Proiectele care vizeaza cresterea accesului la serviciile esentiale de guvernare online sunt critice pentru o Europa interconectata si inclusiva din punct de vedere digital, cu conditia ca oamenii sa detina cunostintele pentru accesarea beneficiilor maxime in acest sens. Prin intermediul Planului de Actiune de e-Guvernare 2011 2015, care este complementar initiativei Agenda Digitala pentru Europa, Comisia Europeana (CE), facilitand etapele pe care Statele Membre trebuie sa le parcurga, urmareste sa dezvolte indivizii si mediul de afaceri, sa reconsolideze mobilitatea pe Piata Unica si sa asigure eficienta si eficacitatea.
Potrivit CE: Planul de Actiune urmareste sa maximizeze instrumentele complementare de politica nationala si europeana. Actiunile sale sustin tranzitia e-Guvernarii catre o noua generatie de servicii de e-Guvernare deschise, flexibile si de cooperare unitara la nivel local, regional, national si european care vor determina dezvoltarea cetatenilor si a afacerilor.
Prin intermediul crearii unui mediu care sa promoveze interoperabilitatea sistemelor si anumiti furnizori cheie, CE prevede o crestere ambitioasa a numarului europenilor care vor utiliza serviciile de e-Guvernare pana in 2015 targetul preconizat in randul tuturor cetatenilor este de 50% dublat de un procent de 80% in mediul de afaceri.
Aceste obiective sunt laudabile si in principiu sunt agreate de catre Fundatia ECDL; dezvoltarea indivizilor si a comunitatilor prin imbunatatirea accesului la serviciile online de baza prin utilizarea eficienta a tehnologiei informatiei si comunicatiilor sunt parte integranta a misiunii sale. Cu toate acestea, daca europenii nu detin aptitudinile necesare pentru accesarea acestor servicii, investitia facuta pentru a le inlesni accesul atat la nivelul Statelor Membre cat si la nivelul Uniunii Europene- nu vor fi maximizate. Acest punct de vedere este confirmat si de faptul ca in ciuda faptului ca exista o rata larga de penetrare in banda larga, aproximativ 30% dintre europeni nu au utilizat niciodata Internetul si potrivit CE, In multe cazuri diferenta majora este cauzata de lipsa aptitudinilor de utilizare precum competentele digitale si media.
Fundatia ECDL crede ca ar trebui depuse eforturi mai mari pentru integrarea competentelor ITC si a programelor de training la nivelul curriculei educationale si a programelor de invatare continua si pentru sustinerea constientizarii si in afara sistemului formal educational a importantei competentelor digitale, trainingului si certificarii IT. Aceste masuri vor ajuta la crearea unei Europe mult mai inclusive in care cetatenii detin aptitudinile ce constituie o conditie pentru a fi capabili sa acceseze potentialele beneficii oferite de o e-Guvernare imbunatatita si de alte servicii online esentiale.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro