România a avut pentru prima dată un pavilion național la Web Summit, 28 de companii expunându-și produsele și serviciile în cadrul celui mai important
eveniment de tehnologie din Europa, cu peste 70.000 de participanți din 153 de țări. Evenimentul a reunit 806 speakeri, 2.608 start-upuri, 906 investitori și 2.120 de jurnaliști.
Anul acesta, România a avut 47 de companii și peste 300 de participanți la Web Summit,
eveniment care a avut loc în perioada 13-16 noiembrie la Lisabona, Portugalia. Dintre aceste
companii, 28 au expus în pavilionul național, o premieră pentru România.
Evenimente speciale pentru comunitatea tech din România
"Romania IT", pavilionul național al României, a fost organizat cu sprijinul ARICE (Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior) de către ARIES Timișoara (Asociația Română pentru Industrie Electronică și Software) - una dintre cele mai mari și importante organizații profesionale non-guvernamentale create pentru industria IT&C din România, cu peste 250 de membri.
Antreprenorii români au primit o susținere importantă pentru participarea la acest eveniment global din Portugalia din partea Ambasadei României în Portugalia, prin doamna Adela Condurache Fedorca, Consilier Economic și Comercial.
Printre evenimentele la care au participat românii prezenți se numără: recepția organizată de
Ambasada României în Portugalia, The Pitching The Future of Clean Mobility organizat de
Concentrix & Webhelp, alături de cele două evenimente organizate de Techcelerator: PowerBreakfast on Softlanding în Portugalia & Iberia cu experți români stabiliți în Portugalia și PowerLunch on Investment Readiness cu Indico Capital Partners, EU.VC & STARTUP LISBOA.
Cele 28 de companii românești care și-au prezentat soluțiile în pavilionul național sunt: Agora Robotics, Agramonia- ABF, Arobs Transilvania Software, Blue Twin Bit, ClusterPower, Code Agile, DigiSinergy, Doclandia Group, Home Away Platform, Juno Software, Kinderpedia, Kineto Tech Rehab, Linnify, Organizing Group, Oves Enterprise, Raisis Group, Ropardo, Service Return, Shop Factory Web Services, Soft Net Consulting, Softech, Tara Interactive, Techcelerator, Temeron, Virtono Networks, Webchain, Xpath Global and Zynk Software.
Pe lângă acestea, alte 19 start-upuri românești și-au prezentat soluțiile: ArtLink.app, Adapta Robotics, Assista AI, DALITICS, ENIGMA-SYSTEM.NET, Esenca App, Hodlezz - Crypto Asset Manager, MeetGeek, Petzepedia, Psychometric Systems, Remote Butler, Spark School, She is Mom, Spacer, SpreadSimple, T@book, Telerenta, YOOSEND, VIRTOMAT.com.
Kinderpedia, o soluție digitală pentru management școlar și comunicare, s-a calificat întrei cei trei finaliști la Pitch, competiția de start-upuri a Web Summit, din peste 2.600 de start-up-uri din 153 de țări. Inspira, o companie de software legislativ din Brazilia, a fost desemnată câștigătoarea competiției Pitch.
Cei interesați să participe cu delegația României la ediția Web Summit din 2024 se pot preînregistra aici pentru a primi actualizări pentru cea de-a 3-a ediție a RoTechMission @ Web Summit Lisabona. Pavilionul "Romania IT" are procedură distinctă de selecție și va fi anunțat în primul trimestru al anului viitor.
"Web Summit este cel mai important eveniment tehnologic care are loc anual în Europa și care reunește zeci de mii de participanți din peste 150 de țări pentru a afla despre tendințe și soluții pentru rezolvarea problemelor din domenii extrem de diverse, de la sănătate și educație la schimbări climatice, agricultură și transporturi. După mulți ani în care oamenii din comunitatea tech din România au făcut eforturi pe cont propriu pentru a participa la acest eveniment emblematic în domeniu, ne bucurăm că din 2023 România a avut un stand național cu 28 de companii. Faptul că una dintre aceste companii, Kinderpedia - un brand pe care îl vedem în plină expansiune în străinătate- a ajuns în finala Pitch pentru start-upuri ne arată încă o dată nivelul extrem de ridicat de inovare al antreprenorilor români", a declarat Daniel Giurea, președintele ARIES Timișoara.
"Să ajungem în finala competiției Web Summit dedicate start-upurilor a fost o realizare uriașă pentru Kinderpedia și o recunoaștere extraordinară a transformării pe care o promovăm în școli și grădinițe, în toate regiunile geografice în care suntem prezenți. Suntem încrezători că notorietatea pe care am dobândit-o la Lisabona ne va ajuta în identificarea de potențiali investitori, precum și de parteneri corporativi și guvernamentali, care să ne sprijine în creșterea noastră și să ne ajute să ne extindem impactul social”, a declarat Evelina Necula, Cofondator și Chief Marketing Officer al Kinderpedia. "Experiența Web Summit ne-a oferit, de asemenea, oportunitatea de a trăi energia pozitivă și sprijinul comunității antreprenoriale românești prezente la Lisabona și nu numai, iar pentru acest lucru suntem recunoscători" a adăugat antreprenoarea.
“Web Summit este un promotor incredibil de puternic pentru crearea de relații de business și internaționalizare pentru organizațiile de tehnologie care se concentrează pe o creștere rapidă. Din 2016, când 19 companii din România au participat cu un stand, prezența țării noastre la summit a crescut considerabil până la 47 de companii și peste 300 de români prezenți. Cele mai mari realizări din acest an rămân pavilionul «Romania IT», organizat cu sprijinul Agenției Române pentru Investiții și Comerț Exterior de către ARIES Timișoara și, bineînțeles, clasarea unei companii românești, Kinderpedia, în finala dedicată start-upurilor. Această ediție a Web Summit este un mare pas înainte pentru ecosistemul nostru tehnologic și suntem încântați că noi, prin Techcelerator și ROTSA, am făcut parte din el”, a declarat Cristina Țoncu, Cofondator & ProgramPartner Techcelerator și Director Regional Romanian Tech Startups Association (ROTSA).
Articol furnizat de KomuniK - Comunicate de presa
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro