multă eficienţă atat in colectarea fondurilor, cat şi in utilizarea lor. Apoi, un al treilea principiu pe care vi-l propun e cel al transparenţei, să avem reguli clare, stabile şi publice legat de cheltuirea banilor publici şi din acest punct de vedere noi v-am propus deja anumite instrumente. Dar şi un al patrulea principiu, cel al responsabilităţii in chetuirea acestor fonduri. Apoi, legat de dezvoltarea economică locală, din prespectiva noastră sunt cateva elemente cheie pe care trebuie să le avem in vedere pentru a asigura un echilibru de dezvoltare intre rural şi urban, venind cu o viziune integrată, o viziune integrată a dezvoltării in profil teritorial, dar şi in profil economic, astfel incat să asigurăm pe viitor o dezvoltare atat a zonelor urbane, inclusiv ariile metropolitane, cat şi zonele rurale, pe care să le putem trata intr-un mod unitar, şi nu preferenţial pentru unii sau pentru alţii. Din acest punct de vedere, lucrăm acum la finalizarea unei strategii de dezvoltare teritorială a Romaniei, la care a inceput să se lucreze de caţiva ani de zile şi care a fost tot tergiversată. Suntem in măsură acum să punem pe masa de lucru a dumneavoastră şi a dezbaterii această strategie de dezvoltare teritorială integrată, numită şi - Romania policentrică la orizontul 2035, pe care ne-am dori-o ca şi un cadru unitar pentru dezvoltarea teritorială pe termen lung a Romaniei, in aşa fel incat să avem această abordare de dezvoltare echilibrată a teritoriului Romaniei, in care stimulăm cooperarea intercomunală, să stimulăm cooperarea intre centrele urbane sau poliurbane şi zonele rurale, să asigurăm legătura atat de comunicaţii, cat şi prin infrastructură a intreg teritoriului ţării şi să creăm oportunităţi pe cat posibil echilibrate şi egale pentru toate regiunile ţării, pentru dezvoltarea activităţii economice. Observăm deja acest fenomen, că investiţiile economice se concentrează din ce in ce mai mult in regiunile care deja sunt dezvoltate şi, dacă nu venim cu o abordare integrată şi vizionară asupra dezvoltării teritoriale a Romaniei, riscăm ca in caţiva ani de zile, chiar dacă la nivel macro vom avea o dezvoltare economică bună, aceasta să fie inechilibrat repartizată intre diferitele regiuni ale ţării. Vă vom propune, domnul vicepremier Dincu o să vă facă o prezentare, probabil chiar astăzi, a acestei strategii, care porneşte de la analize şi de la date pe care le-am cules din teritoriu şi care vă va propune această abordare. Aş vrea să abordez cu dumneavoastră şi să discutăm, astăzi şi maine, şi subiectul legat de transparenţă. Vă spuneam, transparenţă mai ales in cheltuirea fondurilor publice. Această transparenţă este esenţială pentru cointeresarea şi coparticiparea cetăţenilor la fundamentarea şi la implementarea proiectelor care implică dezvoltarea comunităţilor lor. Noi am inceput acest proces de transparenţă la nivel central, atat in procesul decizional, la nivelul guvernului, cat şi in utilizarea fondurilor publice şi vrem să vă propunem acelaşi lucru şi pentru administraţia publică locală. Ministerul Dezbaterii Publice şi al Comunicării a lucrat pe un astfel de ghid, pe care vi l-a propus. Ştiu că mulţi dintre dumneavoastră aţi făcut deja eforturi de a transparentiza activitatea dumneavoastră şi utilizarea fondurilor publice. Sper să putem generaliza această abordare, pentru că prin această transparentizare putem caştiga şi increderea cetăţenilor, care este cu atat mai mult necesară la nivelul dumneavoastră. E normal ca oamenii să ştie pe ce sunt cheltuiţi banii lor şi eu cred că prin această transparentizare putem creşte inclusiv gradul de colectare, pentru că atunci cand oamenii ştiu in ce fel sunt folosite resursele pe care ei le cedează Administraţie Publice Locale, cu siguranţă vor contribui intr-un mod mult mai proactiv la consolidarea acestor resurse. Aici avem, vă spuneam, atat un proces de transparenţă al procedurilor administrative, care sunt folosite la nivel local, dar şi al resurselor pe care le folosiţi. Şi aici inclusiv Ministerul Finanţelor ştiţi că a creat acea platformă a transparentizării alocării şi utilizării resurselor bugetare, care este la dispoziţia tuturor cetăţenilor şi pe care sper să o folosiţi cu toţii. Ce resurse şi cum vrem noi să sprijinim autorităţile publice locale, vom discuta şi despre asta astăzi. In primul rand, o mai bună utilizare a fondurilor europene. Aici, miniştrii care au in responsabilitate fondurile europene o să vă prezinte stadiul in care ne aflăm cu lansarea unor programe şi cu pregătirea ghidurilor pe care le aşteptaţi, pentru a putea pregăti proiecte. Avem, aici, cinci apeluri de proiecte unde autorităţile locale pot fi beneficiari, care au fost lansate deja de Ministerul Fondurilor Europene, dar şi de MDRAP, pe Programul Operaţional Regional. Pe Programul Naţional de Dezvoltare Rurală sunt trei apeluri lansate, iar pană in luna iulie vor mai fi lansate incă trei apeluri pe măsuri pe care puteţi depune şi dumneavoastră proiecte. Ne dorim, totodată, să avem o mai bună coordonare a programelor cu finanţare europeană şi programelor cu finanţare de la bugetul de stat, astfel incat, cum vă spuneam, să avem proiecte cu finanţare integrată, care să aducă mai multă claritate şi mai multă simplificare pentru dumneavoastră. In acest context, şi pe baza experienţei Proiectului de dezvoltare integrată teritorială ITI, in Delta Dunării, vrem să ne gandim la astfel de programe specifice integrate. Chiar dacă nu o să reuşim, probabil, pană la sfarşitul anului să construim noi ITI-uri sau noi instrumente teritoriale integrate de dezvoltare, aşa cum avem in Delta Dunării, dar cel puţin să venim cu o abordare integrată a unor ghiduri de măsuri la care să puteţi depune proiecte. Ne gandim, in primul rand, pentru cateva regiuni prioritare, vrem să venim cu o astfel de abordare integrată pentru dezvoltarea Văii Jiului, aşa cum am promis şi inainte de alegerile locale. Dar şi pentru Roşia Montană, care a suscitat multe discuţii. Vrem să venim nu doar cu reguli şi cu constrangeri, dar şi cu proiecte de dezvoltare acolo. Am avut, totodată, o discuţie cu aleşii locali din regiunea Moldovei, pentru o dezvoltare integrată pentru această zonă. Deci, pentru aceste trei zone-teritorii - Valea Jiului, zona Moldovei, Roşia Montană - intenţia noastră este ca, pană la sfarşitul mandatului, să vă propunem, sigur, impreună cu dumneavoastră, cu localnicii, să vă propunem abordări integrate de dezvoltare teritorială, care să pună impreună atat fondurile europene, cat şi resurse de la bugetul de stat, pentru a vă putea finanţa proiectele. Şi sperăm ca, de la aceste exemple, in anii următori, să se poată merge pe o astfel de abordare integrată şi in alte regiuni ale ţării. Aş vrea să inchei cu un subiect la care eu ţin foarte mult şi unde cred că, prin o mai bună cooperare intre guvern şi dumneavoastră, putem avansa mult in acest an şi in următorii ani. Este vorba de cadastru. Şi mă refer, sigur, in primul rand, aici, la cadastrul agricol, la cadastrul in mediul rural, şi asta nu pentru că cadastrul agricol ar fi mai important decat cadastrul, eu ştiu, in mediul urban, unde, sigur, avem şi acolo proiecte de investiţii, care nu se pot dezvolta fără a finaliza acest proces, dar in agricultură, pe de o parte, vedeţi că ajungem la un punct de blocaj atunci cand nu avem cadastru, cand anumite proiecte de investiţii nu pot să decurgă normal, cand nu putem avea o viziune de dezvoltare teritorială rurală, atata timp cat nu avem pusă in valoare această resursă care este fondul funciar. Ca să nu mai vorbesc de faptul că, in caţiva ani de zile, nu vom mai putea acorda subvenţiile, dacă nu avem acest cadastru, pentru că este o condiţionalitate asumată de toate statele membre al Uniunii Europene şi, deci, trebuie să finalizăm şi noi acest proces. V-am spus, la intalnirile pe care le-am avut, mai ales cu Asociaţia Comunelor Rurale din Romania, că vrem ca după alegeri să vă propunem un parteneriat din acest punct de vedere. Noi, de partea noastră ne-am făcut intr-un anumit fel treaba, pentru că, chiar in şedinţa de guvern de săptămana trecută, am aprobat in Guvern o modificare a Legii cadastrului, prin ordonanţă de urgenţă, care dă Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară o serie de instrumente prin care va putea să vă sprijine acolo unde primarii de la nivelul comunelor vreţi să aveţi această abordare integrată, să mergem pană la capăt cu cadastrarea, să nu o facem doar pe bucăţi, deci, să ne asumăm ca, eu ştiu, intr-un an, un an şi jumătate, doi ani, să finalizăm cadastrarea la nivelul unei comune. Acolo unde vă veţi propune acest lucru, vă asigur că veţi avea tot sprijinul Agenţiei de Cadastru, inclusiv financiar, inclusiv prin subvenţionare sau prin finanţarea unei părţi din aceste lucrări de cadastru. Am venit inclusiv cu o abordare unitară in ceea ce priveşte unele acte notariale care sunt necesare pentru a putea finaliza aceste activităţi de cadastru, pentru a putea rezolva mai rapid anumite probleme de moştenire şi de succesiune. Deci, există acum, la nivelul Agenţiei de Cadastru, un pachet de instrumente şi de măsuri care sunt la dispoziţia dvs pentru acei dintre dvs care doresc să işi asume la nivelul comunei acest proces. Şi eu am cerut deja Agenţiei de Cadastru ca, după acest forum, să facem un inventar al acelor comune care doresc să aibă această abordare integrată şi vă garantez că veţi avea tot sprijinul nostru pentru a finaliza acest proces cat mai repede şi pentru a da exemple că putem să avem şi această abordare integrată, care poate să fie mult mai eficientă decat această abordare secvenţială. O să inchei aici introducerea pe care vroiam să o fac. A fost mai consistentă, pentru că vroiam să vă livrez mai multe teme pe care aş vrea să le supunem dezbaterii astăzi şi maine. Veţi avea, deci, incepand de astăzi, discuţii cu miniştrii, care vor participa la ateliere, grupurile de lucru care vor fi organizate. Obiectivul nostru este acela de a colecta idei, sugestii din partea dvs, pe care să le putem materializa in decizii la nivelul guvernului in perioada imediat următoare, să vedem ce se poate face in şase luni pentru a eficientiza activitatea dvs şi, mai ales, pentru a eficientiza implementarea unor decizii pe care le ia guvernul la nivelul autorităţilor locale şi la ce proiecte ne putem gandi pentru perioada următoare, ce putem pregăti impreună, ce decizii putem să pregătim. O să ne revedem maine, la concluzii, cand sper să fim in măsură să sintetizăm cateva idei şi sugestii pe care să ni le asumăm pană la sfarşitul mandatului acestui guvern. Mult succes şi multă inspiraţie, deci, pentru astăzi şi maine! Şi vă mulţumesc că aţi răspuns invitaţiei noastre.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro